اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

امرالله حسنی مدیرکل فرهنگ و ارشاد زنجان شد/یک مسؤول در وزارت ارشاد: عدالت فرهنگی در کشور ایجاد می‌شود

مدیرکل حوزه وزارتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: دولت سیزدهم تلاش خواهد کرد که عدالت فرهنگی ایجاد شود و تقسیم عادلانه امکانات کشور نقاط مختلف باید اجرایی شود.

امرالله حسنی مدیرکل فرهنگ و ارشاد زنجان شد/یک مسؤول در وزارت ارشاد: عدالت فرهنگی در کشور ایجاد می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محمود شالویی عصر امروز در مراسم معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان اظهار داشت: اگر استوانه‌های فرهنگی مستحکم شود آن چیزی که خواسته مقام معظم رهبری و امام راحل است، قطعا پیروز خواهیم شد.

مدیرکل حوزه وزارتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: دولت سیزدهم تلاش خواهد کرد که عدالت فرهنگی ایجاد شود و تقسیم عادلانه امکانات کشور نقاط مختلف باید اجرایی شود.

وی تصریح کرد: ما به دنبال ساخت یادمان شیخ شهاب‌الدین سهروردی با همکاری انجمن حکمت و فلسفه هستیم که این امر موجب جذب گردشگر خواهد شد.

 

مسئولیت در حوزه فرهنگ بسیار سخت است

شالویی با بیان اینکه مسئولیت در حوزه فرهنگ بسیار سخت است، گفت: در حوزه فرهنگ باید انسان سازی کرد، چرا که فرهنگ همواره مورد تاکید است.
مدیرکل حوزه وزارتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه انقلاب اسلامی یک رویداد مهمی است که هیچگاه در تاریخ تکرار نمی‌شود و ساخته و پرداخته یک تفکر دینی و مذهبی است، گفت: اکنون نیز باید تمام تلاش خود را برای حفظ این تفکر به کار بگیریم.
وی با اشاره به اینکه دشمن همواره تحریم و فشارهای بسیاری بر ما وارد می‌کند، افزود: عزت و اقتدار ایران اسلامی به حدی است که دشمن توان آسیب رساندن به کشور را ندارد؛ نگران نباشیم در پرتو تهاجم فرهنگی قرار داریم چرا که تفکر اسلامی و مذهبی ما را از این آسیب ها مصون می‌دارد.
شالویی با اشاره به عدالت فرهنگی و تقسیم عادلانه تجهیزات فرهنگی در تمام استان‌ها گفت: قرار است بنای یادبودی برای شیخ شهاب‌الدین سهروردی در این استان ساخته شود تا به عنوان قطب گردشگری در حوزه های عرفانی مورد توجه قرار گیرد.

 

عزت طلبی و استقلال از مصداق‌های حیات طیبه است
دستیار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه در سفر ریاست جمهوری به زنجان اتفاقات خوبی برای حوزه فرهنگی افتاد، گفت: این اتفاقات در طول دولت ادامه خواهد داشت و لازم است تا ما هم فرهنگ را خوب معرفی کنیم.
استاندار زنجان نیز با بیان اینکه انقلاب اسلامی منادی حیات طیبه است، گفت: عزت طلبی و استقلال از مصداق‌های حیات طیبه است.
محسن افشارچی، استقلال سیاسی، اقتصادی و فرهنگی را از دستاوردهای انقلاب خواند و گفت: استقلال فرهنگی همان توان تولید محصولات فرهنگی است و ما باید تلاش کنیم تا استقلال فرهنگی را هدف خود قرار دهیم.
این مسئول با اشاره به اینکه سینما، کتاب، موسیقی و تئاتر ابزارهایی برای رسیدن به هدف هستند، گفت: لازم است تا نسبت به داشته‌های فرهنگی اعتماد به نفس در خانواده‌ها ایجاد کنیم که به استقلال فرهنگی منجر می‌شود.

مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان نیز در سخنانی با اشاره به اینکه فرهنگ مجموعه از بینش‌ها و رفتارهای مادی و معنوی جامعه است، گفت: دشمن به دنبال تعییر این گرایش ها است.
امرالله حسنی گفت: دشمن تلاش می‌کند با ابزارهای مختلف به انحراف اندیشه و نابودی اصول اخلاقی جامعه به ما ضربه بزند.
وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر در جنگ نابرابر با دشمن هستیم که با شیوه‌های علمی به تبلیغ و انهدام نهادها و موسسات فرهنگی ما همت گماشته است.
حسنی با بیان اینکه دشمن در جنگ نظامی تجهیزات جبهه مقابل را هدف قرار می‌دهند، افزود: در جنگ نرم دشمن فکر و اندیشه جامعه را از درون پوک می‌کند.
وی با اشاره به اینکه دشمن درصدد ترویج نا امیدی در جامعه است از این رو اولویت من تزریق امید به جامعه خواهد بود، افزود: چهل و سه سال از پیروزی انقلاب سپری شده است و ما متاسفانه در معرفی دستاوردهای انقلاب کوتاهی کرده‌ایم، لذا یکی از ابزارهای تزریق امید به جامعه معرفی دستاوردهای انقلاب است.

در پایان این مراسم از زحمات 14 ماهه محمد ربیع احمدخانی تقدیر و امرالله حسنی به عنوان مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان معرفی شد.
انتهای پیام/73005

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول