اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت

رتبه برتر ایران در منطقه در تولید دانش هوش مصنوعی/ در زمینه کاربرد و استفاده باید بیشتر کار کنیم

معاون وزیر ارتباطات با بیان اینکه در تولید دانش هوش مصنوعی در منطقه برتر هستیم، گفت: اما از نظر ظرفیت های کاربردی و استفاده از این فناوری، نیاز به برنامه‌ریزی منسجم داریم.

رتبه برتر ایران در منطقه در تولید دانش هوش مصنوعی/ در زمینه کاربرد و استفاده باید بیشتر کار کنیم

به گزارش خبرنگار حوزه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس،‌ ستار هاشمی معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه مراسم رونمایی از دو پروژه هوش مصنوعی در جمع خبرنگاران، درباره موانع توسعه هوش مصنوعی در کشور گفت: در زمینه هوش مصنوعی خوشبختانه کشور دارای مزیت است و ایرانی ها نشان دادند که در توسعه فناوری ها می توانند اقدامات فاخری را داشته باشند. 

وی ادامه داد: بنابراین، در تولید دانش هوش مصنوعی، کشور وضعیت قابل قبولی دارد و در منطقه برتر هستیم و اگر با همین روند پیش رویم می توانیم شرایط خوبی را از نظر تولید دانش و پژوهش در این حوزه داشته باشیم و وضعیت خود را حفظ کنیم.

هاشمی گفت: اما از نظر ظرفیت های کاربردی و استفاده از هوش مصنوعی در کشور، نیاز به برنامه‌ریزی منسجم داریم که امروز شاهد به بار نشستن یکی از اقدامات ارزشمند در این زمینه هستیم. 

معاون نوآوری و فناوری وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: امیدواریم با هم‌افزایی بین فعالانی که در این صنعت شناسایی شده اند و با تمرکز بر پروژه های اولویت دار در حوزه هوش مصنوعی و با یک تقسیم کار ملی، به جایگاهی که مقام معظم رهبری در حوزه هوش مصنوعی در کشور انتظار دارند، برسیم.

وی گفت: معتقدم که با برنامه‌ریزی صحیح، هم افزایی و پایه کار آمدن همه فعالان این بخش می‌توان در افق 1410 به اهداف مورد نظر در سند و نقشه راه توسعه هوش مصنوعی در کشور برسیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول