اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

راهکارهایی برای کاهش تخلفات مربوط به طرح ترافیک/تغییردر استانداردهای محدوده طرح

عضو شورای شهر تهران با اشاره به راهکارهایی برای کاهش تخلفات مربوط به طرح ترافیک گفت: شهرداری تهران باید برای حضور خودروهای آلاینده در محدوده مرکزی طرح ترافیک محدودیت‌های بیشتری را ایجاد کند.

راهکارهایی برای کاهش تخلفات مربوط به طرح ترافیک/تغییردر  استانداردهای محدوده طرح

به گزارش گروه شهری خبرگزاری فارس،‌مهدی پیرهادی عضو شورای شهر تهران در جریان بررسی لایحه تعیین عوارض تردد جهت مدیریت ترافیک، کاهش تقاضای  سفر و کنترل آلودگی هوا در سال 1401 اظهارداشت: مبلغ طرح روزانه ترافیک با جریمه ورود بدون مجوز به این محدوده تفاوت زیادی ندارد و این موضوع احتمال تخلف را افزایش می دهد.

وی افزود: باید از طریق پلیس و مواد قانونی پیگیری شود تا مبلغ جریمه از میزان مبلغ دریافت مجوز روزانه طرح بیشتر باشد تا جریمه ها بازدارندگی داشته باشند و طرح شورای شهر نیز به خوبی اجرا شود.

پیرهادی گفت:  طرح خروج خودروهای فرسوده در دستور کار دولت قرار ندارد و در چند سال آینده دچار فاجعه در این حوزه خواهیم بود، چند میلیون موتورسیکلت  و خودرو  سبک و سنگین و اتوبوس فرسوده در سطح شهر تهران تردد می‌کنند که در سال‌های آینده مشکلات جدیدی را ایجاد خواهند کرد.

رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران افزود: در بحث طرح ترافیک و معاینه فنی، شهرداری تهران اقدامی انجام دهد تا میزان آلایندگی خودروهای فرسوده مشخص شود.

وی با بیان اینکه می توان محدودیت ها و استانداردهای محدوده طرح ترافیک را تغییر داد، گفت: امکان این تغییر در شورای عالی ترافیک و یا سازمان محیط‌زیست وجود دارد و شهرداری تهران باید تلاش کند برای حضور خودروهای آلاینده در محدوده مرکزی طرح ترافیک محدودیت‌های بیشتری را ایجاد کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول