اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

اولویت‌های مدیرکل جدید تعاون، کار و رفاه اجتماعی/ از احیای تعاونی‌های راکد تا پایان دادن به عملکرد جزیره‌ای

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری گفت: ۳۶ درصد تعاونی‌های استان راکد هستند لذا احیای تعاونی‌هایی که قابلیت برگشت دارند در دستور کار قرار می‌گیرد.

اولویت‌های مدیرکل جدید تعاون، کار و رفاه اجتماعی/ از احیای تعاونی‌های راکد تا پایان دادن به عملکرد جزیره‌ای

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، محسن مولوی ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه سعی دارم با کار جهادی و انقلابی تغییری قابل لمس در جامعه هدف ایجاد کنم، گفت: علی‌رغم پتانسیل‌های نهفته استان در حوزه اشتغال نرخ بالایی در بیکاری نسبت به نرخ کشوری داریم که چالش‌های فراوانی برای استان ایجاد کرده است.

ایجاد ۱۶ هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی در سال آینده

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه معتقدم در حوزه اشتغال کمبود برنامه نداریم، افزود: طبق برنامه قرار است در سال آینده ۱۶ هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی در استان ایجاد می‌شود که اگر کارها طبق برنامه‌ریزی باشد این معضل تا حدودی کنترل می‌شود.

وی ادامه داد: بیکاری تجمعی مشکل دیگر استان است که سال به سال به این آمار اضافه می‌شود و دانشجویان و بانوان به عنوان بخشی از جامعه هدفی هستند که هر ساله به این آمار اضافه می‌شوند.

به فعالیت‌های جزیره‌ای خاتمه دهید

مولوی اظهار داشت: عدم توزیع هدفمند اعتبارات، عدم اجرای طرح‌های نو و دریافت تسهیلات موجب ایجاد فراز و فرودهای شغلی در استان شده که باید مدیریت شود که هم‌سویی دستگاه‌های مرتبط با اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی باید مورد توجه قرار گیرد تا فعالیت‌های جزیره‌ای که اکنون شاهد آن هستیم به پایان برسد.

رکود در ۳۶ درصد تعاونی‌ استان 

وی افزود: ۳۶ درصد تعاونی‌های استان راکد هستند لذا احیای تعاونی‌هایی که قابلیت برگشت دارند در دستور کار قرار می‌گیرد و جوانان به سمت تاسیس تعاونی‌های دانش‌بنیان سوق داده می‌شوند.

شورای عالی توسعه تعاون ایجاد می‌شود

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری افزود: باید در استان شورای عالی توسعه تعاون تشکیل شود تا مشکلات این حوزه که به رفع بیکاری و افزایش اشتغال کمک می‌کند به پایان رسد.

وی در پایان با بیان اینکه صیانت از نیروی کار وظیفه این اداره است، گفت: تنظیم درست روابط کارفرما و نیروی کار، افزایش بازرسی، جلوگیری از حوادث ناشی از کار و ... باید مورد توجه قرار گیرد.

یادآوری می‌شود، در پایان این جلسه از زحمات حفیظ‌الله فاضلی تقدیر و حکم مسئولیت به محسن مولوی اهدا شد.

انتهای پیام/۶۸۰۳۶

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول