اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

آغاز واکسیناسیون گروه سنی ۵ سال به بالا در قزوین

مدیر گروه پیشگیری و مقابله با بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی قزوین از آغاز واکسیناسیون گروه سنی ۵ سال به بالا از امروز در تمام مراکز تزریق واکسن در سطح این استان خبرداد.

آغاز واکسیناسیون گروه سنی ۵ سال به بالا در قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، صفر فیض الهی مدیر گروه پیشگیری و مقابله با بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی قزوین امروز پنجشنبه اظهار کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و قدرت سرایت پذیری بالای سویه امیکرون، کودکان بیش از سایرین در معرض ابتلا به این بیماری هستند.

وی با بیان اینکه امکان واکسیناسیون برای کودکان بالای ۵ سال در سطح استان قزوین میسر شده است، تصریح کرد: این  استان دارای ۱۴۰ هزار کودک بالای ۵ سال و مشمول واکسیناسیون دارد که از این تعداد تنها یک هزار و ۷۵۰ نفر آن ها علیه بیماری کووید ۱۹ واکسینه شده اند.

فیض الهی با بیان اینکه، خانواده ها باید واکسیناسیون کودکان را جدی بگیرند، اظهار داشت: کودکان مهمترین ناقلان انتقال ویروس هستند و  واکسن های پیشنهادی برای این گروه سنی، سینوفارم و پاستوکووک است.

وی همچنین گفت: متاسفانه استقبال شهروندان قزوینی برای واکسیناسیون کودکان بسیار کم است و در این خصوص نیازمند کمک رسانه ها، اطلاع رسانی و آموزش برای ترغیب خانواده ها و پیشگیری از شیوع انفجاری این ویروس هستیم.

این مدیر مسوول ادامه داد: در حال حاضر از سوی وزارت بهداشت به تمام استان ها آماده باش اعلام شده است و با توجه به نامطلوب بودن شرایط، خود امینی و خود مراقبتی امری ضروری برای شهروندان است.

وی ادامه داد: خودمراقبتی و خود ایمنی تنها با انجام و تکمیل واکسیناسیون و رعایت دستورالعمل های بهداشتی میسر است.

وی با بیان اینکه جمعیت بالای ۱۲ سال استان قزوین، تا به امروز بالغ بر ۹۵/۳۰ درصد واکسن نوبت اول و ۸۶/۱۹ درصد واکسن نوبت دوم خود را دریافت کرده اند، اظهار داشت: تاکنون ۲۹/۷۵ درصد از شهروندان بالای ۱۸ سال نسبت به تزریق دز سوم واکسیناسیون خود اقدام کرده اند که بسیار پایین تر از سطح انتظار است و از تمام شهروندان تقاضا داریم نسبت به تکمیل واکسیناسیون خود اهتمام ورزند.

وی همچنین گفت: ۱.۵۶ درصد از جمعیت بالای ۵ تا ۱۲ سال استان قزوین اقدام به تزریق واکسیناسیون نوبت اول خود کرده اند.

فیض الهی با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته، ۷۶ بیمار جدید به مجموع بیماران بستری در بیمارستان ها اضافه شده است، افزود: تا به امروز ۱۳۰ هزار و ۷۸۰ مورد قطعی ابتلا به ویروس کرونا در سطح استان قزوین شناسایی شده است و از این تعداد ۴۶ هزار و ۶۴۰ نفر از خدمات بستری در بیمارستان استفاده کرده اند و متاسفانه ۲ هزار و ۶۹۴ نفر جان خود را از دست دادند.

انتهای پیام/ع

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول