اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

تراکنش دستگاه‌های کارتخوان بانکی، مبنای اخذ مالیات نیست

مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان با بیان اینکه مبنای اخذ مالیات، تراکنش دستگاه کارتخوان بانکی(POS ) نیست، گفت: ساماندهی کارتخوان‌های بانکی در راستای شفاف‌سازی و نظم بخشی به اقتصاد و مبارزه با فرار مالیاتی صورت می‌گیرد.

تراکنش دستگاه‌های کارتخوان بانکی، مبنای اخذ مالیات نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان و به نقل از روابط عمومی اداره کل امور مالیاتی استان زنجان، میرحیدر رضوی، مدیرکل، با اشاره به اجرایی شدن ماده (11) قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان مصوب مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: برنامه ساماندهی و تعیین تکلیف دستگاه‌های کارتخوان بانکی(POS ) و درگاه‌های پرداخت الکترونیکی و اتصال آنها به پرونده مالیاتی که هم اینک با همکاری بانک مرکزی در حال انجام است، در راستای شفاف‌سازی و نظم بخشی به اقتصاد، مبارزه با فرار مالیاتی و شناسایی مودیان جدید در حال انجام است و قرار نیست دستگاه‌های کارتخوان یا تراکنش‌های بانکی مبنای اخذ مالیات قرار گیرند.

مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان اظهار داشت: این شائبه که با اتصال کارتخوان بانکی به پرونده مالیاتی، تراکنش‌های دستگاه‌های پوز، مبنای وصول مالیات خواهند بود، نادرست بوده و چنین اقدامی به جهت شفاف‌سازی اقتصاد و شناسایی مودیان جدید در حال انجام است.

وی تصریح کرد: با همکاری بانک مرکزی، اطلاعات صاحبان دستگاه‌های پوز، بر روی درگاه ملی خدمات الکترونیک مالیاتی قرار گرفته و همه اشخاص دارای ابزار پرداخت‌های بانکی می‌توانند با ورود به نشانی my.tax.gov.ir فهرست همه دستگاه‌های کارتخوان بانکی و یا درگاه‌های پرداخت الکترونیکی خود را مشاهده و نسبت به الصاق آنها به پرونده های مالیاتی قبلی و یا تشکیل پرونده مالیاتی جدید اقدام کنند.

رضوی افزود: چنانچه صاحبان دستگاه‌های کارتخوان (POS ) تا پایان بهمن‌ماه، نسبت به تعیین تکلیف دستگاه در اختیار اقدام نکنند، با همکاری بانک مرکزی، دستگاه پوز و یا درگاه پرداخت الکترونیکی آنها غیرفعال خواهد شد.

انتهای پیام/2308

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول