اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

ادعای جدید آمریکا درباره «سندرم هاوانا»؛ انرژی الکترومغناطیس استفاده شده

گزارش جدیدی که توسط جامعه اطلاعاتی آمریکا منتشر شده، ادعا می‌کند علت بیماری‌هایی که در برخی دیپلمات‌های آمریکایی و غربی ایجاد شده و به آن سندرم هاوانا می‌گفتند، امواج الکترومغناطیس بود.

ادعای جدید آمریکا درباره «سندرم هاوانا»؛ انرژی الکترومغناطیس استفاده شده

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری فارس، گزارشی که روز چهارشنبه به سران اطلاعاتی آمریکا ارائه شد، ادعا می‌کند که برخی از یک‌هزار دیپلمات و افسر اطلاعاتی آمریکایی که توسط یک بیماری مرموز موسوم به «سندرم هاوانا» آسیب دیده‌اند، ممکن است مورد هدف پالس‌های انرژی الکترومغناطیسی قرار گرفته باشند.

کارشناسان دولتی و غیردولتی آمریکا در این گزارش مدعی شدند پالس انرژی الکترومغناطیس، بویژه در محدوده فرکانس رادیویی، به طور قابل قبولی درد گوش، سرگیجه و سایر علائم برخی از کسانی که از بیماری‌هایی رنج می برند که اولین بار توسط دیپلمات‌های آمریکایی در پایتخت کوبا در سال ۲۰۱۶ گزارش شد را توضیح می‌دهد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، هیأت کارشناسان توسط «آوریل هاینس» مدیر اطلاعات ملی آمریکا و «دیوید کوهن» معاون رئیس سیا، تشکیل شد.

بر این اساس، گزارش سیا می‌گوید که حدود ۲۴ مورد از ۱۰۰۰ مورد وجود دارد که توضیح داده نشده است. در گزارشی که روز چهارشنبه منتشر شد، به مسئول این اقدامات در این زمینه اشاره‌ای نشده است.

هیأت نگارنده این گزارش در توضیح اینکه «پالس انرژی الکترومغناطیس» می‌تواند علت سندرم هاوانا باشد، گفت «شکاف‌های اطلاعاتی وجود دارد» اما چندین روش قابل قبول وجود دارد که این انرژی را می‌توانند تولید کنند.

پیشتر، وزیر امور خارجه آمریکا مدعی شد دولت این کشور تمام تلاش خود را به کار گرفته تا عامل بیماری مرموزی که دیپلمات‌های آمریکایی را در کشورهای مختلف تحت تأثیر قرار داده پیدا کند (جزئیات بیشتر).

 شخص درگیر به این سندروم با علائمی مانند سرگیجه، تهوع، میگرن و نقص حافظه مواجه می‌شود. دلیل این نامگذاری این است که این ناهنجاری اولین بار توسط مقام‌های آمریکایی مستقر در سفارت آمریکا در کوبا در سال ۲۰۱۶ گزارش شد. مقامات آمریکایی بر این باور هستند که این علائم ناشی از نوعی منبع انرژی مستقیم است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول