اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت

استفاده از هوش مصنوعی در۴۰ درصد از صنعت کشور تا 9 سال آینده

رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: تا سال ۱۴۱۰ تا حدود ۴۰ در صنعت کشور از هوش مصنوعی استفاده خواهد شود.

استفاده از هوش مصنوعی  در۴۰ درصد از صنعت کشور تا 9 سال آینده

به گزارش خبرنگار حوزه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس،‌ وحید یزدانیان رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه مراسم رونمایی از دو پروژه پژوهشگاه در زمینه هوش مصنوعی در کشور در جمع خبرنگاران، درباره کاربردهای عملی هوش مصنوعی در کشور طبق سند توسعه هوش مصنوعی، اظهار داشت: به دنبال این هستیم که تا سال ۱۴۱۰ در حدود ۴۰ از صنعت کشور از هوش مصنوعی استفاده شود.

وی ادامه داد همچنین دستیابی به نرخ اشتغال ۱.۸ درصدی در حوزه های مرتبط با هوش مصنوعی تا سال ۱۴۱۰ پیش‌بینی شده است.

به گفته وی، برای تحقق این اهداف به توان محاسباتی ۱۰۰ پتافلاپس و توان ذخیره سازی ۱۰۰ پتا بایت نیاز داریم که انشالله در مهلت کمتر از ۱۰ ساله تعیین شده در این سند، بتوانیم سهم زیادی از تصمیم گیری های مان را مبتنی بر هوش مصنوعی کنیم.

یزدانیان افزود: هوش مصنوعی مورد توجه همه سیاستگذاران دنیا برای توسعه کشورها قرار گرفته و در کشور ما هم دانش خوبی در این زمینه وجود دارد. 

وی ادامه داد: اما اینکه چه طور بتوانیم از دانش اندیشمندان خود برای کاربرد هوش مصنوعی و استفاده از آن برای حل مشکلات و ابرچالش های کشور در موضوعات مختلف اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی استفاده کنیم، موضوعی است که در این سند دیده شده است.

رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: برای مثال یکی از اقداماتی که برای توسعه هوش مصنوعی دیده شده این است که در قالب فراخوان و مسابقاتی، چالش ها مطرح می شود و راه حل ها به رای گذاشته شود و بهترین راه حل ها استخراج و آزاد سازی شوند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول