اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

تاکید «جباراف» بر افزایش ظرفیت اقتصادی کشورها و ترانزیت در نشست «آسیای مرکزی و هند»

رئیس جمهوری قرقیزستان، در نشست مجازی هند و آسیای مرکزی ضمن ارائه پیشنهاداتی بر افزایش رقابت پذیری اقتصای کشورها و ارتباط متقابل حمل و نقل و ترانزیت تاکید کرد.

تاکید «جباراف» بر افزایش ظرفیت اقتصادی کشورها و ترانزیت در نشست «آسیای مرکزی و هند»

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در بیشکک، «سادیر جباراف» رئیس جمهوری قرقیزستان، در نشست مجازی هند و آسیای مرکزی ضمن ارائه پیشنهاداتی بر افزایش رقابت پذیری اقتصاد کشورها و ارتباط متقابل حمل و نقل و ترانزیت تاکید کرد.

وی گفت: امروز وضعیت اقتصاد جهان از جمله اقتصاد ملی در بهترین وضعیت خود نیست و نمی‌تواند از رکود خارج شود و به سطح قبل از همه‌گیری برسد. از این رو یکی از محرک‌های بهبود اقتصادی می‌تواند تجارت و فعالیت‌های سرمایه گذاری بین آسیای مرکزی و هند باشد.

جباراف در عین حال با توجه به امکانات موجود، همکاری با هند در زمینه فناوری‌های نوین اطلاعات و ارتباطات و دیجیتالی‌سازی را پیشنهاد و بیان کرد فرصت‌های موجود برای اجرای پروژه‌های هدفمند مشترک در بخش‌های دولتی و خصوصی قابل توجه هستند.

همچنین برای غلبه بر پیامدهای همه‌گیری کووید-19 با در نظر گرفتن پتانسیل علمی و دارویی هند، رئیس دولت پیشنهاد کرد امکان تولید مشترک واکسن‌های مقرون‌به‌صرفه و مؤثر و همچنین سایر موارد درمانی در کشورهای آسیای مرکزی وجود دارد.

در این نشست، رئیس‌جمهور ابراز امیدواری کرد که توافق‌نامه‌هایی که در پایان اجلاس به تصویب می‌رسد و ابتکارات مطرح شده از سوی طرف‌ها، وظایف و چالش‌های پیش روی کشورهای شرکت‌کننده را حل کند.

یاد آوری می‌شود که نشست هند و آسیای مرکزی به ابتکار «دهلی نو» به صورت مجازی و با مشارکت نخست وزیر هند و روسای جمهور قزاقستان، تاجیکستان، ترکمنستان، ازبکستان و قرقیزستان برگزار شد.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول