اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

همه به سهم خود در پاسداری از دستاوردهای انقلاب سهیم هستند/ اجرای ۱۵۰۰ برنامه در دهه فجر

فرمانده سپاه ناحیه بقیه الله (عج) گفت: در روزهای دهه فجر انقلاب، بیش از ۱۵۰۰ برنامه توسط سپاه ناحیه بقیه‌الله (عج) شیراز برگزار می‌شود.

همه به سهم خود در پاسداری از دستاوردهای انقلاب سهیم هستند/ اجرای ۱۵۰۰ برنامه در دهه فجر

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، سرهنگ مجید علیپور امروز در نشستی خبری، ضمن تبریک ایام الله دهه فجر گفت: هر فردی به سهم خود در هر کجا که مشغول است، باید پاسداری از انقلاب اسلامی را داشته باشد.

وی ادامه داد: بهمن ماه در تاریخ ملت عزیز ایران روزهای به یاد ماندنی است و هیچ گاه از حافظه تاریخی ملت ایران فراموش نخواهد شد زیرا در سال ۵۷ انقلابی توسط مردم جمهوری اسلامی ایران رقم خورد که در دنیا بی‌نظیر بود و امروز که ۴۳ سال از پیروزی می‌گذرد، با وجود همه مشکلاتی که به وجود آمده و همه دشمنی‌های که ما شاهد آن بودیم، انقلاب با عظمت به راه خود ادامه می‌دهد.

علیپور با اشاره به اینکه بیانیه گام دوم در واقع طی کردن پله‌های ترقی است، افزود: در ۴۰ سال اول، انقلاب مسیری طی کرد که حاوی نکات، درس‌ها، عبرت‌ها و همچنین تجربیات مهمی بود که در گام دوم انقلاب باید به آن توجه کنیم.

وی بازنشر آثار، حقایق، دستاوردها و همچنین حمایت از ک نظام مقدس جمهوری اسلامی را وظایف اصحاب رسانه و مسوولین دانست و گفت: در کنار بازنشر این حقایق باید به بیانیه گام دوم انقلاب توجه ویژه کرد به خصوص برای نسل جوان و نوجوان که درک حضور در زمان انقلاب را نداشته اند و امروز با روایت های متعددی از حوادث انقلاب روبرو هستند پس ما باید در این عرصه تلاش کنیم و نهایت توجه نسبت به این موضوع داشته باشیم.

وی با اشاره به جهاد تبیین به عنوان یکی از مطالبات رهبر انقلاب، آن را یکی از مهمترین ضرورت های امروز برای پاسداری درست از انقلاب دانست و بیان داشت: امروز در عرصه نظامی به چنان قدرتی رسیده ایم که دشمن توان مقابله و دست‌اندازی را به خود نمی‌دهد اما دشمن در عرصه های جنگ نرم با در اختیار داشتن ابزار قدرتمند رسانه تلاش دارد هرآنچه که از دوران دفاع مقدس نتوانست به دست بیاورد، امروز با ضربه اساسی از طریق فضای مجازی، رسانه و همچنین وارونه جلوه دادن حقایق و وقایع، سعی دارد به اهداف خود برسد پس رهبری معظم در این عرصه، به جهاد تبیین توصیه می‌کنند.

وی ادامه داد: دشمن امروز تلاش میکند که دستاوردهای انقلاب را زیر سوال ببرد و از شرایط موجود یک بن بست و از آینده کشور، سیاهی را به نمایش بگذارد که مهمترین محور دشمن در جنگ رسانه‌ای علیه انقلاب است، چرا که رهبر انقلاب به این موضوع نگاه ویژه دارند و این موضوع جهاد تبیین را اختصاص می‌دهد.

وی گفت: بیداری اسلامی و مسئله جبهه مقاومت، دستاوردهای انقلاب در عرصه های پزشکی، هوافضا، صنایع نظامی، علوم که در انحصار تعداد خاصی از کشورها بود، بخشی از دستاوردهای بزرگ ملت ایران است که با ایجاد روحیه خودباوری و اعتماد به نفس و همچنین تکیه بر توان نیروهای داخلی توانستند این امر مهم را محقق کنند.

علیپور به برنامه های دهه فجر انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: در مجموع بیش از ۱۵۰۰ برنامه توسط حوزه ها و پایگاه های مقاومت تدارک دیده شد که یکی از برنامه های که پای ثابت اقدامات و فعالیت‌های مجموعه بسیج و سپاه است، موضوع محرومیت زدایی است که در این عرصه اقدامات متعددی را دنبال می کنیم توزیع بسته‌های معیشتی که به همت خیرین و کمک‌ پایگاه‌ها و مساجد تهیه می‌شود، بخشی از این برنامه ها است.


وی به مرمت ۵۲ منزل محرومیت به همت خیرین اشاره کرد و گفت: امسال با همت خیرین، گروه های جهادی و اعتباراتی که از محل قرارگاه شهید اسکندری تامین می‌شود، واحدهای تعمیر شده در اختیار محرومین قرار خواهد گرفت.

وی ادامه‌ داد: مرمت 2 باب مسجد، احداث شش باب منزل محرومین، احداث ۱۲ کارگاه اشتغال، تجهیز ۲۵ کارگاه اشتغال اینها بخشی از فعالیت‌های سپاه ناحیه بقیه الله(عج) در سال ۱۴۰۰ هست که در دهه مبارک فجر به بهره‌برداری می رسد.

وی به افتتاح پروژه‌های مهندسی اشاره کرد و گفت: در برخی از روستاها، الحاقیه سالن‌های ورزشی و ساخت پایگاه‌های مقاومت داریم، همچنین افتتاح پایگاه های مقاومت در مجموعه شهرک صنعتی شیراز، منطقه ویژه اقتصادی مورد بهره برداری قرار می‌گیرد و در برخی از محلات و مساجد همین اتفاق خواهد افتاد، افتتاح نمایشگاه دستاوردهای انقلاب در محلات و مساجد، میز خدمت که با استقبال مسئولین در محلات مختلف برگزار خواهد شد، ایجاد اردوهای جهادی، نذر رهایی که از سال گذشته تعدادی از زندانیان جرایم غیرعمد با همت خیرین  آزاد شدند و در کنار خانواده هایشان قرار گرفته اند ادامه خواهد داشت، مسابقات ورزشی، ویزیت رایگان مردم در مناطق محروم، راه‌اندازی کاروان‌های شادی خودروی، اتوبوس انقلاب، مسابقات ورزشی متعدد، پیاده‌روی خانوادگی، اینها بخشی از برنامه‌های سپاه ناحیه بقیه الله است که بیش از ۱۵۰۰ برنامه طی دهه مبارک فجر برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول