اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

آیت الله دژکام در بخش بیرم لارستان: سیل بیرم تلنگری برای مقاوم‌سازی منازل است

نماینده ولی فقیه در استان فارس از شهر سیل زده بیرم بازدید و بر ضرورت جبران سریع خسارات، تقویت زیرساخت ها،رفع ضعف های مدیریتی تأکید کرد.

آیت الله دژکام در بخش بیرم لارستان: سیل بیرم تلنگری برای مقاوم‌سازی منازل است

به گزارش خبرگزاری فارس از لارستان، آیت الله دژکام رروز شنبه همراه با تعدادی از مسؤولین استانی و شهرستان لارستان در شهر بیرم  حضور پیدا کرد و به صورت میدانی از مناطق سیل زده بازدید و به بررسی مسائل و مشکلات مردم پرداخت.

آیت الله لطف الله دژکام در جریان این بازدید گفت: منشأ بسیاری از خسارات و آسیب های حوادث طبیعی سهل انگاری، ضعف های مدیریتی و بی توجهی به تقویت زیرساخت ها است.

وی افزود: در جریان سیل اخیر که در بخش بیرم به وقوع پیوست اگر در زمینه مدیریت ها و  زیرساخت ها با دقت و حساسیت بیشتری عمل می شد این حجم از خسارات جانی و مالی را شاهد نبودیم و همین ضعف ها و کاستی ها سبب می شود که رحمت بارش الهی به سیل تبدیل گردد‌.

ضرورت فراتر رفتن اقدامات از طرح و سخن

نماینده ولی فقیه در استان فارس با اشاره به تخریب وسیع منازل در سیل بیرم اظهار داشت: سیل در بیرم سبب تخریب بیش از ۶۰۰ منزل مسکونی شد که لازم است تأمین زیرساخت ها و مسئله مقاوم سازی منازل مسکونی به طور ویژه مورد توجه مسؤولین قرار گیرد و از سطح دستور العمل و طرح بالاتر رفته و در عمل نمود پیدا کند تا بار دیگر شاهد آسیب های این چنینی نباشیم.

آیت الله دژکام با  تقدیر از حرکت های خودجوش مردمی بیان داشت: حرکت های  خودجوش مردمی همدلی و هماهنگی میان مردم، حضور مؤثر خیرین و نیک اندیشان در مناطق جنوب فارس که البته با همراهی خوب دولت مردان و دستگاه های مختلف اجرایی و خدمات رسان ملی و استانی نیز همراه بود اقداماتی شایسته و قابل تقدیر است.

ساماندهی مسکن در بیرم اولویتی اساسی

نماینده ولی فقیه در استان فارس، پیگیری اجرایی شدن مصوبات مقرر شده برای جبران خسارت سیل در بیرم را از مسؤولین خواستار شد و اظهار داشت: بحث ساماندهی مسکن از امور مهمی است که باید در زمان سریع به آن پرداخته شود،منازلی که نیاز به مقاوم سازی دارد اقدامات لازم برای آنها صورت گیرد وخانه هایی هم که بر اثر سیل تخریب شده اند بازسازی شوند.

آیت الله دژکام بیان داشت: البته در بحث ساخت منازل لازم است به مسکن و تناسب آن با جمعیت خانواده نیز توجه شود و مسؤولین تا جایی که برابر ضوابط و مقررات است تلاش کنند این مسئله حتما لحاظ گردد.

امام جمعه شیراز افزود: نکته دیگر این است که لازم است در ساخت خانه ها اصول دقیق مهندسی و ساختمان سازی لحاظ گردد برخی از خانه ها در مسیر رودخانه بوده اند که همین موضوع سبب تخریب آنها شده است و اگر مجددأ با تخصیص اعتبار بازسازی در حاشیه رودخانه انجام شود باز هم امکان وقوع چنین حوادثی وجود دارد.

وی ادامه داد: بنده از بنیاد مسکن تقاضا دارم که اگر در این موضوع ظرفیت های قانونی  وجود دارد برای تحقق آن تلاش نمایند تا بستر و زمین مناسب تری به افرادی که منزل آنها در حاشیه رودخانه بوده است تعلق گیرد و یک اقدام اساسی و دائمی صورت گیرد.

نماینده ولی فقیه در فارس با اشاره به فعالیت های مؤثر کمیته امداد امام خمینی(ره) و ستاد اجرایی فرمان امام برای جبران خسارت سیل زدگان گفت: کمیته امداد امام خمینی و ستاد اجرایی فرمان امام نیز برای جبران خسارات سیل بیرم  با توزیع اقلام و وسایل مورد نیاز مردم پای کار آمده اند و لازم است که در بحث توزیع این اقلام عدالت و تناسب صورت گیرد و همگان از این وسایل بهره مند شوند.

آیت الله دژکام افزود: خسارت هایی که به کشاورزان بیرم وارد شده است آسیبی عمیق بوده است به طوری که تمام محصولات یک ساله آنها در جریان این سیل تلف شده است و باید متولیان از جمله جهاد کشاورزی به صورت مؤثر و عمیق به رفع خسارات وارده به کشاورزان توجه کنند.

انتهای پیام/ف

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول