اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

مربی‌گری دانش‌محور رویکردی برای بهبود تولید و صنعت است

نخستین همایش فصلی کوچینگ(مربی‌گری) دانش‌محور روز با هدف افزایش بهره‌وری و توسعه کسب و کارها با رویکردی نوین در شیراز برگزار شد.

مربی‌گری دانش‌محور رویکردی برای بهبود تولید و صنعت است

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، محمدحسن اسدی در همایش مربی گری دانش محور اظهار کرد: باید مقررات و قوانین را اصلاح و برخی را حذف کنیم، به عنوان مثال در عرصه قوانین مربوط به سرمایه‌گذاری نیاز به چهار و پنج مقرره و قانون بیشتر نداریم چراکه قوانین و مقررات دست و پاگیر هستند و با مقررات زدایی قطعا شرایط برای راه‌اندازی و ایجاد کسب و کار تسهیل می شود.

حذف مقررات دست و پا گیر زمینه حل مشکلات اقتصادی

رئیس کمیسیون اقتصاد و سرمایه گذاری شورای شهر شیراز ادامه داد: در رابطه با مسائل کسب و کار به خوبی شرایط کشور و وضعیت صنعتگران را درک می کنیم بدون تردید صنعتگران با مشکلات عدیده ای از جمله تورم، بی‌ثباتی و عدم امنیت اقتصادی، قیمت مواد اولیه و قوانین و مقرارت دست و پاگیری روبه رو هستند.

وی ادامه داد: امروز وضعیت اقتصادی و کسب و کار و بیزینس در شرایط بحرانی و بسیار سخت و طاقت فرسا قرار دارد و می‌توان گفت صنعتگران در چنین شرایطی در حال تلاش هستند تا بتوانند اقتصاد کشور را سرپا نگه دارند.

اسدی بیان داشت: کارهایی که توسط صنعتگران در این شرایط سخت انجام می شود مانند مسکنی برای علاج واقعی درد است اقتصاد و کسب و کار مسائل ریشه ای است که در کشور با آن مواجه هستیم.

وی عنوان کرد: اگر وضعیت کشورهای شرق آسیا مانند کره جنوبی، هنگ کنگ، مالزی و سنگاپور را مرور کنیم به این نتیجه خواهیم رسید که شاید این کشورها از نظر امکانات با محرومیت روبه رو هستند اما ثبات و امنیت اقتصادی ایجاد کردند که توانستند در جذب سرمایه گذار در این سه دهه به توفیقات بسیار خوبی برسند این در حالیست که در کشور ما با وجود برنامه‌ریزی های کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت برای حل مشکلات اقتصادی نتوانستیم ثبات اقتصادی قابل قبولی ایجاد کنیم.

عضو شورای شهر شیراز گفت:‌زمانی که برنامه چشم انداز بیست ساله تدوین شد از ۲۸ کشور خاورمیانه رتبه ۱۰ را به خود اختصاص داده بودیم و قرار بود ما دولت اول اقتصادی منطقه شویم امروز پس از گذشت ۱۶ سال از تدوین این برنامه، رتبه ما تنزل پیدا کرده است و در جایگاه ۱۱ قرار داریم.

وی گفت: متأسفانه برخی کشورها نسبت به ما روند رشد رو به جلویی داشته‌اند، در حالی که باید با برنامه ریزی هایی که داشتیم امروز جایگاه اول و دوم را در اختیار داشته باشیم اما به دلیل تعلق خاطری که به سرزمین خود داریم باید تلاش کنیم و راه خود را برای موفقیت ادامه دهیم.

اسدی گفت: در حال حاضر حدود 6 ماه از آغاز فعالیتهای شورای شهر می‌گذرد و ما در طول این مدت در کمیسیون اقتصاد مصوبه هایی داشتیم که بخشی از این مصوبات اجرایی شده است.

حمایت ویژه از سرمایه‌گذاران

وی اعلام کرد: شورای شهر از کسانی که‌ قصد سرمایه‌گذاری در شهر شیراز دارند قطعا حمایت خواهد کرد و استانداری فارس نیز، افرادی که قصد دارند در استان فارس سرمایه گذاری کنند و با مشکلاتی روبه رو هستند را حتما مورد حمایت قرار می‌دهد و حتی استاندار فارس هم جلساتی به منظور جذب سرمایه گذار و رفع موانع سرمایه گذاری برگزار کرده‌اند.

اسدی ادامه داد: خوشبختانه در طول این مدت توفیقات نسبی در این زمینه حاصل شده است و امیدوارم که در ادامه راه نیز بتوانیم شاهد اقدامات قابل توجه و اتفاقات خوبی باشیم.

وی عنوان داشت: بسیاری از کسانی که سرمایه داشتند و می توانستند کسب و کار کوچکی را راه اندازی کنند به دلیل قوانین و مقررات دست و پاگیر از گردونه خارج شدند در حال حاضر شرایط به گونه‌ای است که شاید با سرمایه پنج یا حتی ده میلیارد تومانی هم نمی توان کسب و کار خوبی را راه اندازی کنیم.

اسدی گفت: خروجی این جلسات نباید محدود به «نشستیم، گفتیم و برخاستیم» شود باید آسیب شناسی کنیم و از اظهارات افراد صاحب نظر بهره ببریم.

رئیس کمیسیون اقتصاد و سرمایه گذاری شورای شهر شیراز اعلام کرد: خروجی این جلسات می‌بایست در اختیار شورای شهر، نمایندگان و دیگر مسئولان شهر و استان قرار بگیرد تا پیگیری های لازم برای حل مشکلات صنعتگران انجام شود.

سلمان لشکری، بنیانگذار مرکز کوچینگ و برندسازی نیز اظهار داشت: سالهاست تلاش های بسیاری برای رونق و بهبود وضعیت صنعت و کسب و کارها با رویکرد کوچینگ(مربی‌گری) در حال انجام است اما متأسفانه نسبت به شهرهایی مانند تهران و اصفهان عقب هستیم. این در حالی است که اگر این پتانسیل ها حداکثر سازی شوند شاهد اتفاقات بسیار خوبی در استان فارس خواهیم بود.

وی ادامه داد: کوچینگ علی رغم اینکه یک روش مدرن جهانی است و در تمام دنیا از این روش استفاده می شود، در ایران غریب افتاده است در حقیقت استفاده از آن در دنیا حدود ۸۰ درصد متعلق به آمریکای شمالی، ایالات متحده و کانادا هستند و تنها ۲۰ درصد در دیگر نقاط کشور است.

لشکری بیان داشت: کوچینگ هنر تسهیل کردن برای دستیابی به اهداف و چشم اندازهای ایده آل فردی و کسب و کارها ست.

وی گفت: بدون شک برای انجام هر کاری با چالش روبه رو هستیم و تا کنون با رویکردهای از جمله آموزش و مشاوره برای روبه رو شدن با چالش ها بهره می بردیم اما این هنر آمده تا طرحی نو براندازد و روشی جدید را ارایه دهد.

او افزود: کوچینگ حدود 50 سال است که در دنیا به صورت جدی دنبال می شود اما حدود هفت یا هشت سال است که در ایران پیگیری می شود این در حالیست که در استان فارس شاهد حرکت جدی در این زمینه نبودیم. لذا ما تصمیم گرفتیم برای شکوفایی پتانسیل نهفته در افراد، کسب و کارها، شرکت های دانش بنیان و استارت آپ ها در این مسیر گام برداریم.

شهرک های صنعتی ظرفیت مناسب جهت سرمایه‌گذاری

احد فتوحی مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی فارس هم اظهار کرد: حمایت از کسب و کارهای کوچک از راهبردهای این شرکت محسوب می‌شود و در این زمینه با اجرای برنامه‌های مختلفی نظیر  حمایت از برگزاری دوره های آموزشی، تورهای صنعتی و نمایشگاهی، خوشه های صنعتی و کسب وکار ، مرکز مبادلات پیمانکاری فرعی و فن بازار از واحدهای صنعتی کوچک و متوسط حمایت می‌شود.

وی ادامه داد: برای تسهیل فرآیند سرمایه‌گذاری در شهرک های صنعتی، افزون بر اصلاح برخی فرآیندها، گام های موثری در بخش الکترونیکی کردن فرآیندها برداشته شده است.

فتوحی اضافه کرد: شهرک های صنعتی مولود انقلاب شکوهمند اسلامی است به نحوی که تمام شهرک های صنعتی در استان فارس، پس از پیروزی انقلاب، ایجاد شده اند.

وی عنوان داشت: هم اکنون ۶۲شهرک وناحیه صنعتی در فارس راه اندازی و در قالب این شهرکهای صنعتی بیش از ۷ هزار ۴۰۰ قرارداد با سرمایه گذاران منعقد شده است که در قالب این قرار دادها ۳ هزار ۳۳۵واحد بااشتغال افزون بر۴۰ هزار نفر  به بهره‌برداری رسیده اند و سایر واحدها در مراحل مختلف ساخت وساز قراردارند.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی فارس با بیان اینکه سه شهرک صنعتی دارویی بیضا، خفر و سرچهان نیز سال آینده به مرحله واگذاری زمین می رسند گفت: شهرک های صنعتی در استان امکانات لازم را برای استقرار سرمایه گذاران فراهم می کند.

وی بیان کرد: از ابتدای امسال، ۹۹واحد صنعتی در شهرک های صنعتی فارس به بهره برداری رسیده‌ان  و علاوه بر آن ۱۱۲واحد راکد نیز احیا و به چرخه تولید بازگشته است.

فتوحی به بهره برداری ۴۵ طرح صنعتی و عمرانی در شهرک ها و نواحی صنعتی استان در ایام الله دهه مبارک فجر در سال جاری اشاره کرد و گفت: از این تعداد ۳۰طرح عمرانی و زیرساختی و ۱۵طرح صنعتی و تولیدی است .

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی فارس اضافه کرد: در مجموع برای اجرای این طرح ها،در مجموع ۴۲۰۰میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

وی با اشاره به بهره برداری از ۳۰طرح عمرانی و زیرساختی گفت: این طرح ها که شامل زیرسازی و جدول گذاری، آسفالت خیابان ها و معابر، شبکه فاضلاب ، طرح انتقال پساب و تکمیل فاضلاب،اجرای طرح های برق رسانی و شبکه های روشنایی طرح‌های انتقال آب و شبکه آب و مخازن نگهداری آب و تجهیز و برق رسانی چاه آب است که برای اجرای آنها ۷۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

فتوحی همچنین با اشاره به بهره برداری از واحد های صنعتی در ایام دهه فجر نیز گفت:۳۵ طرح صنعتی و تولیدی نیز شامل طرح های سردخانه بسته‌بندی و سورتینگ میوه، تولید کاغذ سایز شده، کیسه بدون بافت، بسته بندی خشکبار،تولید انواع تخت خواب، واحد  برنج کوبی ، تولید پنیر پیتزا ،تولید ذغال از ضایعات چوب، تولید بتن آماده و قطعات بتونی و تولید تجهیزات فلزی است که با سرمایه گذاری ۳۵۰۰میلیارد ریال و اشتغال ۳۵۰نفر آماده بهره برداری است.

انتهای پیام/ف/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول