اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

از رها شدن زباله در خیابا‌ن‌های لالی تا حمل با لودر

چند روز گذشته انباشت بی‌سابقه زباله‌ها در شهر لالی سبب شد شهرداری در یک اقدام بی سابقه به وسیله لودر اقدام به جمع‌آوری زباله کند اما عضو شورای شهر می‌گوید: ماشین حمل زباله نداریم.

از رها شدن زباله در خیابا‌ن‌های لالی تا حمل با لودر

به گزارش خبرگزاری فارس از لالی، چندین ماه است که تلنبار شدن زباله در سطح شهر لالی مردم را با مشکلات زیادی روبرو کرده است، این در حالی است که این شهر یکی از مناطق نفت خیز در شمال خوزستان به شمار می‌رود.

تصاویر ارسالی از سوی شهروندان و انتشار یافته از سوی برخی رسانه‌های محلی این شهر نشان دهنده انباشت بی‌سابقه زباله‌ها در شهر لالی  دارد.

و شهرداری شهر دلیل اصلی آن را نبود ماشین آلات حمل و دفع زباله میداند به طوری که عوامل شهرداری در یک اقدام بی‌سابقه به وسیله لودر اقدام به خالی کردن زباله‌ها از سطل‌‌های زباله شهری می‌کند.

 

 

رضا خدری عضو شورای شهر لالی در این رابطه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز، اظهار کرد:  قبل از سال 90  زمانی که جمعیت شهر لالی تقریباً  یک دوم جمعیت فعلی بود شهرداری لالی یک ماشین حمل زباله داشت که به وسیله آن زباله‌ها را جمع‌آوری می‌کرد.

ماشین حمل زباله نداریم

وی افزود: اکنون پس از گذشت ده سال و آغاز به کار دوره ششم شورای شهر همچنان با همان ماشین، زباله‌های شهر حمل می‌شوند، البته حدود یکسال گذشته ماشین دیگری  به امکانات شهرداری اضافه شد که تعمیر آن به حدود 150 میلیون تومان هزینه نیاز دارد.

این عضو شورای شهر لالی با بیان اینکه ماشین فعلی شهرداری لالی هر چند وقت یکبار به دلیل فرسودگی و استهلاکی که دارد خراب می‌شود، گفت: در طول این مدت اعضای شورای قبلی و شهرداران موفق نشدن اعتبارات لازم را برای خرید ناوگان جدید حمل زباله جذب کنند.

خدری بیان کرد: خراب شدن ماشین حمل زباله سبب می‌شود چندین روز جمع‌آوری زباله با مشکل روبرو شود و شاهد انباشت زباله در سطح شهر شویم به همین دلیل اکنون شهرداری مجبور به حمل زباله با ماشین سنگین(لودر) شده است.

 

وی عنوان کرد: ما نیاز به اعتبارات استانی و ملی داریم چرا که شهر لالی شهر محرومی ست و هیچ گونه درآمدزایی ندارد و تمام تجهیزاتی که دارد نیاز به اورهال دارد و اورهال کردن تجهیزات نیز مستلزم اعتبارات گسترده‌ای است که  از عهده‌ای شهرداری خارج است.

خدری افزود: به منظور رفع معضل زباله اکنون نیاز به یک دستگاه ماشین حمل زباله جدید  و اعتبارات لازم جهت تعمیر ماشین‌آلات فعلی داریم.

 

شهردار منتخب رد صلاحیت شد

خدری با اشاره به سوءمدیریتی که در شهرداری لالی وجود دارد، گفت: سه ماه گذشته شهردار شهر لالی تعیین شد اما استانداری صلاحیت وی را برای تصدی شهرداری رد کرد و اکنون در حال کار کردن روی گزینه‌های دیگری هستیم.

وی افزود: شهرداری که  توسط اعضای شورای شهر تعیین شد در انتخابات شورای ششم رد صلاحیت شده‌ بود اما اعضای شورا اصرار  داشتند وی را به عنوان شهردار انتخاب کنند.

انتهای پیام/م

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول