اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

سفر جانسون به توکیو به خاطر رسوایی‌ها و بحران‌های لندن لغو شد

سفر نخست وزیر انگلیس به ژاپن به خاطر برخی مسائل مثل رسوایی‌های اخیر دولت و تنش‌ها بر اوکراین لغو شد.

سفر جانسون به توکیو به خاطر رسوایی‌ها و بحران‌های لندن لغو شد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک خبرگزاری ژاپنی مدعی شده سفر «بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس به ژاپن که قرار بود حدود دو هفته آینده انجام شود لغو شده است.

خبرگزاری «کیودو» روز دوشنبه به نقل از منابعی در دولت ژاپن نوشت، افزایش تنش‌ها بر سر اوکراین و گرفتاری جانسون در رسوایی برگزاری مهمانی در اوج محدودیت‌های کرونایی (پارتی گیت) علت لغو این سفر است.

با این حال «هیروکازو ماتسونو» وزیر کابینه ژاپن در نشستی خبری گفت:‌ «ترتیب دادن دیدار نخست‌وزیر جانسون صحت ندارد. ژاپن برای روابط با انگلیس که یک شریک راهبردی جهانی کشور ما محسوب می‌شود اهمیت بالایی قائل است و امید است روابط از طریق تلاش‌های گوناگون تقویت شود».

گمانه‌زنی‌ها درباره لغو سفر نخست‌وزیر انگلیس به ژاپن در حالی صورت می‌گیرد که او از سال ۲۰۱۹ که سکان دولت را در دست گرفته سفری به ژاپن نداشته است. به گفته کیودو، جانسون قصد داشت در این سفر با «فومیو کیشیدا» همتای ژاپنی خود دیدار کند.

لغو ادعایی سفر جانسون به ژاپن در حالی صورت می‌گیرد که «لیز تراس» وزیر امور خارجه انگلیس اعلام کرده قصد دارد به اوکراین سفر کند و لندن آمادگی دارد در کنار متحدان خود، تحریم‌هایی را علیه روسیه وضع کند.

مقامات و رسانه‌های غربی از حدود دو ماه پیش با انتشار چند تصویر ماهواره‌ای مدعی شدند روسیه آماده حمله قریب‌الوقوع به اوکراین است. ادعایی که از سوی روسیه و حتی اوکراین رد شده است. با این حال غربی‌ها اصرار دارند به بهانه این حمله خیالی تحریم‌های سنگینی علیه مسکو اعمال کنند.

از سوی دیگر نخست‌وزیر انگلیس با رسوایی جدیدی در دولت خود مواجه شده است و در حال حاضر تحقیقاتی درباره مهمانی‌های جنجالی مقامات ارشد انگلیس در حال انجام است که در بحبوحه شیوع ویروس کرونا و اعمال محدودیت‌های سنگین برگزار شده بودند. در صورت اثبات تخلفات جانسون، ممکن است حزب حاکم انگلیس با افزایش فشارها برای برکناری او مواجه شود.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول