اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

افتتاح و کلنگ‌زنی ۲ پروژه منابع طبیعی در مهدی‌شهر

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهدی‌شهر از آغاز عملیات اجرایی و بهره‌برداری از دو پروژه منابع طبیعی و آبخیزداری با بیش از دو میلیارد تومان اعتبار در دهه فجر خبر داد.

افتتاح و کلنگ‌زنی ۲ پروژه منابع طبیعی در مهدی‌شهر

به گزارش خبرگزاری فارس از مهدی‌شهر، حیدر واحدمطلق، رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهدی‌شهر با تبریک فرارسیدن چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی به خبرنگاران گفت: هم‌زمان با دهه فجر، دو طرح آبخیزداری و آبخوان‌داری با اعتباری بالغ بر دو میلیارد و 607 میلیون و 564 هزار تومان در شهرستان مهدی‌شهر بخش شهمیرزاد اجرایی و به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: عملیات اجرایی آبخیزداری در حوضه‌های آبخیز گل رودبار (آسوران و اطاقسرا) با حجم چهار هزار و 632 مترمکعب در دهه فجر با هدف ایجاد پوشش گیاهی و حفاظت آب و خاک به بهره‌برداری می‌رسد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهدی‌شهر با اشاره به توصیه‌ها و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب بیان کرد: عمده پروژه‌هایی که در دهه فجر مورد بهره‌برداری قرار خواهند گرفت، در مسیر تدبیر و عنایت ویژه مقام معظم رهبری به مجموعه منابع طبیعی کشور و تحت عنوان پروژه‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی است.

واحدمطلق گفت: این طرح‌ها شامل عملیات مکانیکی آبخیزداری، نظیر بندهای سنگی، ملاتی و خاکی و همچنین پروژه‌های بیومکانیکی، شامل احداث هلالی آبگیر توأم با بذرکاری، نهال‌کاری همراه با آبیاری و مراقبت بوده که با هدف کنترل سیلاب‌های مخرب، تغذیه سفره‌های آب زیرزمینی، آبدهی چاه‌ها، قنوات و احیای عرصه‌های منابع طبیعی نظیر جنگل‌ها و مراتع هستند.

وی بر لزوم همکاری و تعامل بیش از پیش مردم و مسؤولان شهرستان مهدی‌شهر با مجموعه منابع طبیعی و آبخیزداری تأکید کرد و گفت: امیدواریم با اجرای این پروژه‌ها بتوانیم، گام بلندی برای ارتقای سطح منابع طبیعی و آبخیزداری منطقه برداریم تا به اهداف سازمانی موردنظر دست یابیم.

انتهای پیام/۷۴۰۰۶/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول