اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

فارس من|کاهش ۲۷ درصدی جرائم خشن در شوشتر / افزایش ۲۴۷ درصدی کشفیات موادمخدر

فرمانده انتظامی شوشتر از افزایش ۲۴۷ درصدی کشفیات موادمخدر و کاهش ۲۷ درصدی جرائم خشن از ابتدای سال جاری تا کنون در این شهرستان خبر داد.

فارس من|کاهش ۲۷ درصدی جرائم خشن در شوشتر / افزایش ۲۴۷ درصدی کشفیات موادمخدر

به گزارش خبرگزاری فارس از شوشتر، مخاطبان کمپینی با عنوان «ضرورت برخورد جدی با برهم زنندگان امنیت در شوشتر» در سامانه «فارس من» ثبت کردند.

در همین رابطه سرهنگ روح الله بیگدلی فرمانده انتظامی شوشتر در گفت‌گو با خبرنگار فارس اظهار کرد: مقابله با مخلان نظم و امنیت عمومی و افزایش احساس امنیت برای شهروندان همواره در دستور کار پلیس قرار دارد و به هیچ عنوان اجازه نمی‌دهیم هیچ فردی این آرامش و امنیت مردم را به خطر بیاندازد.

وی افزود: همراهی مردم خوب شهرستان شوشتر در کاهش ۲۶ درصدی تیراندازی‌های غیر مجاز بسیار تاثیرگذار بوده است. همچنین ۸۳ درصد تیراندازی‌های غیر مجاز در سال جاری کشف شده‌اند و تعداد ۱۶۵ قبضه انواع اسلحه غیرمجاز از دارندگان سلاح جمع‌آوری شده است.

فرمانده انتظامی شوشتر با اشاره به تلاش شبانه روزی پلیس برای کاهش جرائم سرقت‌های خشن و خرد در سال جاری بیان کرد: دستیابی نسبت کشف به وقوع سرقت‌های عادی در سال جاری ۸۵ درصد بوده و همین موضوع باعث شده در سال جاری نسبت به سال ۱۳۹۹ ما شاهد کاهش ۳۱ درصدی سرقت‌های عادی در سطح شهرستان شوشتر باشیم.

وی با بیان اینکه میزان مجموع کشفیات مواد مخدر از ابتدای سال جاری، ۷۷ کیلو گرم است اذعان کرد: کشفیات مواد مخدر در سال ۱۴۰۰ در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۲۴۷ درصد رشد داشته و در این راستا با عزم جدی و راسخ با این پدیده شوم مبارزه کرده است.

بیگدلی با بیان اینکه یکی از ثمرات خوب عملکرد پلیس شوشتر کاهش ۲۷ درصدی وقوع جرائم خشن است، افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون شاهد کاهش ۴۶ درصدی سرقت به عنف نسبت به مدت مشابه سال گذشته بوده‌ایم.

وی عنوان کرد: در این مدت ۲۹ باند سارقان سیم برق در شهرستان منهدم شدند که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با کاهش ۶۷ درصدی سرقت سیم برق روبرو بوده‌ایم.

فرمانده انتظامی شهرستان شوشتر امنیت شهروندان را خط قرمز پلیس قلمداد کرد و گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۶ طرح پاکسازی نقاط آلوده به مواد مخدر و جرم خیز در سطح شهرستان اجرا شده است.

وی به دیگر دستاوردهای طرح‌های ارتقاء امنیت اجتماعی که از ابتدای سال جاری به صورت مستمر تاکنون در حال اجرا است اشاره و ابراز کرد: ۳۲۰ دستگاه ماینر کشف شده، ۸۱ واحد ضایعاتی متخلف غیرمجاز پلمب و تعداد ۲۸۵ دستگاه موتورسیکلت متخلف و فاقد پلاک نیز توقیف گردیده است.

بیگدلی از افزایش دستگیری سارقان از ابتدای سال جاری تاکنون در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته هم خبر داد و مشارکت مردم و دستگاه‌ها و همکاری آن‌ها با پلیس برای کاهش وقوع سرقت امری ضروری دانست و خاطرنشان کرد: با رعایت اصول ایمنی و مراقبتی و همچنین توجه به هشدارهای پلیس می‌توان از وقوع بسیاری از سرقت‌ها پیشگیری کرد و نیروی انتظامی همواره در راستای کاهش جرائم و تامین امنیت جامعه از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد.

انتهای پیام /م

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول