اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

شیوع آنفلوانزای پرندگان در هلند/ 168 هزار مرغ معدوم می‌شوند

وزارت کشاورزی هلند اعلام کرد که مقامات این کشور شیوع آنفلوانزا پرندگان را در مزرعه‌ای در هلند گزارش کرده‌اند و حدود ۱۶۸ هزار مرغ معدوم خواهند شد.

شیوع آنفلوانزای پرندگان در هلند/ 168 هزار مرغ معدوم  می‌شوند

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از یو.اس نیوز، وزارت کشاورزی هلند امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد که مقامات شیوع آنفلوانزای پرندگان را در مزرعه‌ای در هلند گزارش کرده و حدود ۱۶۸ هزار مرغ معدوم خواهند شد.

این وزارتخانه گفت که هیچ مرغداری دیگری در مجاورت آن مزرعه‌ وجود ندارد، اما مزارع طیور تا شعاع ۱۰ کیلومتری (شش مایلی) از حمل و نقل مرغ، تخم مرغ و ضایعات طیور برای جلوگیری از انتشار ویروس H۵N۱ منع شده‌اند.

صدها هزار مرغ، اردک، بوقلمون و ده‌ها پرنده وحشی در هلند از زمان شیوع این بیماری در سال 2021 معدوم شده‌اند. آنفلوانزا مرغی که گاهی اوقات به آن آنفلوانزای پرندگان هم گفته می‌شود، یک عفونت ویروسی است که نه تنها پرندگان بلکه انسان و حیوانات دیگر را نیز آلوده می‌کند، اما بیشتر اشکال ویروس آن محدود به پرندگان است.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول