اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

افتتاح و کلنگ‌زنی ۵۳ پروژه کشاورزی با اشتغال ۹۷۳ نفری

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: ۵۳ پروژه کشاورزی با اشتغال ۹۷۳ نفر افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود.

افتتاح و کلنگ‌زنی ۵۳ پروژه کشاورزی با اشتغال ۹۷۳ نفری

جواد تاراسی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: ۴۷ پروژه قابل افتتاح و ۶ پروژه قابل کلنگ‌زنی در زنجان در دهه فجر در نظر گرفته شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه این پروژه‌ها برای ۹۷۳ نفر اشتغالزایی ایجاد خواهد کرد، افزود: برای این پروژه‌ها اعتباری معادل ۳۱۸ میلیارد و  ۲۳۴ میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به در بخش تولیدات گیاهی 7 واحد گلخانه تولید توت فرنگی و سبزی و صیفی به ظرفیت ۴۲۵ تن در سال افتتاح خواهد شد، ادامه داد: افتتاح یک واحد تولید نهال گردوی پیوندی به ظرفیت ۸۰ هزار اصله و واگذاری ماشین‌آلات کشاورزی به تعداد ۲۶ دستگاه از دیگر افتتاحات در بخش تولیدات گیاهی است.

تاراسی با اشاره به اینکه در بخش تولیدات دامی یک واحد پرورش بز به ظرفیت ۲ هزار رأسی و 2 واحد پرورش مرغ گوشتی به ظرفیت ۴۶ هزار قطعه از افتتاحات ایام‌‌الله دهه فجر است، بیان کرد: یک واحد گوسفند داشتی به ظرفیت ۱۰۰ رأس مولد، یک واحد بره پرواری به ظرفیت ۵۰۰ رأس، یک واحد پرورش بوقلمون مادر به ظرفیت ۵ هزار و ۵۰۰ قطعه، یک واحد پرورش بلدرچین به ظرفیت ۱۵۵ هزار قطعه از دیگر افتتاحات جهاد کشاوری در این ایام است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان اضافه کرد: در بخش آب و خاک نیز چهار پروژه لوله‌گذاری و احداث بند انحرافی به ظرفیت ۶۴۵ لیتر در ثانیه، دو پروژه لایروبی و مرمت قنات عمومی به ظرفیت ۲ هزار و ۴۵۰ متر، ۱۵ پروژه آبیاری تحت فشار به مساحت ۴۶۲ هکتار، دو پروژه عملیات اجرایی کانال بتونی به طول ۲ هزار و ۹۴۶ متر به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه در بخش صنایع تبدیلی دو واحد سردخانه محصولات کشاورزی به ظرفیت ۵ هزار و ۵۰۰ تن، یک واحد انبار محصولات کشاورزی به ظرفیت ۳ هزار تنی یک واحد کارخانه تولید مربا و مارمالاد به ظرفیت ۳ هزار و ۵۰۰ کیلوگرم  در روز افتتاح خواهد شد، گفت: یک واحد کارخانه تولید خوراک دام و طیور(کنسانتره)  نیز در این ایام به بهره‌برداری می‌رسد.

تاراسی خاطر نشان کرد: در بخش امور اراضی صدور اسناد کاداستر اراضی کشاورزی به مساحت ۱۷۲ هزار هکتار هم در دستور کار قرار دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به اینکه پروژه‌های قابل کلنگ‌زنی جهاد کشاورزی در دهه فجر نیز شامل یک پروژه مجتمع گلخانه ای شماره ۲ زنجان به ظرفیت ۴ هزار تن با اشتغالزایی ۱۵۰ نفر، دو پروژه آبیاری تحت فشار با اشتغال ۷۶ نفر اضافه کرد: یک پروژه پرورش صنعتی گوسفند داشتی به ظرفیت ۴۰۰ رأسی با اشتغالزایی ۱۰ نفر، یک واحد پرورش شتر مرغ گوشتی به ظرفیت ۶۰۰ قطعه با اشتغالزایی ۳ نفر و یک واحد کارخانه تولید رب گوجه‌فرنگی به ظرفیت ۳۰ هزار تن با اشتغالزایی ۶۴ نفر از دیگر پروژه‌هایی قابل کلنگ‌زنی در این ایام است.

انتهای پیام/۷۳۰۰۹

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول