اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

ملت شریف ایران همواره عزیز بوده و عزیز خواهد ماند

امام جمعه موقت تهران گفت: مردم شریف ایران ذلت را نمی‌پذیرند و نخواهند پذیرفت، این ملت همواره عزیز بوده و عزیز خواهد ماند.

ملت شریف ایران همواره عزیز بوده و عزیز خواهد ماند

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از آستان نیوز، آیت الله سید احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران در ویژه برنامه چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در حرم مطهر رضوی اظهار کرد: هر روز که خداوند نعمت ویژه خود را به مردم می‌دهد یوم‌الله است از همین رو این روزهای مبارک را باید همواره به یاد آوریم.

وی افزود: بهمن ماه ۴۳ سال قبل را نباید از یاد برد، زیرا هر روزش بشارت بود. این نعمت خدا و بصیرت مردم بود که موجب شد طاغوتیان نابود شوند.

آیت الله خاتمی تاکید کرد: جلوه حضور را می‌توان در رفتار ۴۳ سال گذشته مردم و پیروزی انقلاب اسلامی معنا کرد. هر زمانی که انقلاب نیاز به حضور داشته مردم پای کار آمدند، در واقع جلوه حضور را می‌توان در ۸ سال دفاع مقدس، انتخابات، راهپیمائی‌ها و... مشاهده کرد که مصداق «لئن شکرتم» است.

وی در ادامه گفت: مشکلات و گرفتاری‌ها همواره وجود دارد اما به لطف خداوند کشور ما با مدیریت مدیری صالح، زجر کشیده، رزمنده، عالم، زاهد و شجاع  اداره می‌شود.

امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: انقلاب وابسته به جناح خاص، گروه و یا قبیله نیست. بلکه انقلاب اسلامی وابسته به همه مردم است و صاحب این انقلاب نیز مردم هستند. برخی بیانیه دادند که بعد از امام راحل (ره) جمهوریت کمرنگ شده است اما جمهوریت به معنای حضور مردم است.

وی تاکید کرد: ملت ایران تربیت شده مکتب «هیهات من الذله» است. مردم شریف ایران ذلت را نمی‌پذیرد و نخواهد پذیرفت، این ملت همواره عزیز بوده و عزیز خواهد ماند.

عضو مجلس خبرگان در ادامه گفت: از ابتدای انقلاب، مردم ضمن مشارکت در اصل تاسیس نظام جمهوری اسلامی، در تشکیل مجلس خبرگان، همه پرسی قانون اساسی، همه پرستی مکمل قانون اساسی، مجلس خبرگان رهبری، انتخابات مجلس شورای اسلامی، ریاست جمهوری و شورای اسلامی شهر و روستا و... مشارکت داشتند و این به معنای جمهوریت است. جمهوریت به این معناست که مردم خود سرنوشت خویش را رقم بزنند و این نکته که برخی معتقدند جمهوریت کم رنگ شده سخنی خلاف واقع است؛ ملت ایران صاحب انتخابات هستند و سرنوشت خود را رقم می‌زنند.

آیت‌الله خاتمی تاکید کرد: همه در عرصه قانون با هم برابرند و خودی و غیر خودی ندارد، حضرت امام خمینی (ره) در سال پایانی عمر پربرکت خود چند پیام و نامه بسیار مهم برای جامعه اسلامی و جهان داشتند، از جمله وصیت امام به نسل‌های بعد از خودشان این بود که «امروز همه مصیبت و عزای آمریکا و شوروی شرق و غرب در این است که نه‌ تنها ملت ایران از تحت‌الحمایگی آنان خارج شده است که دیگران را هم به خروج از سلطه جباران دعوت می‌کند. من در میان شما باشم و یا نباشم به همه شما وصیت می‌کنم که نگذارید انقلاب به دست نااهلان و نامحرمان بیفتد. نگذارید پیشکسوتان شهادت و خون در پیچ و خم زندگی روزمره خود به فراموشی سپرده شوند».

 

انتهای پیام/۷۰۰۷۹

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول