اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

مدرسه‌ای که به کارگاه کارآفرینی تبدیل شده است/ دانش‌آموزان سمیرمی در مسیر اشتغال

دانش‌آموزان مدرسه عشایری شبانه‌روزی شهدای وردشت در کنار تحصیل، کارآفرینی و تولید می‌کنند تا از همان دوران نوجوانی با محیط کار و مهارت برای کارآفرینی آشنا شوند.

مدرسه‌ای که به کارگاه کارآفرینی تبدیل شده است/ دانش‌آموزان سمیرمی در مسیر اشتغال

خبرگزاری فارس اصفهان؛ تقویت فرهنگ کار، تلاش، تعاون و مسؤولیت‌پذیری، آشنایی و آموزش دانش‌آموزان در زمینه مشاغل و حِرف موردعلاقه آنان، غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان و ایجاد زمینه برای خوداشتغالی فارغ‌التحصیلان مدارس از جمله اهداف طرح مهارت‌آموزی در مدارس است.

قمر نادری مدیر مدرسه شبانه‌روزی شهدای وردشت در گفتگو با فارس گفت: دانش آموزان در مدرسه عشایری شبانه‌روزی شهدای وردشت هم تحصیل می‌کنند و هم کار تولید و کارآفرینی یاد می‌گیرند.

نادری بیان کرد: علاوه بر اینکه در این کارگاه تولیدی مدرسه دانش آموزان باکار آفرینی و کارهای تولیدی آشنا می‌شوند درآمد حاصل از فروش محصولات صرف هزینه‌های جاری مدرسه می‌شود.

مدیر مدرسه شبانه‌روزی شهدای وردشت خاطرنشان کرد: دانش آموزان در این کارگاه‌های تولید یاد می‌گیرند علاوه بر تحصیل با حرفه‌های تولیدی آشنا شوند و این آموزه‌ها را به خانواده خود منتقل کنند.

وی افزود: سال گذشته درآمد حاصله برای آموزشگاه از تولید گل محمدی، قارچ و محصولات گلخانه‌ای ۳۰ میلیون تومان بود که در سال جاری با توجه به بالا رفتن کیفیت محصول پیش‌بینی می‌شود ۶۰ میلیون تومان برای مدرسه درآمد کسب کنیم.

نادری اظهار کرد: کیفیت محصولات سالم این مدرسه متقاضی زیادی دارد و تولیدات در بازارهای شهرستان و بین خانواده دانش‌آموزان و معلمان به فروش می‌رسد.

مدیر مدرسه شبانه‌روزی شهدای وردشت تصریح کرد: در این هنرستان کاردانش رشته‌های فنی و حرفه‌ای از جمله گل‌دوزی، خیاطی و کامپیوتر هم به دانش آموزان آموزش داده می‌شود.

 

قمر نادری افزود: ۱۵۱ نفر دانش‌آموز از تمامی روستاهای بخش وردشت در این مدرسه در حال تحصیل هستند، توان تولید داخل یکی از راه‌های مقابله با تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه ایران است که می‌تواند وابستگی ایران را به سایر کشورها به‌طور کامل از بین ببرد.

توجه به کارآفرینی و همچنین تولید داخل ابتدا باید از مدارس به افراد آموخته شود تا ضمن فرهنگ‌سازی این امر مهم، دانش آموزان نیز به مشاغل خانگی زودبازده روی‌آورند؛ مدرسه شبانه‌روزی شهدای بخش وردشت روستای مهرگرد با ۱۵۱ دانش‌آموز در فاصله ۳۰ کیلومتری شمال شهر سمیرم واقع‌شده است.

انتهای پیام/۶۳۱۱۱/آ/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول