اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

دامداران در صف خرید نان/ کمتر از ۱۰ درصد خوراک دام با یارانه تامین می‌شود

مدیرعامل اتحادیه دامداران مازندران گفت: کمتر از ۱۰ درصد خوراک دام ازطریق یارانه تامین می‌شود به همین دلیل دامداران در صف خرید نان برای دام‌های‌شان هستند تا بتوانند خوراک‌ دام‌هایشان را تامین کنند.

دامداران در صف خرید نان/ کمتر از ۱۰ درصد خوراک دام با یارانه تامین می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، اللهیار ولی‌‌زاده  ارتباط با مشکلات این روزهای دامداران که در بخش تامین خوراک دام با مشکل مواجه شدند، اظهار کرد: توجهی به دامداری‌های خُرد نمی‌شود و به حال خود رها شدند که در صورت تداوم این شرایط نابودی تولید را رقم خواهد زد.

وی با بیان اینکه دامداران در شرایط خوبی نیستد، افزود: اگر این روند تداوم یابد، ۱۰۰ در صد دام‌ها کشتار می‌شوند.

مدیرعامل اتحادیه دامداران مازندران با اشاره به اینکه صدها سال طول کشید تا دام‌های مولد به این جایگاه رسیدند، اضافه کرد: تولید با زد و بند جواب نمی‌دهد و باید ارز آزاد شود و دامداران تکلیف خود را می‌دانند، باید شرایط صادرات تسهیل شود.

وی با طرح این سوال که چرا نباید دامداری که هزار راس گوسفند دارد دامدار صنعتی به حساب نیاید، افزود: به دامدار مولد دارای یک‌هزار و ۳۰۰ راس دو کیسه کنسانتره اختصاص یافت و دامداران در بدترین شرایط  تولید هستند.

ولی‌زاده با بیان اینکه دام‌های مولد صدها سال طول کشید تا به این جایگاه رسیدند، گفت: درصورت کشتار، صدها سال طول می‌کشد به این جایگاه برسند، ولی ظرف ۴۸ ساعت دا‌م‌ها کشتار می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: مشکل مصرف‌کننده با یارانه حل نمی‌شود و به جای آن بگذارند دام را صادر کرده تا علوفه را تامین کنند.

مدیرعامل اتحادیه دامداران مازندران با اشاره به اینکه این روزها دام‌داران در صف خرید دام برای تامین خوراک دام‌های‌شان هستند، گفت: کمتر از ۱۰ درصد خوراک دام‌ها توسط یارانه تامین می‌شود و به همین دلیل این روزها دامداران در صف‌های خرید نان برای تامین خوراک دام‌شان هستند.

انتهای پیام/۸۶۰۳۴/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول