اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

۱۱ پروژه بازآفرینی شهری در خراسان شمالی فعال است

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت: اکنون ۱۱ پروژه بازآفرینی شهری در شهرهای بجنورد، شیروان و اسفراین استان فعال است.

۱۱ پروژه بازآفرینی شهری در خراسان شمالی فعال است

به گزارش خبر‌گزاری فارس از بجنورد، عصر امروز، قاسم قاسمی، مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی، در گفت‌و‌گو با خبرنگاران، اظهار کرد: اکنون ۱۱ پروژه بازآفرینی شهری در شهرهای بجنورد، شیروان و اسفراین استان فعال است.

وی با بیان اینکه اجرای این پروژه ها به طور میانگین حدود ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، گفت: اکنون در بجنورد ۵ پروژه، شیروان ۴ و در اسفراین ۲ پروژه بازآفرینی شهری فعال است که در سال ۹۹ حدود ۹ میلیارد تومان اعتبار به این طرح ها تخصیص یافت که بخشی نقد و بخشی به صورت اوراق خزانه اسلامی است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی، با اشاره به اینکه اعتبارات بازآفرینی شهری استان به پروژه ها در شهرهای بجنورد، شیروان و اسفراین اختصاص یافته است، افزود: در شهر اسفراین برای پروژه بهسازی معابر قلعه کریم مبلغ ۹۰۰ میلیون تومان اعتبار و برای پروژه بهسازی پیاده رو و جدول گذاری حدفاصل خیابان فرومندی و میدان امام ۶۵۰ میلیون تومان اعتبار تخصیص یافته است.

وی تصریح کرد: در شیروان هم برای ساخت پایگاه خدمات اجتماعی در زمین کشوری ۹۲۱ میلیون تومان، برای ساخت خانه فرهنگ زمین کشوری ۸۰۰ میلیون تومان، تکمیل ساماندهی و بهسازی معابر زمین کشوری شیروان ۲۶۰ میلیون تومان و برای زیرسازی و جدول گذاری معابر حکیم شیروان ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار تخصیص یافته است.

قاسمی با اشاره به اینکه در بجنورد اجرای ۵ پروژه بازآفرینی شهری در حال انجام است، گفت: ساخت مجتمع فرهنگی - ورزشی در محله جوادیه ۱ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان، پروژه اصلاح و ساماندهی شبکه آب و فاضلاب بافت فرسوده ارمغان ۵۰۰ میلیون تومان، پروژه اصلاح و توسعه شبکه آب و فاضلاب جوادیه ۷۰۰ میلیون تومان، تکمیل سالن ورزشی باقرخان ۲ با یک میلیارد تومان، ساخت خانه محله صادقیه بجنورد با یک میلیارد تومان در مرکز استان فعال است.

وی خاطرنشان کرد: اولین خانه محله در استان در شهر بجنورد و برنامه خانه محله صادقیه سال ۹۷ آغاز شد، اما به علت کمبود اعتبار و مسائل فنی متوقف شد که در سال ۹۹ و پیگیری‌های اداره کل با تصویب اعتبار مجدداً فعال شده است، سرای محله، یک مجتمع فرهنگی-آموزشی است که مکانی برای اجرای فعالیت های فرهنگی، اقتصادی و آموزشی در محله ها است.

قاسمی درباره تامین منابع اعتباری برای اجرای پروژه های بازآفرینی شهری، اظهار کرد: این منابع از محل اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای برنامه ششم توسعه توسط شرکت بازآفرینی شهری ایران و سازمان برنامه و بودجه کشور تامین می شود، برخی از پروژه ها در قالب طرح مطالعه بهسازی و نوسازی بافت فرسوده شهری، برخی هم در قالب طرح مطالعه و ساماندهی سکونتگاه های غیر رسمی و یک سری هم در قالب اعتبارات موضوع ایجاد اشتغال گسترده و مولد موضوع بند الف تبصره ۱۸ اعتبار دریافت می کنند.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی، با بیان اینکه تاکنون مطالعات بازآفرینی شهری در ۳ شهر خراسان شمالی انجام شده است، مطرح کرد: بر اساس مطالعات انجام شده در شهر بجنورد که ۱۵۴ هکتار بافت فرسوده و سکونتگاه‌های غیررسمی این شهر نیز ۵۲۳.۸ هکتار است که در مجموع از ۶۷۷.۸ هکتار بافت ناکارآمد، شناسایی شده است.

وی افزود: همچنین در شهر اسفراین ۱۰۵ هکتار بافت فرسوده مصوب شده شناسایی و تصویب شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی، خاطرنشان کرد: همچنین در شیروان ۱۲۰ هکتار بافت فرسوده مصوب دارد و وسعت سکونتگاه‌های غیررسمی این شهر ۱۹۰.۸ هکتار ثبت شده است.

وی تصریح کرد: پیش از این و در سال ۹۷، اعتبارات پروژه های بازآفرینی شهری در اسفراین از محل منابع تبصره ۱۸ حذف شد که با وقفه ۲ ساله، این اعتبارات در سال ۹۹ احیا شد و اکنون تلاش داریم تا شهر اسفراین که در سال ۹۷ و ۹۸ اعتباری نداشت در سال ۹۹ اعتبار آن جبران شود.

قاسمی گفت: در سال ۹۹، برای توانمندسازی و ارتقای ظرفیت های اجتماعی و اقتصادی در سطح استان در محله های بازآفرینی سه شهر بجنورد، شیروان و اسفراین ۱۰۰ میلیون تومان اعتبار تخصیص یافت.

انتهای پیام/ش

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول