اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

امیرعبداللهیان تلفنی جویای حال همتای هندی شد

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در تماسی تلفنی با وزیر خارجه هند که به کرونا مبتلا شده، برای وی آرزوی سلامتی کرد و گفت که در اولین فرصت به دهلی نو سفر خواهد کرد.

امیرعبداللهیان تلفنی جویای حال همتای هندی شد

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران بعدازظهر امروز (دوشنبه) در تماسی تلفنی با «سوبرامانیام جایشانکار» وزیر امور خارجه هند که به کرونا مبتلا شده برای وی آرزوی سلامتی کرد.

وی که قرار بود این هفته به هند سفر کند در این گفت‌وگو به جایشانکار گفت که در اولین فرصت به دهلی‌نو سفر خواهد کرد. 

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران از روابط مثبت طرفین ابراز خرسندی کرد و افزود: در دیدار حضوری در مورد مسائل مهم و مورد علاقه دو کشور از جمله موضوع افغانستان، تحولات منطقه و مذاکرات وین، رایزنی خواهم کرد. 

وزیر امور خارجه هند نیز ضمن قدردانی از تماس تلفنی همتای ایرانی، از سفر امیرعبداللهیان به دهلی نو، استقبال کرد.
به گزارش فارس، «سوبرامانیام جایشانکار» وزیر خارجه هند روز جمعه هشتم بهمن ماه از ابتلای خود به کرونا خبر داد.

در همین خصوص خبرنگار فارس در گفت‌وگو با سعید خطیب‌زاده درباره انجام این سفر با توجه به شرایط کنونی و ابتلای وزیر خارجه هند به کرونا سؤال کرد که وی گفت: سفر آقای امیرعبداللهیان به هند در برنامه بود که به دلیل ابتلای وزیر خارجه این کشور به کرونا به تعویق افتاده است.

لازم به ذکر است سفر به سریلانکا نیز در برنامه سفر وزیر امور خارجه قرار داشت که به زمان دیگری موکول شد.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دوشنبه شب چهارم بهمن ماه در حاشیه همایش ملی ایران و همسایگان در مرکز مطالعات سیاسی و بین‌المللی وزارت امور خارجه و در جمع خبرنگاران اعلام کرد که این هفته (هفته جاری) به هند و سریلانکا سفر خواهد کرد و افزود: در این سفر چند هدف را دنبال می‌کنیم اولا همتای من در چهار ماه گذشته دو بار به ایران سفر کرده و ما از روابط سیاسی و اقتصادی با هند برخورداریم و موضوعات متنوع سیاسی، اقتصادی و همکاری‌ها در حوزه فناوری بین دو کشور جریان دارد. 

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران همچنین در توئیتی ضمن تبریک جشن روز جمهوری در هند نوشت: صمیمانه‌ترین آروزها برای همکارم وزیر امور خارجه هند آقای جایشانکار و همچنین دولت و ملت جمهوری هند برای جشن روز جمهوری در این کشور. به تلاش‌ها برای گسترش هر چه بیشتر و همه جانبه روابط در سطوح دوجانبه، منطقه‌ای و در مجامع بین‌المللی ادامه می‌دهیم.

گفتنی است شهریور ماه نیز قرار بود حسین امیرعبداللهیان در پاسخ به دعوت همتای هندی به دهلی نو سفر کند که به خاطر همراهی با آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور در نشست سران سازمان همکاری شانگهای در ترکمنستان این سفر به زمان دیگری موکول شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول