اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

شاه اردن: امنیت عربستان بخشی از امنیت اردن و منطقه است

رئیس شورای مشورتی عربستان سعودی در سفری به امان با شاه اردن دیدار و درباره تحولات منطقه گفت‌وگو کرد.

شاه اردن: امنیت عربستان بخشی از امنیت اردن و منطقه است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «عبدالله بن محمد آل الشیخ» رئیس شورای مشورتی عربستان سعودی در سفری رسمی به امان با «عبدالله دوم» شاه اردن دیدار کرد.

عبدالله دوم در این دیدار، «روابط مستحکم و برادرانه اردن و عربستان سعودی» و سطح هماهنگی موجود بین دو کشور را ستود و بر علاقه‌مندی اردن برای تقویت همکاری با ریاض در تمامی زمینه‌ها تأکید کرد .

به نوشته روزنامه «القدس العربی»، شاه اردن همچنین حملات ارتش یمن به عربستان سعودی را محکوم و تأکید کرد که امنیت عربستان سعودی بخش جدایی‌ناپذیر امنیت اردن و منطقه است. آل الشیخ پیش از دیدار با عبدالله دوم با «فیصل الفایز» رئیس مجلس سنای اردن نیز دیدار و درباره روابط دو کشور گفت‌وگو کرد.

عربستان سعودی از حدود هفت سال پیش در رأس یک ائتلاف نظامی عربی و تحت حمایت آمریکا با ادعای تلاش برای بازگرداندن رئیس جمهور مستعفی یمن به قدرت اقدام، حملات علیه یمن و محاصره زمینی، هوایی و دریایی این کشور را آغاز کرد که بنابر گزارش سازمان ملل تاکنون ۳۷۷ هزار نفر در این حملات کشته شده‌اند.

ارتش و کمیته‌های مردمی یمن اخیرا در واکنش به این تجاوزات ائتلاف سعودی، حملات به اهداف سعودی و اماراتی را شدت بخشیده‌اند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول