اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  رفاه و آسیب های اجتماعی

ساخت 1600 مسجد و مرکز فرهنگی برکت در مناطق محروم

مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام از ساخت یک‌هزار و 600 مسجد و مرکز فرهنگی مذهبی در مناطق محروم خبر داد.

ساخت 1600 مسجد و مرکز فرهنگی برکت در مناطق محروم

خبرگزاری فارس ـ ابوذر مظفری: محمد ترکمانه، مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام از ساخت یک‌ هزار و 600 مسجد و مرکز فرهنگی مذهبی در مناطق محروم خبر داد و افزود: بنیاد برکت ساخت یک‌هزار و 850 مسجد و مرکز فرهنگی مذهبی شامل مسجد، حسینیه، خانه عالم، حوزه علمیه، مصلی و دارالقرآن را در روستاها و مناطق محروم کشور در دستور کار دارد که تا به امروز یک‌هزار و 600 پروژه به بهره‌برداری رسیده است.

وی اظهار داشت:این یک‌هزار و 800 مرکز فرهنگی مذهبی شامل یک‌هزار و 360 مسجد، حسینیه، مصلی و درالقرآن، 36 حوزه علمیه و 454 خانه عالم می‌شود.

به گفته مدیرعامل بنیاد برکت، 2 هزار میلیارد ریال اعتبار برای ساخت این تعداد مسجد و مرکز فرهنگی مذهبی از سوی بنیاد در نظر گرفته شده است.

ترکمانه خاطرنشان کرد: بنیاد برکت امسال 200 مسجد و مرکز فرهنگی و مذهبی را در مناطق محروم به بهره‌برداری رسانده و برای سال آینده نیز ساخت 200 پروژه دیگر را پیش‌بینی کرده است.

وی با تاکید بر ساخت مساجد و مراکز فرهنگی مذهبی بنیاد برکت در سراسر کشور گفت: استان‌های خوزستان، مازندران، سیستان و بلوچستان، آذربایجان شرقی و کرمان بیشترین سهم را از این مساجد و مراکز دارند.

مدیرعامل بنیاد برکت تصریح کرد: 4 هزار و 500 روستا در سراسر کشور تحت پوشش فعالیت‌های عمرانی و زیربنایی بنیاد قرار دارند.

ترکمانه درباره فعالیت‌های عمرانی و زیربنایی بنیاد برکت توضیح داد: ساخت و تکمیل 57 هزار طرح عمرانی و زیربنایی شامل مدرسه، بیمارستان، کتابخانه، دارالقرآن، آزمایشگاه، مسجد، پایگاه اورژانس، مصلی، خانه بهداشت، حوزه علمیه، خانه عالم، مرکز تجهیزات پزشکی، پایگاه سلامت، مرکز بهداشت، مرکز جامع سلامت، احداث پل، راه‌سازی و آب‌رسانی را در مناطق محروم و روستایی کشور در دستور کار است که از این تعداد، 42 هزار طرح تکمیل و به بهره‌برداری رسیده است.
وی خاطرنشان کرد: بنیاد برکت علاوه بر راه‌اندازی نهضت اشتغال‌زایی با هدف محرومیت‌زدایی، توسعه و توانمندسازی اقتصادی و اجتماعی در مناطق محروم و روستایی کشور به عنوان رسالت و ماموریت اصلی خود، فعالیت‌های گسترده‌ای را نیز در حوزه‌های عمرانی و زیربنایی در این مناطق دارد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول