اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

تشریح خدمات نظام از کلام فرماندار سابق دنا/پناهی: در خدمت به مردم سیاسی‌کاری نکردیم

فرماندار سابق دنا در مراسم تودیع خود گفت: خدمت را فراتر از خط کشی ها و سیاسی‌کاری‌ها دیدیم خط کشی ها باعث عقب نگه داشتن استان می‌شود خط قرمز ما این بود که هرگز سیاسی کاری را وارد مسائل مردم نکنیم.

تشریح خدمات نظام از کلام فرماندار سابق دنا/پناهی: در خدمت به مردم سیاسی‌کاری نکردیم

به گزارش خبرگزاری فارس از سی سخت، عبدالحمید پناهی در آیین تودیع خود از فرمانداری دنا اظهار کرد: مسئولان در طول چند سال خدمت ما در شهرستان دنا همکاری بسیار خوبی داشتند که باید از مطالبه‌گری امام جمعه این شهر و همچنین همراهی‌های دادستان و همکاری فرمانده سپاه و سایر مسئولان و مجموعه ادارات و دستگاه‌های مختلف شهرستان دنا قدردانی کنیم.

وی اظهار کرد: مسئولان به فکر خدمت صادقانه بودند و دست به دست هم دادند و در زلزله سی‌سخت برای کمک به مردم سنگ تمام گذاشتند.

این مسئول گفت: باید از مردم شهرستان دنا که نماد فرهنگ استان کهگیلویه و بویراحمد بوده قدردانی ویژه‌ای داشته باشیم ریش سفیدان و معتمدانی که در مشکلات یاریگر فرزندان خود بودند.

وی افزود: در ایام زلزله مسئولان به ویژه نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یاسوج استاندار سابق و استاندار کنونی فرمانده سپاه و سایرین به صورت شبانه روزی در کنار زلزله زدگان قرار گرفتند.

این مسئول با بیان اینکه امروز بهترین روز خدمت من خواهد بود یادآور شد: مطالبی را که می‌گویم عملکرد ما نیست بلکه اتفاقاتی است که در این چند سال در شهرستان دنا رخ داده است.

وی افزود: در هفته اول حضور در شهرستان دنا فاقد یک نماینده صدا و سیما بودیم امکانات لازم و جایگاه مورد نیاز برای صدا و سیما تدارک دیده شد چرا که برای رفع مشکلات یک شهر می‌بایست اطلاع‌رسانی کرد.

پناهی گفت: در شرایط سخت دو انتخابات برگزار کردیم مشکل فیبر نوری بود که با ۵۵ میلیارد تومان هزینه کار آن انجام شد و ۱۰ درصد آن فقط به خاطر تحریم‌ها باقی ماند.

فرماندار سابق دنا افزود: این شهرستان فاقد بیمارستان بود که می‌گفتند زمین کنونی آن غیر استاندارد است و زمین دیگری تدارک دیده شد استعلامات اخذ گردید و اکنون پروژه فعال بوده و ۱۵ میلیارد تومان پول نقد دارد.

پناهی گفت: برای بیمارستان پاتاوه ۶ ساعت تمام در آن شهر ماندم تا زمین دیگری پیدا شود برای نوشتن قرارداد از پای ننشستم که مجوزهای آن گرفته شده و فقط مجوز دانشگاهی باقی مانده که قرار است نمایندگان دانشگاه هفته آینده این کار را انجام دهند.

فرماندار سابق گفت: شهرستان دنا فاقد شهرک صنعتی بود که چندین هکتار زمین برای این کار مصوب شد استعلامات آن نیز اخذ گردید و اکنون تنها استعلام کمیسیون استعدادیابی آن مانده که امیدواریم به زودی نهایی شود.

وی افزود: میانگین سرانه آرد در شهرستان دنا ۷ و نیم کیلوگرم است که میانگین سرانه آرد شهرستان‌های دیگر استان و کل استان پنجم و نیم کیلوگرم است روستاهای هدف گردشگری نداشتیم که اکنون دو روستای هدف و پایلوت در منطقه سادات محمودی داریم سالن تشریح در شهرستان دنا کلنگ زنی شد سالن بحران نداشتیم که کلنگ زنی شد.

وی گفت: در حوزه شهری فرهنگسرا نداشتیم و اکنون کار کلنگ زنی آن انجام شده تا سالن ۶۰۰ نفری در آینده داشته باشیم.

پناهی ادامه داد: همچنین در آتش سوزی های اخیر افزایش ۳۰۰ درصدی خرید و تهیه وسایل اطفای حریق را داریم و افزایش ۳۰۰ درصدی نهاده‌های دامی را داشته‌ایم.

وی گفت: بزرگترین پروژه دهیاری استان در اینجا کلنگ زنی شده که پمپ بنزین و مجتمع رفاهی در منطقه رودشتی است شهر سی سخت به دلیل دو تعاونی یکی ۳۲۰۰ نفری و دیگری ۵ هزار نفری تعاون شهر نام گرفته که تفاهم نامه های آن منعقد گردیده است.

این مسئول سابق افزود: در پرداخت تسهیلات در استان اول شویم در بیکاری ما اکنون به پایین ترین رتبه یعنی ۷ و ۹ دهم درصد رسیده‌ایم.

پناهی گفت: از نظر امنیتی بیشترین کشفیات را داشتیم در زلزله حتی یک مورد سرقت مکاتبه نشد در حوزه تونل‌ها و راهها تونل بزرگ سی سخت یاسوج با اعتبار ۲۴۰ میلیارد تومانی را داریم که مشکل منابع طبیعی و محیط زیست آن برطرف شده و اکنون فعال است و بیشترین اعتبار سفر ریاست جمهوری به این پروژه تخصیص داده شد.

وی افزود: اورژانس بین راهی یاسوج به سی سخت مشکل زمین داشت که برطرف شد رادیولوژی سی سخت کلینیک سی سخت و پاتاوه، اورژانس بین راهی پاتاوه راه اندازی شد مکاتبه برای بخشداری شدن توت‌نده و همچنین شهرستان شدن پاتاوه داشتیم مشکل آب آشامیدنی روستاهای که تا ۴۰ سال برقرار بود در حال رفع شدن است.

پناهی گفت: در دنا یک خط سیر ۸۶ کیلومتری کرونا داشتیم خوشبختانه امروز که نگاه می‌کنیم در شاخص های کرونا اول شدیم در مجموع در کرونا استان کمترین تعداد بیماران را داشتیم در بیماریابی بهترین عملکرد از آن ما بود تنها شهرستانی بودیم که یک بار آن هم در دوره زلزله قرمز شدیم و در واکسن مقام اول را داریم.

وی گفت: این اتفاقات بدون همراهی و همکاری مردم انجام نشد چرا که مردم شرایط را درک کردند زیرا مردم با فرهنگی هستند و یاریگر مسئولان هستند.

این مسئول افزود: بسیاری از راه‌های روستایی ما از جمله در حوزه جلاله و سادات محمودی مشکلاتی دارند که می بایست برای آن راه چاره ای اندیشیده شود هر چند برای بسیاری از آنها کارهای خوبی انجام شده از جمله در منطقه جلاله و برآفتاب اعتبارات میلیاردی گذاشته شده است.

وی گفت: بسیاری از جاده‌های روستایی اعتبارات بسیار خوبی دارد و باید پیگیری شوند در حوزه آب مشکلات اساسی داریم شهرستان ما در حوزه سادات محمودی مشکلات زیادی در بحث آب دارد.

پناهی افزد: کار ۳۴ کانال کشاورزی تمام شده یا انعقاد قرارداد دارند تابستان امسال باید دو پمپاژ آب با ۱۸ میلیارد تومان به بهره‌برداری برسد.

وی گفت: خدمت را فراتر از خط کشی ها و سیاسی‌کاری‌ها دیدیم خط کشی ها باعث عقب نگه داشتن استان می‌شود خط قرمز ما این بود که هرگز سیاسی کاری را وارد مسائل مردم نکنیم همه را به یک چشم دیدیم برای رفع مشکلات مردم یک روز بخصوص را در نظر نگرفتیم بیشتر اوقات در میان مردم بودیم و در اتاق کار خود ننشستیم بدون اعتبار پروژه‌ای تعریف نکردیم و برای فرماندار شدن دست به دامان کسی نشدیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول