اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

ترافیک مراکز درمانی در خیابان سپاه دهدشت

دایر شدن بسیاری از مراکز درمانی و بهداشتی در خیابان سپاه دهدشت باعث ترافیک در این خیابان اصلی شده است.

ترافیک مراکز درمانی در خیابان سپاه دهدشت

به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه، تجمع حجم انبوهی از مراکز درمانی و بهداشتی از قبیل بیمارستان، کلینیک، داروخانه، سونوگرافی، آزمایشگاه،کالای بهداشتی و مطب پزشکان در خیابان سپاه علاوه بر مشکلات ترافیکی معضلات زیادی برای بیماران و تیم‌های امدادی اورژانس ایجاد کرده است.

وجود مراکز درمانی و بهداشتی در خیابان منتهی به بیمارستان دهدشت به ویژه در ساعات ویزیت پزشکان کلینیک دولتی ترافیک سنگینی رقم می‌زند.

این خیابان منتهی به تنها بیمارستان سه شهرستان بوده و با توجه به ترافیک بوجود آمده سد معبر برای عبور و مرور آمبولانس و رساندن به موقع بیمار است

آن طور که به نظر می‌رسد ضوابط خاصی برای راه‌اندازی مطب، کلینیک و داروخانه‌ها وجود ندارد و هر کس به نوبه خود در هر نقطه از این خیابان برای دایر کردن مرکز درمانی خود دست به کار شده است.

در کنار چنین مراکز و به تبع آن شلوغی جمعیت اغذیه‌سراهایی هم راه‌اندازی شده تا شلوغی این مسیر را بیشتر کند.

البته ریشه تجمیع مراکز درمانی در این خیابان به بیمارستان و کلینیک دولتی نبود پارکنیگ در این محدوده است؛موضوعی که همیشه برای بیمارستان امام خمینی به چشم می‌خورد اما متولیان امر هیچ گاه برای در نظر گرفتن پارکینگ مناسب اقدام نکردند.

شورای ترافیک که همواره به یک دورهمی برای بازگویی مشکلات شهر تبدیل شده است، تاکنون برای اصلاح معایب خیابان‌ها و معابر، سد معبرها، استانداردسازی دست‌اندازها، ساماندهی چراغ‌های راهنما، کنترل ایستگاه‌های تاکسی و ساماندهی مشاغل پر سر و صدا در سطح شهر اقدام قابل توجهی انجام نداده است.

تجمیع چندین مرکز درمانی و بهداشتی در خیابان سپاه در حالی است که احداث زایشگاه جدید، بیمارستان تأمین اجتماعی و دانشکده پرستاری نیز در همین محدوده پیش‌بینی شده است و بی‌تدبیری‌ها گره ترافیک آن را در آینده سفت‌تر خواهد کرد.

رئیس پلیس راهور کهگیلویه در شورای ترافیک اظهار داشت: خیابان سپاه گنجایش بار ترافیک را ندارد.

دانا معماری راهکار جلوگیری از مشکلات را در ممنوعیت صدور مجوز جدید برای راه‌اندازی چنین مراکزی در این خیابان دانست.

شاپور عابدی رئیس پلیس راه کهگیلویه هم تصریح کرد: صلاحیت ترافیکی قبل از اجرای پروژه‌ها باید رعایت شود تا مشکل ترافیکی به وجود نیاید.

رئیس شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه گفت: در خیابان سپاه به دلیل ازدحام موسسات پزشکی، مطب‌ها، آزمایشگاه ها و… زیاده شده و عبور و مرور را برای مردم عادی به خصوص آمبولانس ها سخت کرده است.

سید منصور تقوی با بیان اینکه با ترافیک چندین برابری مواجه هستیم افزود: بیشتر ترافیک سنگین مربوط به کلینک‌ها، آزمایشگاه ها، داروخانه‌ها هست که نیاز است شورای ترافیک در این رابطه چاره‌اندیشی کند.

تقوی تصریح کرد: تدبیری جهت کاهش بار این ترافیکی خیابان سپاه داشته باشیم که از بازگشایی موسسات پزشکی در این خیابان جلوگیری شود .

سرپرست شهرداری دهدشت هم در خصوص معضل ترافیکی در این خیابان گفت: تنها مسئله ای که میشود بار ترافیک را مدیریت کرد این است که مجوز جدید در محلی که بار ترافیک سنگین است صادر نشود.

وی با بیان اینکه عدالت در توزیع مراکز ردمان ضرورت دارد،گفت: با توجه به وجود اورژانس و حساسیت مربوط به آن در خیابان و از طرفی بیشتر محل‌هایی که تبدیل به مطب پزشکان، کلینیک‌ها، آزمایشگاه و داروخانه شده علاوه بر اینکه این ساختمان‌ها کاربری درمانی ندارند، بلکه کاربری تجاری نیز دارند.

سید علی موسوی افزود: در صورتی که شبکه بهداشت و درمان کسانی را که قصد احداث مطب پزشکی، کلینیک، آزمایشگاه و داروخانه دارند را به ما معرفی کنند برا آنها مجوز صادر نمی‌کنیم تا بحث کاربری را حل کنند که این اقدام می‌تواند موجب کاهش درخواست برای مطب و کلینیک‌های درمانی در این خیابان شود.

سید عبدالعزیز موسوی مشکلات ترافیکی در سطح شهر دهدشت مشاهده می شود و در تعدادی از خیابان ها مشهود است که نیاز به تصمیم جدی دارد.

فرماندار کهگیلویه اما راهکار فرهنگ‌سازی را مقدم بر برخورد سلبی دانست و تأکید کرد: در خیابان‌های شلوغ به جای تعطیل کردن درمانگاه‌ها و مطب‌ها جهت پارک خودرو و تردد فرهنگ سازی شود.

سید عبدالعزیز موسوی گفت: شهرداری می‌بایست نسبت به راه‌اندازی پارکینگ در محل‌های پرتردد اقدام می‌کرد.

وی توزیع عادلانه را مربوط به خدمات دولتی خواند و گفت: در مراکز و خدمات خصوصی بحث انتفاع است از لحاظ قانونی نمی‌توان مانع راه‌اندازی مراکز درمانی شد.

این مسؤول افزود: جهت مدیریت کردن بار ترافیک شهر تصمیمات جدی گرفته شود مثلا می‌شود با معرفی پارکبان و افسر پلیس راهور و فرهنگ سازی بخش اعظمی از بار ترافیک خیابان‌ها را کم کرد.

انتهای پیام/82016

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول