اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

آغاز فعالیت نمایشگاه‌های «مدرسه انقلاب» با رویکرد بیانیه گام دوم انقلاب از فردا

مسؤول دبیرخانه دهمین دوره مدرسه انقلاب گفت: دهمین دوره نمایشگاه‌های مدرسه انقلاب با رویکرد بیانیه گام دوم انقلاب از فردا برگزار می‌شود.

آغاز فعالیت نمایشگاه‌های «مدرسه انقلاب» با رویکرد بیانیه گام دوم انقلاب از فردا

به گزارش خبرنگار تعلیم و تعلیم و تربیت خبرگزاری فارس، محسن جعفری مسؤول دبیرخانه دهمین دوره مدرسه انقلاب در نشست خبری که امروز در ساختمان مرکزی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد شهدا و نام سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، اظهار کرد: در بهمن ۱۴۰۰، سومین سالگرد ابلاغ بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی توسط رهبر معظم انقلاب است اما به دلیل شرایط کرونایی، آنطور که شایسته این بیانیه بود، مورد توجه قرار نگرفته است.

وی ادامه داد: اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان به عنوان یکی متولیان امر تعلیم و تربیت، خود را مکلف دانسته که نمایشگاه‌های مدرسه انقلاب را با محوریت بیانیه گام دوم برگزار کند.  

جعفری افزود: دهمین دوره نمایشگاه‌های مدرسه انقلاب در حدود ۶ هزار مدرسه با همت همکاران فرهنگی و دانش‌آموزان در دهه مبارک فجر برگزار می‌شود.

وی به اهداف نمایشگاه‌های مدرسه انقلاب اشاره کرد و گفت: افزایش آگاهی نوجوانان نسبت به مبانی انقلاب اسلامی، افزایش روحیه امید و خودباوری، سوق دادن نوجوانان به شناخت نقش و جایگاه خود در نظام انقلاب اسلامی، جهت دادن صحیح به نوجوانان در حوزه آزادی‌خواهی، تبیین نقش نوجوانان در تحقق عدالت اسلامی، جهت دهی به روحیه مطالبه گری در نوجوانان و آموزش انتقادگری منصفانه، ایجاد روحیه مسأله شناسی دقیق و رویکرد حل مسأله، ایجاد بصیرت و دشمن ‌شناسی، تقویت روحیه معنویت و اخلاق در بین نوجوانان، معرفی الگوهای موفق در مسیر انقلاب اسلامی، تبیین الگوی تعالی دختران و معرفی منابع امین از اهداف برگزاری این نمایشگاه‌هاست.

مسؤول دبیرخانه نمایشگاه‌های مدرسه انقلاب با بیان اینکه این جشنواره به صورت حضوری در مدارس برگزار می‌شود، گفت: همچنین در مدارسی که امکان برگزاری جشنواره مدرسه انقلاب به دلیل شرایط کرونایی وجود ندارد، آثار دانش‌آموزان به صورت پادکست صوتی، رادیو انقلاب، پونمایی، فیلم کوتاه، هنرهای نمایشی، نشریه الکترونیکی، نماهنگ، کلیپ، موشن‌گرافی و سرود تهیه می‌شود که در فضای مجازی در سامانه «شاد» و سامانه «عقیق» بارگذاری می‌شود.

وی به زمان برگزاری نمایشگاه‌های مدرسه انقلاب اشاره کرد و گفت: فعالیت نمایشگاه‌های مدرسه انقلاب از فردا ۱۲ بهمن آغاز می‌شود و تا ۳۰ بهمن دایر خواهد بود. 

جعفری به بخش‌های نمایشگاه‌های مدرسه انقلاب با عنوان «دیروز»، «امروز» و «فردا» اشاره کرد و ادامه داد: غرفه‌های «۹۸ درصدی‌ها»، «نقش نوجوانان در شکل‌گیری انقلاب»، «چالش‌های امروز انقلاب اسلامی»، «دستاوردها»، «نقد و مطالبه‌گری»، «سبک زندگی»، «هنر و نوجوانان»، «رسانه و فضای مجازی»، «مهدویت»، «جهاد اقتصادی و علمی»، «نقش نوجوانان در ساخت ایران قوی» و «لشکر فرشتگان» و «همکلاسی آسمانی» از غرفه‌های برگزاری این نمایشگاه است. همچنین غرفه ویژه‌ای به نام حاج قاسم هم به منظور ارایه شخصیت شهید سلیمانی به عنوان الگوی تراز انقلاب اسلامی دایر می‌شود.

وی با اینکه بین ۴۰ تا ۸۰ هزار دانش‌آموز در مقطع متوسطه اول و دوم درگیر جشنواره‌های مدرسه انقلاب می‌شوند، گفت: در حاشیه جشنواره مدرسه انقلاب، غرفه‌ای تحت عنوان بازارچه هدهد برگزار می‌شود که آثار دانش‌آموزان به فروش می‌رسد و بخشی از آن به کارهای خیریه اختصاص دارد.

مسؤول دبیرخانه دهمین دوره نمایشگاه‌های مدرسه انقلاب گفت: نمایشگاه‌ها به صورت رقابتی بین استان‌ها برگزار نمی‌شود و از هر استان یک مدرسه برتر دخترانه و یک مدرسه برتر پسرانه به اردوی ملی راویان تمدن که در فروردین ۱۴۰۱ برگزار می‌شود، راه می‌یابند. 

وحید عظیمی معاون فرهنگی و اجتماعی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان نیز در این مراسم، اظهار کرد: دهمین دوره نمایشگاه‌های مدرسه انقلاب امسال برگزار می‌شود که طراحی این جشنواره بین سال ۸۹ تا ۹۰ صورت گرفت تا دانش‌آموزان در مدرسه تیم‌‌سازی را انجام دهند و قوامی به اتحادیه انجمن‌های اسلامی مدارس ببخشیم. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول