اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد کلان و بودجه

الزام دستگاه‌ها به ثبت صدور مجوز مشاغل در سامانه ملی کسب و کار‌

رئیس مرکز ملی مطالعات و پایش بهبود فضای کار گفت: تا هجدهم اسفند همه دستگاه‌ها باید به درگاه تخصصی ثبت محور صدور مجوزها در وزارت اقتصاد متصل شوند.

الزام دستگاه‌ها به ثبت صدور مجوز مشاغل در سامانه ملی کسب و کار‌

‌به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس جلسه هیات مقررات زدایی و تسهیل مجوزهای کسب و کار با حضور نمایندگان دستگاه‌های اجرایی و وزیر اقتصاد برگزار شد.

در این جلسه، سید امیر سیاح، رئیس مرکز ملی مطالعات و پایش بهبود فضای کار، اظهار داشت: از ٢٠٠٠ مجوز‌، ١٢٨۵ مجوز احصا و پیشنهاد اصلاح آن داده شده است.

وی ادامه داد: تا هجدهم اسفندماه همه دستگاه‌ها باید به درگاه تخصصی ثبت محور صدور مجوزها در وزارت اقتصاد متصل شوند. 

رئیس مرکز ملی مطالعات و پایش بهبود فضای کار با اشاره به دستگاه‌هایی که بیشتر مجوزهای کسب و کار را صادر می‌کنند، بیان داشت: وزارت کار طبق مقررات می تواند ٣۴٢ مجوز مشاغل خانگی صادر کند، پس از آن، وزارت کشاورزی، سازمان غذا و دارو، وزارت راه و شهرسازی ، وزارت اقتصاد، بانک مرکزی، وزارت صمت، وزارت فرهنگ و ارشاد ، وزارت ارتباطات، میراث، محیط زیست، وزارت نیرو ، وزارت علوم، سازمان انرژی اتمی و غیره به ترتیب بیشترین مجوزها را صادر می‌کنند.

سیاح ادامه داد: ۳۳۰ عنوان شغل خانگی که صادر کننده مجوز آن وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی است بر اساس مصوبه هیئت مقررات زدایی ظرف 10 روز اطلاعات این مشاغل را در درگاه ملی مجوزها ثبت و از این طریق مجوز را صادر خواهد کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول