اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

اعلام برنامه‌های فرهنگی دهه فجر در شهرهای مازندران

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج محمودآباد، از برگزاری 43 برنامه گرامیداشت دهه مبارک فجر در این شهرستان خبر داد.

اعلام برنامه‌های فرهنگی دهه فجر در شهرهای مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان محمودآباد، در آستانه دهه مبارک فجر، اسماعیل ابراهیم‌نژاد عصر امروز در تشریح برنامه‌های آغاز دهه فجر انقلاب اسلامی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مردم در همه عرصه‌های انقلاب و انتخابات حضور پیدا کردند که باعث شد دشمنان بفهمند مردم در صحنه هستند و از این انقلاب حمایت کردند در واقع هرجایی که لازم بود مردم حضور پیدا کردند.

وی گفت: در چهل و‌سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ما در سطح شهرستان ۴۳ برنامه محوری را اجرا می‌شود.

ابراهیم‌نژاد درباره برنامه‌های سپاه شهرستان در این ایام عنوان کرد: برنامه‌های شاخص ما عبارتند از ویزیت رایگان با حضور پزشکان و بسیج جامعه پزشکی در سطح شهر و روستا اقدام به ویزیت رایگان مردم می‌کنیم و نذر خون از دیگر برنامه‌ها با کمک هلال احمر و بانک خون بوده تا با حضور گسترده اقشار مردم و بسیجیان در این طرح به مشکل کمبود گروه‌های خونی در سطح استان کمک کرده باشیم.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج محمودآباد خاطر نشان کرد: راه‌اندازی میز خدمت با استفاده از ظرفیت مدیران شهرستانی در این ایام به بررسی و رفع مشکلات شهروندان و مردم در سطح دستگاه‌های اجرایی کرده تا گره از مشکلات مردم باز شود.

وی اضافه کرد: گشت رضویون در راستای برقراری امنیت پایدار در سطح شهرستان با کمک بسیجیان حوزه‌ها و پایگاه های بسیج محلات گشت رضویون را در ایام دهه فجر افزایش داده تا امنیت خانواده‌ها بیشتر شده و مردم احساس امنیت خاطر داشته باشند.

فرمانده بسیج ناحیه محمودآباد بیان کرد: توزیع هزار و ۵۰۰ بسته معیشتی از طرف بسیج سازندگی با حدود قیمتی هر بسته ۵۰۰ هزار تومان بین نیازمندان و اقشار آسیب‌پذیر در این ایام انجام می‌گیرد ولی در پایگاه‌های محلات هم به تناسب هر محل این بسته‌های حمایتی فراتر از این تعداد هم توزیع می‌شود.

ابراهیم نژاد تصریح کرد: برگزاری اردوی جهادی به منظور ساخت و تکمیل ۱۶ باب واحد مسکونی خانه محروم با کمک کمیته امداد و بسیج سازندگی و افتتاح و ساماندهی دو گلزار شهدا در روستاهای «طلارم و ترسیاب» و تبیین اهداف انقلاب اسلامی از نگاه حضرت امام(ره) در سطح همه پایگاه‌ها از دیگر برنامه‌های شاخص است و فضاسازی محیطی با کمک شهرداری محمودآباد و سرخرود و سازمان تبلیغات اسلامی به منظور انتقال پیام انقلاب اسلامی از دیگر برنامه‌های شهرستان است.

ابراهیم نژاد در پایان گفت: دیدار با ائمه جمعه و برگزاری مراسم‌های مختلف شاد و متنوع و نورافشانی و اکران فیلم های انقلابی و استفاده از ظرفیت خود مردم در این ایام از دیگر برنامه‌های شهرستان محمودآباد است.

توزیع ۳۰ هزار بسته معیشتی به نیازمندان چالوسی/ ۲۵۰ عنوان برنامه دهه فجر در چالوس

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج چالوس نیز با اشاره به برنامه‌های گرامیداشت دهه فجر در این شهرستان  گفت: در سال جاری بیش از ۲۰۰ نفر تسهیلات اشتغال به ارزش ۲ میلیارد تومان اعتبار از ۲۰ تا ۱۰۰ میلیون در زمینه عرصه های اقتصاد مقاومتی دریافت کردند.

 عابدین داغمه چی فیروز جائی امروز در نشست با خبرنگاران به تشریح برنامه های چهل و سومین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی پرداخت و بیان کرد: سپاه ناحیه مقاومت و اقشار بسیج شهرستان ۲۵۰ برنامه را در ایام الله دهه مبارک فجر برگزار خواهند کرد.

وی با بیان اینکه در سال جاری با توجه به شرایط کرونایی حدود ۳۰ هزار بسته معیشتی در ایام‌های خاص توزیع شد، افزود: نیازمندان در شهرستان شناسایی و ماهانه بسته بهداشتی و معیشتی و حتی اجاره از طریق پایگاه مقاومت توزیع می‌شود.

فرمانده بسیج چالوس ضمن بیان اینکه برنامه‌ها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی برگزار خواهد شد، اظهار کرد: ۲ هزار بسته معیشتی در ایام الله  دهه فجر بین نیازمندان توزیع و ۲ خانه محروم نیز افتتاح می شود.

وی به مسابقه شیرینی‌پزی و خیاطی در این ایام اشاره کرد و افزود: به همت شیرینی سرای صفاهان مسابقه برگزار و کسانی که در این زمینه مهارت داشته باشند می‌توانند در مجموعه صفاهان مشغول و یا کارهای را با رعایت مسائل بهداشتی به فروش برسانند.

داغمه‌چی به هدف شورای محله مهدوی اشاره کرد و گفت: با تشکیل این گروه به مشکلات محل رسیدگی و در صورت نیاز از طریق مسوولان اقدامات لازم انجام می‌شود.

وی از برگزاری «گشت‌های رضویون» در شب‌های سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در شهرستان خبر داد و اظهار کرد: افتتاح و بهره‌برداری از پروژه‌های عمرانی، برگزاری مسابقات ورزشی، غبارروبی و عطرافشانی گلزار شهدا، مسابقات در بستر فضای مجازی، یادواره شهدا، نورافشانی و گلبانگ انقلاب در شب سالروز انقلاب از دیگر برنامه‌های سپاه ناحیه بسیج چالوس در ایام مبارک دهه فجر است.

وی در پایان خطاب به خبرنگاران مبنی بر اینکه مشکلات مردم را بیان کنید، تاکید کرد: اگر می‌خواهید در کاری موفق باشید برای مردم و در بین مردم باشید.

اجرای ۸۶ عنوان و ۵۷۰ برنامه مختلف در شهرستان رامسر

 به گزارش خبرنگار فارس از شهرستان رامسر، محمدرضا خمسیه در نشست خبری خود با اصحاب رسانه گفت: در آستانه چهل و سومین سال پیروزی انقلاب اسلامی و دهه فجر هستیم که بیانگر صلابت، ایستادگی و پیروزی ملت ایران است و پیامی برای جهانیان است که ملت ما تا پای جان ایستاده و اجازه دست‌درازی به هیچ دشمنی نخواهد داد.

وی ضمن تاکید بر اینکه در دهه فجر امسال با توجه به شرایط کرونایی همه برنامه‌ها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام می‌شود، افزود: ۸۶ عنوان و ۵۷۰ برنامه مختلف در شهرستان رامسر انجام می‌شود و همه تلاش‌ها برای مشارکت و نقش‌آفرینی مردم است.

خمسیه ادامه داد: پروژه‌های عمرانی و محرومیت زدایی همانند سال‌های گذشته خواهیم داشت که تعداد ۷ خانه محروم ساخته و یا بازسازی شد به ارزش بیش از ۱۵۰ میلیون تومان و تعداد ۹ جهیزیه برای نوعروسان به ارزش ۲۱۶ میلیون تومان رو داریم.

وی در راستای کمک مومنانه نیز افزود: بیش از ۴هزار و ۹۰۰ بسته معیشتی به ارزش ۲/۵ میلیارد تومان به خانواده‌ها تقدیم شد که علاوه بر این‌ها در امور فرهنگی هم اجرای طرح کوثر و نشست‌های تحکیم بنیان خانواده و نمایشگاه اقتصاد مقاومتی برای فروش محصولات شهرستان و مسابقات ورزشی و... را خواهیم داشت.

افتتاح بیش از ۲۰ پروژه با اعتبار ۱۱۵ میلیارد تومان در رامسر

رامسر محمد آزاد فرماندار رامسر نیز در جمع خبرنگاران در زمینه آزادسازی سواحل گفت: در این حوزه نیز اقدامات خوبی در شهرستان انجام شده اما به جهت اولویت این مهم برای دولت بقیه قسمت‌ها نیز باید بررسی شده و آزادسازی انجام شود تا مردم از دریا بهره‌مند شوند و این خود سبب بهره‌برداری بهتر و باکیفیت تر از دریا و ساحل خواهد شد و با توجه به اینکه در رامسر ۲۰ کیلومتر ساحل داریم باید به آن به عنوان مزیت نگاه کرد.

وی اظهار کرد: در ایام دهه فجر امسال که از ۱۲ بهمن با ورود نمادین امام خمینی (ره) در فرودگاه رامسر آغازگر آن هستیم و با حضور در گلزار شهدا ادامه‌ خواهد داشت بیش از ۲۰ پروژه با اعتبار ۱۱۵ میلیارد تومان افتتاح، کلنگ‌زنی و اجرا خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه پروژ‌های آموزش و پرورش شهرستان رامسر ۷ پروژه با اعتبار ۵۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان است، ادامه داد: پروژه‌ مهم دیگر که از مطالبات چند ساله مردم بوده است احداث ساختمان جدید دانشکده پرستاری و مامایی شهرستان رامسر بوده که زیرنظر دانشگاه علوم پزشکی بابل است که در دهه فجر آغازگر آن هستیم که با  ارزش اعتبار ۲۶ میلیارد تومان کلنگ‌زنی می‌شود.

آزاد به ساختمان و آموزشگاه مرحوم احمدنژاد در کتالم اشاره کرد و افزود که از سال ۹۰ این پروژه آغاز شده بود که با تلاش‌های مسیولین عملیاتی شده است.

وی در بخش دیگر سخنان خود گفت: از اقدامات دیگر این ایام تلاش اداه برق شهرستان است که در حوزه رفع ضعف ولتاژ برق و تقویت آن با اعتبار ۴ میلیارد و ۲۱۰ میلیون تومان بهره‌برداری می‌شود.

افتتاح و کلنگ‌زنی بیش از یکصد طرح در دهه فجر

فرماندار شهرستان نور نیز در نشست خبری با اصحاب رسانه از افتتاح و کلنگ‌زنی  یکصد و یک طرح در دهه فجر خبر داد و افزود: از این تعداد ۹۵  طرح با اعتبار ۲۲۸ میلیارد و ۵۷۴ میلیون تومان افتتاحی است که برای ۹۰۶ نفر اشتغال ایجاد می‌کند و ۶ طرح نیز با اعتبار ۸۱۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان با اشتغالزایی یکهزار و ۱۹۰ نفر کلنگ زنی می شود.

 وی عمده پروژه های افتتاحی را در بخش آب و فاضلاب، امور آب، برق، بسیج سازندگی، بنیاد شهید، بنیاد مسکن، بهزیستی، شبکه بهداشت درمان، شهرداری‌ها، صنعت، معدن و تجارت، مخابرات، هلال احمر ورزش و جوانان، دامپزشکی و غیره عنوان کرد و گفت: پروژه‌های کلنگ زنی در حوزه مخابرات، شهرداری‌ها و گازرسانی به منطقه میانبند و بلده است که به تنهایی ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی شده است.

انتهای پیام/۸۶۰۶۱/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول