اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سیستان و بلوچستان

همه اقوام و مذاهب در نظام اسلامی برابر هستند/ تاکید رئیس جمهور بر استفاده‌ از شایستگان اهل سنت

مشاور رئیس جمهور در امور اقوام و مذاهب گفت: همه اقوام، مذاهب و جنسیت‌ها در نظام اسلامی برابر هستند و هیچ خط کشی نداریم چون همه از سرمایه‌های کشور هستند.

همه اقوام و مذاهب در نظام اسلامی برابر هستند/ تاکید رئیس جمهور بر استفاده‌ از شایستگان اهل سنت

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از فرمانداری کنارک، ماموستا عبدالسلام کریمی در جلسه معتمدان، روحانیان و مسوولان شهرستان‌های کنارک، زرآباد، دشتیاری و چابهار که در محل در فرمانداری کنارک برگزار شد اظهار داشت: رییس جمهور شخصا بر استفاده از شایستگان اهل سنت تاکید ویژه دارند و این موضوع را به اینجانب گفته اند تا به استاندار سیستان و بلوچستان یادآور شوم. رئیس جمهور توجه ویژه‌ای به پیگیری مشکلات مردم جنوب سیستان و بلوچستان دارد و در سیل اخیر نیز دستورات ویژه‌ای دادند که همه این دستورات در جریان است.

وی گفت: همه اقوام و مذاهب و جنسیت‌ها در نظام اسلامی برابر هستند و هیچ خط کشی نداریم چون همه از سرمایه‌های کشور هستند. 

مشاور رییس جمهور در امور اقوام و مذاهب بیان کرد: مقام معظم رهبری و ریاست جمهوری همواره تاکید بر وحدت و انسجام دارند و خداوند نیز می‌فرماید «من شما را قبیله قبیله و قوم‌های مختلف آفریدم تا همدیگر را بیشتر بشناسید»

ماموستا کریمی بیان کرد: یکی شدن و امت واحده تاکید خداوند در قرآن است و فقط نزد خداوند تقوا مطرح است و هیچ کس بر دیگری ترجیح ندارد. 

وی ادامه داد: نظر نظام اسلامی بر برابری است و در این راستا هیچ تبعیضی قایل نیست و برای ایران اسلامی شیعه و سنی و مسیحی مطرح نیست‌.

ماموستا کریمی تصریح کرد: تخصیص ۳۱۰ میلیارد تومان برای کاهش مشکلات جمع‌آوری آب‌های سطحی و فاضلاب خبر خوشی است و این نشان از نگاه ویژه نظام به این منطقه است.

وی با بیان اینکه پیگیری مطالبات و مشکلات مردم از وظایف مسوولان است و باید در این راه از هیچ کوششی دریغ نکنند، خاطرنشان کرد: ما هم مشکلات را اولویت بندی و در سطح کلان پیگیری می کنیم تا به نتیجه مثبت برسند.

تکمیل زیرساخت‌ها به پیشرفت سواحل مکران کمک می‌کند

معاون سیاسی و اجتماعی استانداری سیستان و بلوچستان نیز گفت: جمهوری اسلامی در طول سال‌های گذشته مشکلات زیادی را پشت سر گذاشته و هم اینک پله‌های پیشرفت را طی می‌کند و نظام برکات زیادی برای کشور داشته است.

رحمدل بامری افزود: نظام جمهوری اسلامی در بحث پیشرفت سواحل مکران اعتبارات زیادی در حال هزینه دارد و هم اینک پتروشیمی، فولاد، شهر جدید تیس و ده‌ها پروژه بزرگ و کوچک در حال اجرا بوده و باید مشکلات و کمبود زیرساخت‌ها با تخصیص اعتبارات لازم حل شود.

وی گفت: شهر چابهار بیش از ۷۰ هزار مترمکعب آب نیاز دارد این در حالی است که برای کل چابهار و کنارک ۳۷ هزار مترمکعب تولید آب شیرین‌کن است که کافی نیست. 

بامری ادامه داد: سواحل مکران ظرفیت‌های گردشگری، کشاورزی و شیلاتی دارد که نیاز است زیرساخت‌های آن تامین و مشکلات پیش رو حل شود. 

وی با اشاره به بارندگی ۳۶۰ میلیمتری باران در سواحل مکران، گفت: خدمات مسوولان در زمان کوتاه ستودنی است و شاهد آن هستیم بنیاد مسکن برای ساخت خانه های استاندارد اقدام کرده و سایر مسوولان پای کار هستند. 

معاون استاندار گفت: توزیع کالای ضروری برای مردم سیل‌زده در حال انجام است و امیدواریم مشکلات مرتفع شود.

تخصیص ۱۶۰ میلیارد تومان برای جمع آوری آب‌های سطحی و ۱۵۰ میلیارد تومان برای فاضلاب شهری کنارک

فرماندار کنارک نیز گفت: ۱۶۰ میلیارد تومان برای جمع اوری آب‌های سطحی و ۱۵۰ میلیارد تومان برای فاضلاب شهری اختصاص پیدا کرده که امیدواریم هر چه سریع‌تر نهایی و اقدامات لازم انجام و مشکلات مردم مرتفع شود. 

عبدالغفور هوت ادامه داد: این شهرستان ۵۸ کارخانه دارد و دارای ظرفیت‌های مهم شیلاتی و کشاورزی است.

وی افزود: شهرستان کنارک با ۱۰۰ هزار نفر جمعیت با ۱۵ هزار خانوار، دارای ۲ بخش کهیر و مرکزی، چهار دهستان است.

وی بیان کرد: شهر کنارک حالت یک گودی هست و تمامی آب باران در آن می‌ماند و دیدیم در بارندگی ۳۵۰ میلیمتری مردم با مشکلات عدیده‌ای مواجه شدند و هنوز هم گرفتار هستند.

فرماندار کنارک با اشاره به اینکه در طول ۱۰ روز با کمک قشرهای مختلف مردم و مسوولان و با استفاده از ۵۰۰ پمپ بزرگ و کوچک آب از معابر و خانه ها تخلیه شد، گفت: از همه مردم، گروه‌های جهادی، مسوولان و به ویژه استاندار قدردانی می کنم.

وی بیان کرد: بیش از ۲ هزار واحد خانه قرار است در کنارک ساخته شود و در کنار این‌ها نیز کمیته امداد ورود کرده است.

"ماموستا عبدالسلام کریمی" مشاور رییس‌جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی در سفر به سیستان و بلوچستان با اقشار مختلف مردم، ائمه جمعه، سران طوایف و مسوولان دستگاه‌های اجرایی این استان دیدار و گفت و گو کرد، در این سفر رحمدل بامری معاون استاندار، وی را همراهی می‌کند.

انتهای پیام/3139/ ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول