اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

از اقدام جهادی یک فدراسیون ورزشی در بشاگرد تا رؤیایی که محقق شد/ جوانان گافر و پارامون در راه تهران+عکس

رئیس فدراسیون ووشو سال گذشته در سفر به بشاگرد به جوانان این منطقه قول داد که به محض برپایی اردوی تیم ملی، دو مربی و دو ورزشکار مستعد گافر و پارامون را یک هفته به اردوی تیم ملی ووشو دعوت کند. حالا این وعده، عملیاتی شده است و بشاگردی‌ها، امشب وارد اردوی تیم ملی در مجموعه ورزشی آزادی تهران خواهند شد.

از اقدام جهادی یک فدراسیون ورزشی در بشاگرد تا رؤیایی که محقق شد/ جوانان گافر و پارامون در راه تهران+عکس

به گزارش خبرگزارس فارس از بندرعباس، امیر صدیقى رئیس فدراسیون ووشو جمهورى اسلامى ایران روز پنجشنبه ١٨ دى‌ماه سال گذشته با سفر به منطقه بشاگرد واقع در شرق استان هرمزگان ضمن دیدار با ووشوکاران سندرک و بشاگرد از محل تمرین سانداکاران گافر و پارامون دیدن کرد.

در این سفر یک روزه، حسین اوجاقى نائب‌رئیس فدراسیون و علیرضا بهرمن رئیس هیأت ووشو هرمزگان به اتفاق اعضاى این هیأت، امیر صدیقى را همراهى کردند.

قلب تپنده ووشوی ایران

رئیس فدراسیون ووشو با حضور در روستاى دوگنویر از بخش گافر و پارامون ضمن دیداری صمیمی با ووشوکاران، از این روستا به‌عنوان قلب تپنده ووشوى ایران یاد کرد.

حضور تمامى اهالى روستا اعم از مرد و زن، پیر و جوان، استقبال پرشور و شایسته‌اى را از مسؤولان فدراسیون ووشو بجاى آوردند که این خود نشان از علاقمندى مردم گافر و پارامون به این ورزش بود. بشاگردی‌های مهماندوست، سخاوتمندی خود را به زیبایی هرچه تمام‌تر در این روز به نمایش گذاشتند.

حسین اوجاقی در رینگ خاکی گافر

حسین اوجاقى اسطوره جهانى ووشوى ایران با حضور در رینگ خاکى گافر و پارامون با ووشوکاران روستاى دوگنویر به تمرین ساندا پرداخت که با تشویق پیاپى اهالى روستا همراه بود.

کار جهادی ورزشی

این اقدام اوجاقی نمایشی از کار جهادی ورزشی بود و نشان می‌دهد که جهاد تنها به ساخت و ساز و توزیع اقلام معیشتی معطوف نیست بلکه یک مربی ورزش هم می‌تواند جهادگر شود و چهره‌های ورزشی و حتی مربیان تراز استانی می‌توانند با حضور چند روزه خود به مناطق محروم کشور به ورزش‌دوستان و جوانان و نوجوانان کشور خدمت کنند.

جوانان بشاگردی در تیم ملی ووشو

رئیس فدراسیون ووشو در آن روز بیادماندنی به جوانان بشاگردی قول داده بود که به محض برپایی اردوی تیم ملی، دو مربی و دو ورزشکار مستعد گافر و پارامون را یک هفته به اردوی تیم ملی ووشو دعوت کند تا موجبات ارتقای فنی آنان فراهم شود.

رویایی که محقق شد

حالا این وعده، عملیاتی شده است و بشاگردی‌ها، امشب وارد اردوی تیم ملی در مجموعه ورزشی آزادی تهران خواهند شد و با نامداران ووشوی ایران هم‌چون محسن محمدسیفی و عرفان آهنگریان و ده‌ها قهرمان نامی جهان و آسیا تحت نظارت امیر اوجاقی و علی دهقان تمرین خواهند کرد.

زکات علم

ملی‌پوشان که خود را برای حضور قدرتمند در نوزدهمین دوره بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ هانگژو چین آماده می‌کنند، میزبان چهار ووشوکار از محروم‌ترین نقطه ایران خواهند بود تا زکات علم خود را بجای آورند.

ساخت خانه ووشو در گافر از دیگر وعده‌های صدیقی به ووشوکاران بشاگردی بود که تاکنون با اقدامات ارزنده‌ای از سوی فدراسیون ووشو همراه و به نتایج خوبی رسیده است و احتمالا همین امسال استارت آن زده شود.

رئیس فدراسیون ووشو:
کار اساسى و زیربنایى و همچنین آموزش اصولى، ارکان اصلی
توسعه ووشو در بشاگرد است

امیر صدیقى رئیس فدراسیون ووشو به خبرنگار فارس گفت: علاقمندى به این منطقه کهن، ما را به بشاگرد کشاند چراکه مشتاق بودم ضمن خداقوت به ووشوکاران گافر و پارامون با مردم این منطقه از میهن عزیزمان از نزدیک دیدار کنم.

وى با بیان اینکه از سال‌ها پیش تصمیم داشتم به بشاگرد سفر کنم که خدای متعال توفیق داد که در این برهه از زمان به این منطقه بی‌آیم تا به جوانان خدمت کنم، افزود: براى این منطقه بایستى کار اساسى و زیربنایى از نظر آموزش اصولى و همچنین ایجاد زیرساخت‌ها انجام شود.

رئیس فدراسیون ووشو تصریح کرد: به جوانان بشاگردی قول داده بودیم که با از سرگیرى اردوهاى تیم ملى ووشو از دو سانداکار گافر و پارامون به‌همراه دو مربی این منطقه دعوت مى‌شود یک هفته در اردوى تیم ملى حضور یابند تا گامى مؤثر در جهت بالا بردن انگیزه و همچنین تراز فنی آنان برداشته شود.

صدیقى عنوان داشت: اقدامات خوبی در جهت ساخت خانه ووشو گافر و پارامون انجام شده است که امیدوارم به‌زودی این مجموعه تقدیم جوانان بشاگردی شود.



عکس: مهرداد امیرزاده

انتهای پیام/3264

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول