اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

مساجد اسلامشهر در دهه فجر به میز خدمت تبدیل می‌شود/ میزبانی یادواره شهدا از ادیان توحیدی استان تهران

سرپرست فرمانداری اسلامشهر گفت: در ایام دهه فجر مسؤولین ادارات با حضور در مساجد سطح شهر به رفع مشکلات و دغدغه شهروندان بپردازند.

مساجد اسلامشهر در دهه فجر به میز خدمت تبدیل می‌شود/ میزبانی یادواره شهدا از ادیان توحیدی استان تهران

به گزارش خبرگزاری فارس از اسلامشهر، حسین حبیبی سرپرست فرمانداری شهرستان اسلامشهر در نشست ستاد برگزاری دهه فجر انقلاب اسلامی که ظهر با حضور امام جمعه، مسئولین ادارات و کمیته های مربوطه در فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: درشهرستان اسلامشهر در تمام ایام دهه فجر برنامه های شاخص و ویژه ای برگزار می شود، روز ۱۲ بهمن سالروز ورود امام به میهن اسلامی و ۲۲ بهمن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی باید جلوه ویژه داشته و برجسته تر از روزهای دیگر نمود پیدا کند.

وی افزود: مسئولین ادارات در ایام دهه فجر با حضور در مساجد سطح شهر پس از اقامه نماز مغرب و عشا با برپایی میز خدمت مسائل و مشکلات شهروندان را رسیدگی و در جهت رفع آنها بکوشند.

سرپرست فرمانداری اسلامشهر با اشاره به برنامه های شاخص دهه فجر در شهرستان، بیان کرد: تجدید میثاق با آرمان‌های بنیانگذار انقلاب اسلامی در حرم مطهر امام راحل، تبیین دستاوردهای انقلاب در قالب برپایی نمایشگاه، برنامه ها و همایش های فرهنگی بصیرتی، ارائه خدمات جهادی، اجرای نمایش‌های تئاتر خیابانی، برگزاری مسابقات مختلف ورزشی و دهها برنامه دیگر متنوع از جمله ویژه برنامه های گرامیداشت دهه فجر است که در شهرستان اسلامشهر با همکاری و مشارکت اقشار مختلف مردم و دستگاه‌ها و ادارات فعال در منطقه برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه دهه فجر فرصت مناسبی برای افتتاح و بهره برداری از پروژه های عمرانی منطقه است، تاکید کرد: افتتاح بندر خشک آپرین با ایجاد ۵ هزار فرصت شغلی مستقیم و غیرمستقیم برای جوانان منطقه از جمله مهمترین طرحهای عمرانی شهرستان است که با حضور استاندار و جمعی از مقامات کشوری و استانی در طی ایام الله دهه فجر در شهرستان اسلامشهر انجام می‌شود.

حبیبی با تاکید بر اهمیت و ضرورت گرامیداشت دهه فجر و تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی گفت: انعکاس برنامه های دهه فجر هنری است که باید در آن تلاش خدمتگزاران مردم و کارشناسان و برگزارکنندگان مراسمات در عرصه های مختلف به خوبی منعکس و دیده شود و تجلی خوبی برای شهرستان و مایه امیدواری و سربلندی دلسوزان انقلاب و نظام باشد.

وی با اشاره به شیوع بیماری کرونا و شرایط حاکم بر جامعه تصریح کرد: مهمترین اصل در اجرای برنامه‌های گرامیداشت دهه فجر، سلامتی افراد مختلف جامعه است، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مهمترین توصیه در برگزاری برنامه هاست در صورتی که متولیان برگزاری برنامه‌ها صلاح بدانند می‌توانند به منظور پیشگیری از شیوع بیماری، برنامه ای را لغو کنند و منتظر اعلام ستاد کرونا نباشند،  باید در طراحی برنامه ها احتمال لغو شدن آن را داشته باشند.

سرپرست فرمانداری شهرستان اسلامشهر ،خاطرنشان کرد: امسال در ایام الله دهه فجر، شهرستان اسلامشهر میزبان گرامیداشت یادواره شهدای ادیان الهی در آرامستان ساورا با حضور مقامات و مسئولین دینی و سیاسی و شخصیت‌های بین‌المللی خواهد بود که این میزبانی مایه افتخار مردم منطقه است. 

برپایی راهپیمای حمایت از مردم و شهدای یمن

حجت‌الاسلام محمد نوروزی امام جمعه شهر اسلامشهر در ادامه این جلسه با اشاره به آیات مبارکه سوره فجر در قرآن کریم اظهار کرد: هشت سوگند در سوره مبارکه فجر وجود دارد که سوگند به شب های دهگانه به عنوان ولیال عشر است که به دهه اول ذیحجه تفسیر شده و به عید سعید قربان ختم می‌شود و هیچ دهه‌ی به اندازه دهه اول ذیحجه برای انجام کار خیر سفارش و توصیه نشده و البته احتمال دارد دهه آخر ماه رمضان هم ولیال العشر باشد.

امام جمعه اسلامشهر افزود: دهه فجر در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک دهه ماندگار و افتخار آفرین در تاریخ انقلاب ثبت شده که دهه خروج ملت ایران از دوران ستمشاهی و استبداد پهلوی و آزادگی ملت سرافراز ایران است.

وی تاکید کرد: امسال با توجه به تصمیم ستاد مرکزی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی راهپیمایی شکوهمند ۲۲ بهمن همزمان با سراسر کشور در شهرستان اسلامشهر با حضور اقشار مختلف مردم در مسیرهای منتهی به نماز جمعه برگزار می‌شود.

حجت الاسلام نوروزی با اشاره به وقوع فجایع عظیم بر مردم مظلوم یمن، خاطرنشان کرد: به منظور اعلام نفرت و انزجار علیه استکبار جهانی، راهپیمایی حمایت از مردم  و شهدای گرانقدر یمن، مردم مومن و انقلابی شهرستان اسلامشهر پس از اقامه نماز جمعه این هفته راهپیمایی خواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، در پایان سومین جلسه ستاد گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی شهرستان اسلامشهر مسئولین کمیته‌های تخصصی این ستاد برنامه‌های شاخص خود را اعلام کردند.

انتهای پیام/۶۷۰۲۱

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول