اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  دانشگاه

تعدادی از مراکز دانشگاهی باید با هم ادغام شوند

سرپرست دانشگاه فنی و حرفه‌ای گفت:‌ در مراکز دانشگاهی به رشد خوبی رسیده‌ایم. اما بایستی تعدادی از آن‌ها با هم ادغام شوند. دولت سیزدهم در حوزه مهارت رویکرد بسیار مثبتی دارد. مبنای دانشگاه فنی و حرفه‌ای حرکت به سمت بازار و صنعت است.

تعدادی از مراکز دانشگاهی باید با هم ادغام شوند

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی دانشگاه فنی و حرفه‌ای، عصر چهارشنبه 13 بهمن ماه 1400، جلسه‌ای به منظور تقدیر از اقدامات خیرین در سال جاری و بررسی برنامه‌های این دانشگاه در سال 1401، در سالن حوزه ریاست تشکیل شد و تعدادی از حامیان و خیرین با سرپرست دانشگاه فنی و حرفه‌ای، خسرویان دیدار و گفت‌وگو کردند.
منتظرالقائم، مشاور رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای در امور حامیان و خیرین، گزارشی از فعالیت‌ها و اقدامات دفتر خیرین و حامیان دانشگاه طی دو سال اخیر ارائه کرد. وی درباره اهداف مشارکت خیرین و حامیان دانشگاه فنی و حرفه‌ای در چهار زمینه‌ معرفی دانشگاه، تنوع‌سازی درآمدها، پروژه‌های عمرانی و حمایت از دانشجویان توضیحاتی داد و در ادامه، به معرفی مختصری از پروژه‌های دانشگاهی از جمله آموزشکده‌ فنی و حرفه‌ای سیرجان، دختران قم، پسران رستم‌آباد، پسران دزفول، دختران اهواز، دختران خوانسار و پسران میناب پرداخت.
منتظرالقائم همچنین درباره ساختار جامعه خیرین و حامیان، متشکل از مشاور رئیس دانشگاه در امور حامیان و خیرین؛ دفتر جذب مشارکت‌های مردمی؛ جامعه حامیان دانشگاه. توضیحاتی ارائه داد و گفت: «برای حامیان و خیرین دانشگاه، صفحه مستقلی در سایت ایجاد می‌شود تا اخبار این حوزه در دسترس خیرین و حامیان، اساتید، کارکنان، دانشجویان و... قرار گیرد.»

تشکیل هسته‌های استانی حامیان و خیرین دانشگاه، تقویت رشته‌هایی مانند پوشاک و مد و معرفی محصولات و کالاهای تولیدی به دیگر کشورها و انعقاد تفاهم‌نامه‌های درآمدزا، اشتغال‌زایی و تأسیس شرکت‌های کوچک و استارت‌آپ‌ها، جذب ایده‌های دانشجویی، ایجاد پلت‌فرم‌های آنلاین و غیرحضوری، فراهم‌سازی اکوسیستم جذب خیرین، ایجاد ابزارهای تشویق خیرین و تکریم آن‌ها، ایجاد کارگاه‌های مختص توانمندسازی، اهمیت ایجاد صفحه «حامیان و خیرین» در وب‌سایت دانشگاه، ایجاد پلت‌فرم‌هایی برای مهارت‌های سازگار با زیست‌بومِ ایران جهت فراهم‌سازی زمینه برای اشتغال دانشجویان، توجه به هنرستان‌ها و هدایت تحصیلی آن‌ها و فرهنگ‌سازی، توجه به منابع انسانی و حمایت از نیروهای توانمند، توجه به رسالت اصلی دانشگاه فنی و حرفه‌ای در پرورش کاردان ماهر، ، به‌روزرسانی تجهیزات و آماده‌سازی کارگاه‌ها برای ورود به عرصه تولید کلان، انطباق رشته‌های فنی و حرفه‌ای با نیازهای صنعت و جامعه، ضرورت توجه به پرورش تکنیسین ماهر، نوآور و کارآفرین و ایجاد سازوکارهای تربیت و حفظ تکنیسین‌ها با علم و دانش معاصر از جمله محورهای مورد اشاره و بحث در این نشست بود.

سرپرست دانشگاه فنی و حرفه‌ای نیز در این نشست با اشاره به سند تحول گفت: «بایستی در خصوص مسیر دانشگاه فنی و حرفه‌ای تصمیمی جدی گرفت. دانشگاه فنی و حرفه‌ای می‌خواهد عملگرا باشد و نیروی کار ماهر تربیت کند. نیروی ماهری که به خوشه‌ کسب و کار تبدیل شود. این مسئله در برنامه‌ هفتم توسعه در حال تدوین است.»

خسرویان، دو رکنِ مهارت‌محور بودن و مردم‌محور بودن را از عوامل تحقق برنامه دانشگاه فنی و حرفه‌ای دانست و گفت: دغدغه‌ خانواده‌ها این است که فرزندان‌شان بیکار نباشند و هویت شغلی به دست آورند.

وی افزود: در مراکز دانشگاهی به رشد خوبی رسیده‌ایم. اما بایستی تعدادی از آن‌ها با هم ادغام شوند. دولت سیزدهم در حوزه مهارت رویکرد بسیار مثبتی دارد. مبنای دانشگاه فنی و حرفه‌ای حرکت به سمت بازار و صنعت است.
دانشجویان فنی و حرفه‌ای معرق‌کاری می‌کنند، گلیم می‌بافند، طراحی مد و لباس می‌کنند اما از طرفی، موانع فروش وجود دارد. بایستی، طراحی مدل ‌کنیم. دانشگاه فنی و حرفه‌ای، به لحاظ فیزیکی و منابع انسانی ارزان، زیرساخت‌ها را دارد. برای تجهیز کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌ها، به مشارکت بخش خصوصی نیاز است.

براساس این گزارش، در پایان این نشست صمیمی از خیرین و حامیان دانشگاه تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول