اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

تعامل با کشورها با حفظ منافع ملی عزت دارد/منتقدان دولت از نگاه مطلق به غرب نتیجه نگرفتند

امام جمعه موقت کرمان با اشاره به تعاملات دولت سیزدهم با کشورها و زیر سوال بردن این تعاملات از سوی برخی گفت: وقتی می‌توانیم برای کشور جلب منافع کنیم چرا نکنیم، نه سیاست نه شرقی نه غربی زیر سوال رفته و نه مورد بی‌مهری و بی احترامی قرار گرفتیم.

تعامل با کشورها با حفظ منافع ملی عزت دارد/منتقدان دولت از نگاه مطلق به غرب نتیجه نگرفتند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حجت‌الاسلام علی توکلی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه کرمان با اشاره به وضعیت نامعلوم مدیران استانی اظهار داشت: شش ماه از دولت سیزدهم گذشته و مردمی که رأی دادند منتظر تغییراتی در استان کرمان بودند و اینکه امیدی که ایجاد شده زنده بماند و اعتماد تقویت شود اما متاسفانه اتفاق چندان مهمی در حوزه مدیران ادارات در استان نیافتده است.

امام جمعه موقت کرمان افزود: برخی مدیران می‌خواهند بروند برخی باید بروند برخی هم بلاتکلیف هستند و یک نوع بی انگیزگی ایجاد شده و این موضوع به بدنه ادارات هم سرایت می‌کند و در این زمان پاسخگویی به مردم دچار مشکل و کندتر شده است.

توکلی ادامه داد: لذا اگر بخشی از کار شروع شده انتظار می‌رفت زودتر باشد گلایه ما از دولت سیزدهم این است که در خصوص کرمان کندی صورت گرفت و باید زودتر از این صورت می‌گرفت و این استان مدیران انقلابی می‌خواهد و مدیران جدید باید الگوی آنها شخص رییس‌جمهور باشد.

وی اظهار کرد: در جمهوری اسلامی اصل مسلم نه شرقی نه غربی داریم نه مطلقا غرب‌گرا و نه هم شرق‌گرا باشد بلکه یک ملاک در نظر بگیریم و با همه کشورها و هر نوع حکومت برای حفظ منافع ملی تعامل داشته باشیم.

توکلی بیان داشت: چون در گذشته همه نگاه‌ها به غرب بود و همه چیز به رابطه با غرب گره خورده بود و نتیجه نداد و خیلی از وعده‌ها عملیاتی نشد الان در دولت سیزدهم که نگاه مشروط به شرق صورت گرفته به دنبال انتقام هستند و می‌گویند با پیوستن ایران به سازمان شانگهای یا ارتباط چند ساله با کشورها این اصل نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی را زیر سوال برده‌ایم.

وی با بیان اینکه در صورتی که اگر دقت کنند، می‌بینند در همین مدت کوتاه هم صادرات نفتی و هم غیرنفتی با حفظ منافع ملی افزایش یافته است، گفت: می گویند عزت ایرانی باید محفوظ باشد، این عزت را داریم و این عزت مدیون شهدا و شهید سلیمانی است.

امام جمعه موقت کرمان با تاکید بر اینکه وقتی می‌توانیم برای کشور جلب منافع کنیم چرا نکنیم، گفت: نه سیاست نه شرقی نه غربی زیر سوال رفته و نه مورد بی‌مهری و بی احترامی قرار گرفتیم.

امام جمعه موقت کرمان عنوان کرد:همسایگان بستر بزرگی برای تولیدات کشور ما هستند وقتی می‌توانیم ارتباط بگیریم معنایی ندارد برویم آن طرف دنیا، ارتباط‌ و همکاری با کشورهای دیگر بخشی برای خنثی کردن تحریم‌ها است و اینکه سر سفره مردم بیاید طول می‌کشد.

 توکلی خاطرنشان کرد: جهاد تبیین یعنی واقع‌بینانه به اتفاقات نگاه کنیم و تسلیم فضاسازی نشویم.

انتهای پیام/۳۳۸۸/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول