اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

دهه فجر فرصت طلایی برای تبیین دستاوردهای انقلاب است

امام جمعه ساوه با بیان اینکه بزرگداشت ایام الله دهه فجر و برپایی مراسم سالگرد انقلاب اسلامی و شرکت در آن مصداق کامل وحدت و اتحاد مومنان در جامعه اسلامی است، گفت: این دهه فجر و جشن‌های آن فرصت طلایی برای تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

دهه فجر فرصت طلایی برای تبیین دستاوردهای انقلاب است

به گزارش خبرگزاری فارس از ساوه، حجت‌الاسلام رحیمی در خطبه دوم نمازجمعه ساوه اظهار کرد: دهه فجر انقلاب اسلامی ایران، شب‌های قدر نظام اسلامی است که در این ایام، سرنوشت کشور اسلامی به طور کلی دگرگون شد و سرانجام انقلاب شکوهمند اسلامی ایران به پیروزی رسید و این انقلاب یک پدیده الهی و مبارک بودکه جهان استکباری را به لرزه در آورد و نور امید را در دل مسلمانان و مستضعفان عالم روشن کرد.

وی با بیان اینکه بزرگداشت ایام الله دهه فجر و برپایی مراسم سالگرد انقلاب اسلامی و شرکت در آن مصداق کامل وحدت و اتحاد مومنان در جامعه اسلامی است، تصریح کرد: این دهه فجر و جشن‌های آن فرصت طلایی برای تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

امام جمعه ساوه به دیدار مداحان اهل بیت (ع) با رهبر معظم انقلاب اشاره و بیان کرد: رهبر عزیز در این دیدار نکات بسیار مهم و کلیدی بیان داشتند که یکی از مهم‌ترین کلیدواژه‌های آن که مدتی است حضرت آقا روی آن نکته تاکید و اصرار دارند جهاد تبیین است.

رحیمی افزود: دشمن که امروز در قالب جریان ضدانقلاب و رسانه‌های تابعه آن ظهور دارد، از عملیات روانی، هدفی مهم‌تر و بنیادی‌تر را دنبال می‌کند و آن هم؛ «تبدیل عملیات روانی به‌عملیات میدانی است.» به بیان دیگر، تمام این سیاه‌نمایی‌ها، نفرت‌پراکنی‌ها، یأس‌آفرینی‌ها، تشویش‌ها و اعتمادزدایی ها، علاوه براینکه فکر و باور مردم را نشانه رفته است درصدد آشوب و فتنه و برهم زدن نظم اجتماعی است.

وی به چرایی«جهاد تبیین» و تاکیدهای مکرر رهبر معظم انقلاب پرداخت و  اظهار داشت؛ درباره چرایی جهاد تبیین و تکرار معنادار این تعبیر توسط رهبرحکیم انقلاب اسلامی، نکات مختلفی مطرح گردیده که از فحوای کلمات ایشان و واقعیت‌های میدان، به‌دست می‌آید  از جمله این که عظمت انقلاب اسلامی به‌عنوان یک پدیده بزرگ و نقش‌آفرین که موجودیت استکبار را به‌خطر انداخته و انواع شکست‌های راهبردی و کوچک بزرگ را در میادین مختلف سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، نظامی و امنیتی به‌آنها تحمیل کرده است، به‌همین جهت جنگ نرم و عملیات تحریف و روایت‌های ناقص و جعلی با ابزار رسانه، وجهه همت دشمن شده است.

امام جمعه ساوه گفت: دشمن درحالی که در اوج قدرت رسانه‌ای قرار دارد، از فناوری و محتوا تا کمیت تولید در بالاترین سطح را به‌میدان آورده و حتی اقتصاد، قدرت نظامی و همه ظرفیت فرهنگی خود را به‌خدمت رسانه درآورده، شکست‌خورده و تنها جبهه باقی مانده و امیدوارکننده را جنگ رسانه‌ای می‌بیند.

رحیمی ادامه داد: انقلاب اسلامی در میانه یک جنگ احزاب ترکیبی با محوریت جنگ رسانه‌ای و نبرد روایت‌ها قرار گرفته و به‌جرات می‌توان گفت؛ تاکنون هیچگاه اینقدر انقلاب اسلامی در محاصره رسانه‌ای و شبهات قرار نداشته است، همچنین باید گفت فشارهای اقتصادی و برخی ناکارآمدی‌های داخلی، شرایط تبیین در جامعه را سخت‌تر و پیچیده‌تر از قبل کرده است و تبیین و روشنگری در شرایط کنونی به‌مهارت‌های روزآمد و هنرمندی‌های کارآمد بستگی دارد که در این زمینه ضعف داریم.

وی افزود: آنچه که امروزه در خارج از مرز و بوم می بینیم این است که اصلا به حقوق بشر ارزش قائل نیستند و کرامت انسانی را زیر پا له و لگد مال کرده‌اند، این چه حقوق بشری است که عربستان مردم بی گناه یمن را زیر آوارها له می‌کند. با گذشت بیش از شش سال از جنگ و تجاوز و محاصره و بمباران های کور توسط عربستان سعودی و متحدانش وضعیت انسانی در یمن فاجعه بار شده است،  طبق اعلام سازمان ملل، فاجعه انسانی جنگ یمن از جنگ جهانی تاکنون بی سابقه است.

امام جمعه ساوهادامه داد: ما با صدای بلند اعلام می‌کنیم آمریکا و اسرائیل، رهبران تروریست در جهان هستند، اینها با کار خودشان آبروی کاخ سفید را برده‌ و به کاخ سیاه تبدیل کرده‌اند، امروزه می‌بینیم صدای تروریست‌ها بلند شده است. با کمال شرم‌آوری، ضدانقلاب فراری از ایران و منافقین کوردل تروریست صدای عدالت‌خواهی بلند کرده‌اند و شهید بهشتی، رجایی، باهنر، مطهری و صدها امسال اینها مگر قربانی تروریست شما نیستند؟ مگر رهبر جانباز و بت‌شکن عزیزمان قربانی تروریست شما نیست؟

 انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول