اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

نجات ۴ کوهنورد گرفتار برف و کولاک در نهاوند

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان نهاوند گفت: چهار کوهنورد گرفتار در برف و کولاک در ارتفاعات گیان توسط امدادگران جمعیت هلال احمر نجات یافتند.

نجات ۴ کوهنورد گرفتار برف و کولاک در نهاوند

 علی کیانی امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در نهاوند اظهار کرد: چهار کوهنورد که در ارتفاعات دربند گیان گرفتار برف و کولاک و هوای نامساعد شدید شده بودند طی عملیات جستجو توسط امدادگران جمعیت هلال احمر نجات یافتند.

وی افزود: این عملیات سخت و طاقت‌فرسا در تاریکی شب گذشته انجام شد که برای اجرای آن مجوز انجام عملیات امدادی توسط مرکز کنترل و هماهنگی عملیات جمعیت هلال احمر استان همدان (EOC ) صادر شد. 

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان نهاوند افزود: بلافاصله هماهنگی‌های لازم با مدیریت بحران و کسب تکلیف از معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان انجام شد و یک تیم چهار نفره از نجاتگران و کوهنوردان سریعا  تجهیز و در شرایط برف و کولاک به منطقه اعزام شدند.

وی اضافه کرد: با توجه به شرایط نامساعد آب و هوایی تیم اعزامی پس از عبور از مناطق صعب‌العبور و طی یک عملیات نفسگیر سه ساعته توانستند در ارتفاع ۲۷۰۰ متری، به کوهنوردان گمشده دسترسی یابند و با هدایت و راهنمایی تخصصی، در ساعت ٢١ افراد مورد نظر را به دامنه کوه منتقل و با استفاده از خودروهای امدادی و کمک‌دار  به داخل شهر انتقال دهند.

کیانی از مردم خواست قبل از صعود به ارتفاعات از شرایط آب و هوایی و مسیر مورد نظر کسب اطلاع کرده و ضمن همراه داشتن تجهیزات کامل و وسایل ارتباطی، خانواده خود را از مسیر رفت و برگشت مطلع کنند و در صورت برخورد با حادثه و مشاهده هرگونه مصدومی سریعا با شماره ۱۱۲ تماس بگیرند و یا مرکز کنترل و هماهنگی عملیات جمعیت هلال احمر استان همدان(EOC ) را از وقوع حادثه مطلع کنند.

انتهای پیام/ 3140/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول