اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

آقای رئیس‌جمهور فکری به حال لنجداران کنید

آقای رئیس‌جمهور دستور دهید فعالیت لنجداران از سر گرفته شود چرا که هر لنج یک بنگاه زودبازده اقتصادی است.

آقای رئیس‌جمهور فکری به حال لنجداران کنید

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، کامران آتین از فعالان سیاسی و اجتماعی هرمزگان در یادداشتی ذیل عنوان « آقای رییس جمهور فکری به حال لنجداران کنید» آورده است:

والفجرِ و لَیالٍ عَشْر… دهه مبارک فجر، تجلی شکوهمند حماسه و سرافرازی ملتی است که در عصر اسارت انسان و در روزگار قحطی انسانیت، با انقلاب اسلامی خویش، صفحه‌ای زریّن را در تاریخ حیات آدمی گشود و صدای خداخواهی، معنویت، آزادی و استقلال را در گوش جان جهانیان طنین ‌انداز کرد

 ارزش و جایگاه دریا در توسعه پایدار و ثروت افزایی ملی دریا عرصه‌ای مهم و استراتژیک در یک جغرافیا به شمار می‌آید و کشورهای دارای دریا و قابل دسترس به آب‌های‌ آزاد دارای ظرفیت بالای بالندگی و پیشرفت همه‌جانبه اقتصادی و ارتباطی می‌باشند که یکی از آن‌ها قابلیت تولید رو به گسترش علوم دریایی، صنعت، اشتغال، ثروت افزایی ملی و بین المللی و تأمین و اشاعه تغذیه دریایی و گردشگری است.
 
همواره یکی از شاخصه‌های سرزمینی در ساحت توسعه‌یافتگی یک کشور، دسترسی به دریا و داشتن سواحل دریایی وسیع می‌باشد به همین جهت کشورهای غیر کرانه‌ای دچار عقب‌افتادگی در عرصه پیشرفت و توسعه می‌شوند.

نقش بنادر، گمرکات، شیلات و گردشگری در رشد اقتصادی و فرا اقتصادی و ایجاد قدرت رقابت فراملی و جهانی یکی از مهم‌ترین و ارزشمندترین منابع تجدیدپذیر اقتصاد استراتژیک یک کشور می‌باشد.

هرمزگان و بویژه سواحل مکران یکی از گذرگاه‌های اصلی کریدور جنوبی تجارت ایران و کشورهای حوزه خلیج فارس بوده و این ظرفیت را دارد که به منطقه‌ای ایده‌آل برای توسعه سرمایه‌گذاری، تولید و صادرات محصولات مورد نیاز بازارهای مصرف و شاهراه اقتصاد دریایی منطقه‌ تبدیل گردد.

مردم ساحل نشین هرمزگان سالها و بویژه در این ایام و در شرایط تورمی نفس‌گیر چشم انتظار حمایت دولتمردان و بویژه وزارت صمت، اقتصاد، راه و شهرسازی و جهادکشاورزی بوده و مطالبه مردم این خطه سختکوش، برخورداری از ارز وارداتی، بار ملوانی و مرزنشینی، فعال بودن بازارچه‌های مرزنشینی و توسعه و حمایت از بخش شیلاتی و کشاورزی است.

لنج‌ها و لنجداران بنگاه‌های زودبازده و چرخ محرک بنادرند که بدون هیچ تسهیلاتی صد‌ها هزار شغل ایجاد کرده‌اند و قطعا حمایت و تدابیر موثر بر این قشر سختکوش به سود اقتصاد و معیشت ساحل نشینان خواهد بود.

یقیناً در این برهه از زمان که کشور درگیر مشکلات اقتصادی است، دستوالعمل‌هایی در حمایت از ساحل نشینان می‌تواند در توسعه اقتصادی و معیشتی دولت و ملت نقش آفرین باشد زیرا در این دوره کشور ما بیش از هر زمان دیگری نیازمند حمل و نقل دریایی است و باید موانع مربوط به این کار از طرف مقامات مربوطه برداشته و فعالیت لنج‌ها از سر گرفته شود.

 هرمزگان یکی از نزدیک‌ترین و کم‌هزینه‌ترین مسیرهای دسترسی به تجارت کشورهای حوزه خلیج فارس و دریای عمان و برگ برنده ایران در تجارت جهانی و اقتصاد دریامحور است.

در این شرایط سخت و دشوار اقتصادی کشور و چالش معیشتی مردم، هرمزگان با ظرفیت‌های شیلاتی، کشاورزی، گردشگری، ذخیره انرژی، بندری و تجاری می‌تواند جهت رونق اقتصادی ، توسعه اشتغال و معیشت مردم نقش آفرین باشد.

انتهای پیام/ 88055

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول