اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست: توان اکوسیستم نقاط مختلف کشور را مبنای توسعه قرار داده‌ایم

رئیس سازمان حفاطت از محیط زیست کشور گفت: توان اکوسیستم کشور را مبنای توسعه قرار داده‌ایم و طبق آن اولویت‌های هر استان مشخص می‌شود که در این روند، هر استان ملزم است با همراهی سمن‌ها و دانشگاه‌های مادر، حداقل در هر سال یکی از معضلات زیست محیطی منطقه خود را حل کند.

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست: توان اکوسیستم نقاط مختلف کشور را مبنای توسعه قرار داده‌ایم

به گزارش خبرگزاری فارس از بختگان، به مناسبت روز جهانی تالاب ها، امروز همایش بین المللی در شهرستان بختگان برگزار شد.

علی سلاجقه،  معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت از محیط‌زیست کشور، استاندار فارس، نماینده مردم شهرستان در مجلس و فرمانداران شهرستان های تالابی مهمانهای این همایش بودند.

روز جهانی تالاب ها برای اولین بار در سال 1997 جشن گرفته شد.

هم کنون 25 عنوان شامل ٣٦  تالاب از ایران در لیست تالاب های کنوانسیون رامسر قرار گرفته که 2 عنوان (ارژن – پریشان و نیریز- کمجان) شامل 5 تالاب  ارژن ، پریشان ، طشک ، بختگان و کمجان) از استان فارس نیز در لیست تالاب های کنوانسیون رامسر قرار دارند.

سلاجقه بعد از بازدید از تالاب های ارژن و پریشان، در این همایش حضور یافت و به بیان اهمیت تالاب ها و نقش آنها در اکوسیستم طبیعی کشور پرداخت.

 رئیس سازمان محیط زیست کشور در ادامه گفت: دولت انقلابی، شعار نمی‌دهد و اهل اقدام و عمل است و این نکته در آزادسازی بستر رودخانه ها و سواحل دریای خزر، مشهود است.

سلاجقه از تهیه نقشه اصلی راه زیست محیطی کشور خبر داد و نقشه آمایش سرزمینی را زیربنای بودجه ریزی کشور ذکر کرد.

وی در ادامه گفت: نقشه، توان اکوسیستم کشور را مبنای توسعه قرار داده ایم و طبق آن اولویت های هر استان و منطقه را مشخص می کنیم که در این روند، هر استان ملزم است با همراهی سمن ها و دانشگاه های مادر، حداقل در هر سال یکی از معضلات زیست محیطی آن استان را حل کند.

معاون رئیس جمهور در ادامه به سخن شهید سلیمانی اشاره کرد و گفت: ما ادعا نمی‌کنیم که معجزه می کنیم، اما شروع می کنیم و تکالیف خود را انجام می دهیم و دست به دست هم با رویکرد ساختاری و نگاه ویژه به مدیریت جامع حوزه های آبخیز می پردازیم.

سلاجقه به تمدن بزرگ ایرانیان هم اشاره کرد و گفت: ایرانیان در مباحث زیست محیطی بی بدیل و بی رقیب بوده و هم اکنون هم اصل ۵۰ قانون اساسی، از مترقی ترین قوانین کشورها در این زمینه محسوب می‌شود.

استاندار فارس هم در این همایش به بیان مشکلات تالاب های فارس پرداخت و به فعالیت هایی که در سطح استان در این راستا انجام گرفته، اشاره کرد.

محمدهادی ایمانیه به تبیین اهمیت نقش جوامع محلی و سمن ها، انجمن های محیط زیستی پرداخت و بر استفاده از این پتانسیل ها در احیای تالاب‌های استان، تاکید کرد.

این همایش با معرفی قهرمانان تالاب ها در سه بخش اجرایی، علمی پژوهشی و مشارکت های مردمی و همچنین تقدیر از حافظان تالاب ها و محیط بانان نمونه تالاب، به پایان رسید.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول