اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

جریمه قطع درخت در یزد به دو برابر افزایش یافت

سخنگوی شورای اسلامی شهر یزد گفت: برابر مصوبه جلسه علنی شورای شهر یزد و همچنین در راستای حفظ و گسترش باغات از این پس جریمه قطع درختان دراین شهر میراث جهانی با ضریب دوبرابر محاسبه و اعمال می شود.

جریمه قطع درخت در یزد به دو برابر افزایش یافت

به گزارش خبرگزاری فارس در یزد، حجت الاسلام سید محمدناصر حیدری، ظهر امروز در جمع برخی خبرنگاران با بیان این‌که حفظ باغات و فضای سبز موجود یکی از مهمترین ملاک‌های کیفیت زندگی شهری در یزد است، اظهار کرد: شورای ششم شهر میراث جهانی یزد سعی دارد با ایجاد زیرساخت لازم ظرفیت‌های موجود محیط زیستی را نگهداری و به نفع منافع عمومی تقویت کند.

وی نگهداری از درختان و فضای سبز را وظیفه‌ای همگانی دانست و افزود: شهر یزد به واسطه کویری بودن به درخت و فضای سبز سالم نیاز جدی دارد و تقویت این مهم علاوه بر برنامه‌ریزی مدیریت شهری به احساس مسئولیت عمومی شهروندان هم نیاز دارد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر یزد در ادامه گفت: در فرآیند بررسی و تصویب تعرفه عوارض و بهای خدمات سال ۱۴۰۱ شهرداری، بحث دو برابر شدن جریمه قطع درختان در شهر یزد مطرح شد و شورای شهر به منظور حفظ و گسترش فضای سبز با این مهم موافق و تصویب کرده است.

حیدری با بیان این‌که در این مصوبه تشخیص تعیین میزان درصد تقصیر به عهده کمیسیون ماده هفت گذاشته شده است، تصریح کرد: در راستای توسعه و نگهداری فضای سبز، کلیه عوارض وصول شده از قطع درخت، صرف غرس درخت و نگهداری در همان منطقه از شهر می‌شود.

انتهای پیام/الف

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول