اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

ساخت ۵۰ واحد غیرمجاز در «مرزون‌آباد» بابل در حریم رودخانه/ هشدار دادستان بابل به مسؤولان متخلف

دادستان عمومی و انقلاب بابل با بازدید از حریم رودخانه بابل‌رود در منطقه مرزون‌آباد نسبت به ساخت‌وساز ِغیرمجاز در حریم رودخانه بابل‌رود هشدار داد و گفت: هیچ اداره خدمات‌رسانی، حق خدمات به بناهای غیرمجاز در بافت کشاورزی و حریم رودخانه را ندارد در غیر این‌صورت با مسؤول متخلف برخورد می‌شود.

ساخت  ۵۰ واحد غیرمجاز در «مرزون‌آباد» بابل  در حریم رودخانه/ هشدار دادستان بابل به مسؤولان متخلف

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان بابل، حدود ۵۰ واحد غیرمجاز در منطقه مرزون‌آباد در حریم رودخانه بابل‌رود ساخته شده است، موضوع مهم اینکه ۵۰ اشتراک آب و برق به آنان اختصاص یافت و همچنین اشتراک گاز نیز تا مرحله نصب علمک پیش رفت.

براساس قانون دستگاه‌های خدمات‌رسان حق ارائه خدمات به واحدهای غیرمجاز در بستر زمین‌های کشاورزی و بستر رودخانه و حریم آن را ندارند اما ارائه خدمات به این واحدها که هیچ مجوزی ندارد‌؛ صورت گرفته است.

موضوع جالب اینکه دستگاه قضایی بنای خود را در این محدوده، تخریب کرده و در چنین اوضاعی کسی بخواهد واحدی احداث کند جای سوال  دارد؟! گفته می‌شود؛ اختصاص آب، برق و گاز براساس لابی‌گری بود که براساس قانون باید با خاطیان برخورد شود.

نکته جالب‌تر اینکه قبلا بازدیدی از این منطقه توسط دستگاه قضا صورت گرفته که تعدادی ویلا تخریب شده ولی عدم نظارت دستگاه‌ها موجب شد؛ شمار واحدها توسعه یابد، و در ادامه باید ساخت و سازهای در بستر رودخانه تخریب شود در منطقه مرزون‌آباد بابل بیشتر واحد در بستر و حریم رودخانه و زمین کشاورزی هستند که طبق قانون حفظ قانون تغییر کاربری باید برخورد شود.

 

ظاهرا پای برخی از مسؤولان که برای گرفتن اشتراک آب، برق و گاز اقدام کردند نیز به این پرونده  کشیده می‌شود و حتی برخی واحدها متعلق به مسؤولان است که باید طبق قانون با این موارد برخورد شود.

*هشدار دادستان بابل از ساخت‌ و سازهای غیرمجاز منطقه مرزون‌آباد 

حجت‌الاسلام اسماعیل ملاکریمی دادستان عمومی و انقلاب بابل در پی ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حریم رودخانه بابلرود و زمین‌های کشاورزی، به متخلفان و سودجویان این امر هشدار داد. 

وی گفت: با وجود هشدارهای دادستانی از تخریب ساخت‌وسازهای غیرمجاز منطقه مرزون‌آباد در سال گذشته، با حمایت غیرقانونی برخی دستگاه‌ها و عدم نظارت مسؤولان، تغییر کاربری‌های  صورت گرفت. 

دادستان بابل عمومی و انقلاب بابل خاطرنشان کرد: طبق دستور دادستان مرکز استان، هیچ اداره خدمات‌رسانی، حق خدمات به بناهای غیرمجاز در بافت کشاورزی و حریم رودخانه را ندارد در غیر این‌صورت با مسؤول متخلف برخورد می‌شود.

انتهای پیام/۸۶۰۳۴/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول