اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

رهبر انصارالله: آمریکا و اسرائیل، دشمنان واقعی مسلمانان هستند

رهبر جنبش انصارالله یمن با تأکید بر اینکه آمریکاییها و اسرائیلیها، دشمنان واقعی مسلمانان هستند، گفت که این دشمنان، در پی تفرقه‌افکنی بین مردم یمن هستند.

رهبر انصارالله: آمریکا و اسرائیل، دشمنان واقعی مسلمانان هستند

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، سید عبدالملک الحوثی رهبر جنبش انصارالله یمن شامگاه امروز سه‌شنبه میزبان یک هیأت از قبایل «خب»، «الشعف»، «الیتمة» و «دهم»  از الجوف و یک هیأت از قبیله «العبدیة»  در مأرب بود.

شبکه خبری المسیره به نقل از رهبر انصارالله گزارش داد: «ما باید نسبت به برقراری امنیت و ثبات و همچنین حاکم شدن تفاهم و برادری بین ساکنان الجوف، اهتمام داشته باشیم و صلح عمومی در الجوف برقرار و امنیت و ثبات و همکاری بین مسئولان و افراد سرشناس در این استان حاکم شود».

وی ضمن ابراز خرسندی نسبت به هر گونه دیدار که تثبیت کننده برادری و همکاری بین ملت یمن باشد، خاطر نشان کرد، دشمنان براق تفرقه‌افکنی بین مردم یمن با عناوین مختلف تلاش می‌کنند.. در واقع، آمریکاییها و اسرائیلیها، دشمنان واقعی مسلمانان هستند».

رهبر انصارالله ادامه داد: «آنان تلاش می‌کنند که از مشکلات داخل امت [اسلامی] برای اهداف خود بهره‌برداری کنند... اسرائیل و مزدوران آن، ملت یمن را دشمن مشترک خود می‌دانند. مواضع امارات، رژیم صهیونیستی و عربستان علیه ملت یمن در دیدارهایشان علنی است».

وی در انتقاد از استانداردهای دوگانه ریاض در تعامل با رژیم صهیونیستی و ملت یمن خاطر نشان کرد: «دو روز پیش، رئیس اسرائیل، به امارات سفر کرد و عربستان حریم [هوایی] خود را به روی او باز کرد، ولی سفر در حریم خود را برای ملت ما ممنوع کرده است».

وی با اشاره به کشتار چند روز گذشته ائتلاف متجاوز سعودی-اماراتی در زندان صعده، گفت که این تجاوز، «به صورت عمدی صورت گرفت؛ هر چند که سازمان ملل و سایر [سازمانها]، از محل زندان نیز اطلاع داشتند».

رهبر انصارالله با بیان اینکه محاصره ملت یمن، یک جنایات است؛ در پایان تأکید کرد: «علت این است که این محاصره، باعث مشکلات بسیاری شده است... لذا وظیفه ماست که متحد باشیم و همه تلاش کنند که کشور، تسلیم خارج نشود».

قبایل یمن به ائتلاف سعودی: در کمین هر متجاوز و مزدوری هستیم

این قبایل نیز ضمن تشکر از رهبر انصارالله، حمایت کامل خود را از ارتش و کمیته‌های مردمی یمن، ابراز و تأکید کرد که آماده هستند به همراه آزادگان، در تکمیل آزادسازی میهن مشارکت داشته باشند.

قبایل مذکور از فریب خوردگان خواستند که فرصت عفو عمومی را غنمیت بدانند و به جمع هموطنان خودبازگردانند و گفتند: «از حضور بین برادران خود در صنعاء، احساس افتخار کردیم و متعهد می‌شویم که از سرزمین خود حمایت و دفاع کنیم».

این قبایل در پایان خطاب به کشورهای حاضر در ائتلاف متجاوز سعودی-اماراتی-آمریکایی، هشدار دادند: «باید ناامید شوید. حضور ما در صنعاء باعث تقویت اتحاد برای مقابله با شما خواهد شد. اجازه نخواهیم داد که سرزمین ما هدف قرار گیرد. ما در کمین، هر متجاوز و مزدوری هستیم».

عربستان سعودی در رأس یک ائتلاف عربی و تحت حمایت آمریکا، از ششم فروردین ۱۳۹۴ با ادعای تلاش برای بازگرداندن رئیس جمهور مستعفی یمن به قدرت اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، هوایی و دریایی این کشور کرد.

این تجاوز نظامی هیچ کدام از اهداف ائتلاف سعودی را محقق نکرد و فقط با کشته و زخمی شدن ده‌ها هزار یمنی، آواره شدن میلیون‌ها نفر، به بار آمدن خرابی برای زیرساخت‌های این کشور و گسترش قحطی و گرسنگی و بیماری‌های واگیردار همراه شده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول