اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

افتتاح ۴۶۲ پروژه با اعتبار ۲۰ هزار میلیارد تومان در لرستان/ مصوبات سفر رئیس جمهور شرایط را بهبود می‌بخشد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار لرستان گفت: با درایت استاندار فضای وحدت بخش و خوبی بین نمایندگان و مدیریت ارشد استان در راستای پیگیری رفع مشکلات استان به وجود آمده که در پرتو این هماهنگی سفر ریاست جمهوری شکل گرفت که در جریان آن ۱۶۹ پروژه مهم برای استان، مورد توافق قرار گرفت.

افتتاح ۴۶۲ پروژه با اعتبار ۲۰ هزار میلیارد تومان در لرستان/ مصوبات سفر رئیس جمهور شرایط را بهبود می‌بخشد

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، بهرام ستاری شامگاه سه‌شنبه در گفت‌وگو با رسانه‌ها به فلسفه گرامیداشت دهه فجر اشاره و اظهار کرد: نظام جمهوری اسلامی از دوازده بهمن با ورود امام خمینی (ره) تا ۲۲ بهمن ده شب والفجر و لیالی عشر را تداعی می‌کند. این ۱۰ شب بعد از ۱۴۰۰ سال تولد نوینی از اسلام را به جهان عرضه می‌دارد، دهه فجر پاسداشت اسلامی است که از محرومیت بیرون آمده و انقلاب طلیعه ظهوری است که  نورافشانی می‌کند و ظلمت ها را از بین می‌برد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان  گفت: باید دهه فجر را در آستانه ۴۳ سالگی پاس بداریم که میمون و مبارک است.

دشمنی استکبار جهانی با انقلاب اسلامی

ستاری در ادامه صحبت‌های خود به علل دشمنی استکبار جهانی با نظام جمهوری اسلامی اشاره کرد و افزود: انقلاب اسلامی ماهیتا نقش جهان گستر دارد، اگر به اهم دستاورد نظام جمهوری اسلامی اشاره کنیم، جهان شمول بودن آن است. انقلاب اسلامی مرزها را درنوردید، در حالی که انقلاب های بزرگ دنیا مانند فرانسه و روسیه فقط در مرزهای خودشان بودند.

وی با بیان اینکه جهان شمول بودن انقلاب باعث شد نور امیدی را به بیرون بدهد، عنوان کرد: زمانی انقلاب اسلامی شکل گرفت که دو ابر قدرت شرق و غرب به دنبال محدودیت اسلام بودند، یعنی اسلام را از صحنه سیاست بیرون آورده و در موزه‌های تاریخی نگه داشته بودند. 

معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استانداری لرستان خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی استقلال و هویتی به مردم و  مسلمانان داده است، ما فراموش نکرده‌ایم جوانان هم نباید فراموش کنند که ما قبل از انقلاب کشوری بودیم که بدون استکبار جهانی قدرت انجام هیچ حرکتی را نداشتیم.

وی تصریح کرد: امروز همان ملت به عنوان الگو حرکت می‌کنند و رهبرانشان جهان را مدیریت می‌کنند، هویت و کرامتی که مردم ما امروز دارند به شکلی است که نمی‌خواهیم به روزهای تلخ برگردیم بلکه باید نوین بخش آینده باشیم.

امروز ابرقدرت‌ها خودشان را با ما تطبیق می‌هند

معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استانداری لرستان تاکید کرد: امروز شرایط به شکلی است که ابرقدرت‌ها خودشان را باید با ما تطبیق دهند. استقلال و کرامت ملت ایران  یکی از آثاری است که استکبار  نمی‌تواند در عرصه بین‌المللی و داخلی تحمل کند.

افتتاح ۴۶۲ پروژه با اعتبار بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان در لرستان

ستاری در ادامه به آغاز دهه فجر و برنامه‌هایی که در این ایام در استان لرستان برگزار می‌شود، اشاره و عنوان کرد: حدود ۴۲۵ ویژه برنامه در ایام دهه فجر در استان خواهیم داشت و در عین حال ۴۶۲ پروژه و طرح در دهه فجر در استان با اعتباری بالغ بر ۲ هزار و ۱۸ میلیارد تومان افتتاح و کلنگ زنی خواهد شد.

وی به سهم شهرستان‌ها از پروژه‌های دهه فجر اشاره کرد و افزود: ۵۶ پروژه در خرم‌آباد،۴۳ پروژه بروجرد، ۱۶ پروژه کوهدشت، ۴۷ پروژه دورود، ۴۷ پروژه الیگودرز، ۳۴ پروژه ازنا، ۷۸ پروژه دلفان، ۲۴ پروژه سلسله، ۲۵ پروژه پلدختر، ۳۸  پروژه چگنی و ۸ پروژه در رومشگان خواهیم داشت.

وحدت و هماهنگی مدیریت ارشد استان و نمایندگان برای رفع مشکلات لرستان

معاون استاندار لرستان در ادامه به دستاوردهای دولت سیزدهم در مدت کوتاه خدمت خود در لرستان اشاره کرد و گفت: استاندار لرستان از زمان استقرار در استان با جدید تمام و با ایجاد آرامش در فضای بعد از انتخابات، شناسایی نقاط آسیب پذیر و همچنین ظرفیت‌های استان را در دستور کار قرار داد تا بتواند با هماهنگی و کمک نمایندگان و نخبگان و اساتید صاحب نظر یک ندا را به مرکز برسانند که آن ندای وحدت بوده و خوشبختانه تا الان هم موفق بوده است.

اختصاص بیش از ۱۶ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار از سفر ریاست جمهوری به لرستان

وی با بیان اینکه با درایت استاندار فضای وحدت بخش و خوبی بین نمایندگان و مدیریت ارشد استان در راستای پیگیری رفع مشکلات استان به وجود آمده است، بیان داشت: در پرتو این هماهنگی سفر ریاست جمهوری شکل گرفت که در جریان این سفر ۱۶۹ پروژه خوب و تاثیر گذار برای استان، مورد توافق قرار گرفت.

ستاری سهم لرستان از مصوبات سفرهای ریاست جمهوری را خیلی خوب ارزیابی کرد و گفت: جمع اعتبارات عمرانی سفر ریاست جمهوری ۶ هزار و ۲۶۳ میلیارد تومان و جمع اعتبارات تسهیلاتی ۱۰ هزار و ۱۴۸ میلیارد تومان بوده و در کنار اینها ۳۴۰ میلیون یورو تسهیلات ارزی نیز به استان اختصاص یافته است.

تزریق ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نقد به لرستان پس از سفر رئیس جمهور

وی خاطرنشان کرد: در این یک ماه گذشته بالغ بر ۵۰۰ میلیارد تومان تزریق اعتباری پول نقد به استان صورت گرفته است که استاندار به عنوان نماینده عالی دولت در لرستان تلاش‌های مضاعفی در این راستا انجام داده است. در اینجا وظیفه می‌دانم از زحمات استاندار تلاش کنم که در این راستا با ایجاد وحدت بین دولت و نمایندگان هر روز برای اجرای مصوبات از طریق وزارتخانه‌ها پیگیر است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار لرستان بیان داشت: نوید بخش سفر این است که در یک برنامه چند ساله وضعیت استان را بهبود بخشیده و چالش‌های موجود را شاهد نباشیم. این نوید را به مردم می‌دهیم که پروژه‌های اقتصادی و عمرانی و دستاوردهای سفر می‌تواند استان را به شرایط خوبی برساند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول