اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  تاریخ

بررسی رابطه دولت پهلوی با دولت وقت آمریکا در کافه پهلوی/ تعطیلات کریسمس در نیاوران

کافه پهلوی در چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، به روایت مهدی خانعلی‌زاده، رابطه رژیم محمدرضا پهلوی با دولت جیمی کارتر را بررسی می‌کند.

بررسی رابطه دولت پهلوی با دولت وقت آمریکا در کافه پهلوی/ تعطیلات کریسمس در نیاوران

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری فارس هم‌زمان با گرامیداشت چهل‌وسومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، کافه پهلوی به بررسی رابطه دولت پهلوی با دولت وقت آمریکا (دولت کارتر) می‌پردازد.

در ششمین شماره از این ویدیو، مهدی خانعلی‌زاده استاد دانشگاه و پژوهشگر روابط بین‌الملل به این شبهه در تاریخ انقلاب اسلامی پاسخ می‌دهد که رابطه جیمی کارتر با محمدرضا پهلوی چگونه بوده است. هم‌چنین سفر تعطیلات کارتر و همسرش به کاخ نیاوران، اظهارنظر شکست‌خورده کارتر در مورد جزیره ثبات و مدیریت پهلوی بر منطقه آشوب‌زده غرب آسیا و سفر ژنرال هایزر برای کودتا به ایران، نکاتی است که در این ویدیوی ۳ دقیقه‌ای به آن اشاره شده است.

کافه پهلوی مجموعه تولیدات ویدیویی است که با محوریت تاریخ انقلاب اسلامی و رویدادهای سیاسی، فرهنگی و اجتماعی عصر پهلوی توسط فرهنگ‌سرای ارسباران تولید و منتشر می‌شود.

 

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول