اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  بیمه و بانک

‌تدوین چارچوب‌‌‌های جدید اعتبارسنجی و تسهیل ضمانت وام‌ها تا پایان سال

رئیس‌کل بانک مرکزی گفت‌‌: ‌بانک مرکزی درتلاش است تا مقررات موجود تسهیلات را با هدف تسهیل ضمانت و تقویت اعتبارسنجی تا پایان سال بازنگری و چارچوب‌های جدید ابلاغ کند.

‌تدوین چارچوب‌‌‌های جدید اعتبارسنجی و تسهیل ضمانت وام‌ها تا پایان سال

‌به گزارش خبرگزاری فارس، علی صالح‌آبادی، رئیس‌کل بانک مرکزی ‌اظهار کرد: بانک‌ها موظف هستند در چارچوب مقررات موجود کشور، وام‌های خرد را طبق روال گذشته پرداخت کنند و به هیچ عنوان نباید به بهانه اینکه مقررات جدیدی ممکن است ابلاغ شود، پرداخت  وام‌ها با روش‌های گذشته و کنونی را متوقف کنند بنابراین روند کنونی باید ادامه پیدا کند. 

وی اضافه کرد: بانک مرکزی درتلاش است مقررات موجود را با هدف تسهیل ضمانت و تقویت اعتبارسنجی تا پایان سال بازنگری کند تا براساس آن چارچوب‌های جدید نیز ابلاغ شود، بنابراین تا ابلاغ ضوابط جدید رویه‌ها و مقررات موجود باید تداوم یابد و به هیچ وجه نباید خللی در روند پرداخت وام های خرد در جامعه به وجود آید. 

رئیس‌کل بانک مرکزی گفت: اگر اعتبارسنجی به درستی و دقیق انجام شود، افرادی که از اعتبار بالا برخوردار هستند و رتبه اعتباری بالایی دارند می‌توانند تسهیلاتی با وثائق سهل‌تر و آسان‌تر دریافت کنند که براین اساس تجربه در سیستم بانکی فعلی هم نشان می‌دهد‌ این روش وام‌دهی درصد معوقات بسیار پایینی دارد. 

صالح‌آبادی افزود: چه بسا در حال حاضر در بانک‌های قرض‌الحسنه نیز این تجربه وجود دارد، بعضا در مواردی که اعتبارسنجی به درستی اتفاق افتاده و وام ها در آن چارچوب پرداخت شده ، درصد معوقات نزدیک به صفر است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول