اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

ورود رئیس‌کل دادگستری چهارمحال و بختیاری به موضوع یک شرکت خصوصی

رئیس کل دادگستری و رئیس ستاد پیشگیری و مبارزه با جرائم خاص چهارمحال و بختیاری گفت:عملکرد برخی از شرکت‌های تجاری در تخصیص سودهای کلان به مردم شک برانگیز است و شهروندان در صورت بی توجهی ممکن است متحمل ضررهای هنگفتی شوند.

ورود رئیس‌کل دادگستری چهارمحال و بختیاری به موضوع یک شرکت خصوصی

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد به نقل از روابط عمومی دادگستری چهارمحال و بختیاری جلسه ستاد پیشگیری و مبارزه با جرایم خاص استان چهارمحال و بختیاری صبح امروز با حضور جمعی از مسئولان قضایی و امنیتی در محل سالن کنفرانس اداره کل دادگستری برگزار و طی آن مشکلات مردم بخش لاران در خصوص خرید و فروش، فرش از یک شرکت خصوصی مورد بررسی قرار گرفت.

در این جلسه که نمایندگان مردم بخش لاران و مسئول مستقیم شرکت مورد نظر نیز حضور داشتند، مشکلات پدید آمده در خصوص فروش فرش از سوی مردم به شرکت و تعهدات آن شرکت نسبت به پرداخت مطالبات شهروندان بررسی و تصمیمات لازم در خصوص پرداخت بدهی‌های شرکت مذکور اتخاذ گردید.

در این جلسه احمدرضا بهرامی طی سخنانی با تأکید بر پیچیدگی فعالیت‌های اقتصادی، ماحصل یک کار تجاری را کسب سود و درآمد عنوان کرد و گفت: در انجام امور تجاری و راه اندازی مراکز اقتصادی بخشی از مردم سرمایه خود را برای درآمدزایی بیشتر در اختیار شرکت‌های تجاری قرار می‌دهند.

رئیس کل دادگستری چهارمحال و بختیاری افزود: نکته حائز اهمیت در واگذاری این سرمایه‌ها، اطمینان یافتن مردم از دریافت مجوزات قانونی توسط شرکت‌ها و بررسی سودهی و نحوه عملکرد هر شرکت است.

مردم در خصوص شرکت‌هایی که سودهای کلان می‌دهند بیشتر تحقیق کنند

بهرامی اضافه کرد: گاهی ممکن است شرکت‌هایی تأسیس شوند که با اعطاء سودهای بالا و غیرمنطقی ضمن جلب اعتماد مردم، شهروندان را برای سرمایه‌گذاری در شرکت ترغیب کنند که لازم است مردم در خصوص چنین سرمایه‌گذاری‌هایی تحقیق و بررسی زیاد کنند.

رئیس کل دادگستری استان خاطرنشان کرد: عملکرد اینگونه شرکت‌ها در تخصیص سودهای کلان به مردم قطعاً شک برانگیز است و شهروندان در صورت بی‌توجهی به این امر ممکن است در آینده‌ای نه چندان دور متحمل ضررهای هنگفتی شوند.

بهرامی با بیان اینکه بسیاری از افراد سرمایه‌گذار در این شرکت‌ها پس از کسب زیان و از دست دادن دارایی جهت احقاق حق به دستگاه قضایی مراجعه می کنند گفت: افراد متضرر در هنگام مراجعه به دادگستری و تنظیم دادخواست انتظار رسیدگی سریع به مطالبات خود را دارند، حال آنکه مراحل دادرسی و رسیدگی قضایی در این زمینه به دلیل تعدد شکات و پیچیدگی امور حقوقی، کاری مشکل و زمانبر است و می‌بایست مالباختگان برای دستیابی به سرمایه خود مدت زمان بسیاری را هزینه کنند.

وی در پایان یادآور شد: دادگستری خود را متولی صیانت از حقوق عامه و برخورد با مجرمان می داند و این مهم هم‌راستا با بصیرت، قانونمندی و روشنفکری شهروندان در جامعه تسری می یابد.

گفتنی است روز گذشته تعدادی از مردم معترض به عملکرد یک شرکت خصوصی در حوزه فرش، مقابل دادگستری کل چهارمحال و بختیاری تجمع کرده و از مسئولان قضایی استان برای پیگیری مطالبات‌شان کمک خواسته بودند.

انتهای پیام/68033

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول