اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

گفت‌وگوی وزیر خارجه آمریکا و رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین

وزیر خارجه آمریکا در تماس تلفنی با رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، تحولات فلسطین و منطقه را بررسی کرد.

گفت‌وگوی وزیر خارجه آمریکا و رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «حسین الشیخ» عضو کمیته مرکزی جنبش فتح گفت که «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا با «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین تلفنی گفت‌وگو کرد.

الشیخ در حساب توئیتری خود با اعلام این مطلب، به جزئیات گفت‌وگوی بلینکن و محمود عباس اشاره‌ای نکرد و تنها گفت که دو طرف در این تماس به بررسی آخرین تحولات منطقه پرداختند. این تماس در حالی است که پیشتر رهبران فلسطین از روشن نبودن موضع آمریکا درباره روند صلح ابراز نارضایتی کرده بودند. 

خبرگزاری فلسطین (وفا) نیز گزارش کرد که عباس و بلینکن در این تماس تلفنی به بررسی آخرین تحولات فلسطین و روابط دوجانبه آمریکا و فلسطین پرداختند و عباس تأکید کرد که وضعیت کنونی نمی‌تواند ادامه‌دار باشد و ضروری است که اشغالگری اسرائیل پایان یافته و فعالیت‌های شهرک‌سازی متوقف شود. وی همچنین بر ضرورت توقف تجاوزات و تروریسم شهرک‌نشینان، احترام به وضعیت تاریخی مسجدالأقصی، توقف کوچ اجباری فلسطینیان از محله‌های قدس، توقف سرکوب اسرا و گروگان گرفتن پیکر شهدای فلسطین و پایان تشدید محاصره اقتصادی فلسطینیان تأکید کرد.

عباس همچنین اهمیت استمرار تلاش برای تقویت روابط دوجانبه با آمریکا و رفع موانع بر سر راه این روابط اشاره کرد و بلینکن نیز به نقل از «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا بر پایبندی این کشور به راه‌حل دو دولتی و اهمیت ایجاد افق سیاسی تأکید کرد و گفت که دولت بایدن دشواری‌های سیاسی و اقتصادی تشکیلات خودگردان فلسطین را درک می‌کند.

وی همچنین مخالفت دولت بایدن با شهرک‌سازی و تجاوزات شهرک‌نشینان، کوچاندن فلسطینیان و تخریب خانه‌ها و نیز پایبندی دولت آمریکا به بازگشایی کنسولگری آمریکا در قدس شرقی را مورد تأکید قرار داد.

انتهای پیام/‌م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول