اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  بازار

فرش ماشینی خوب و با کیفیت از کجا بخریم؟

یکی از لوازم ضروری منازل ایرانی، فرش‌ است. فرش‌ها به صورت دستباف و فرش ماشینی در بازار موجود هستند.

فرش ماشینی خوب و با کیفیت از کجا بخریم؟

اما با توجه به قیمت بالاتر فرش‌های دستباف و حساسیت آن‌ها، بیشتر مردم کشورمان، تمایل به خرید فرش‌های ماشینی دارند. فرش ماشینی در انواع سایز، رنگ و طرح‌های متنوع توسط تولیدکنندگان داخلی عرضه می‌شود. بنابراین شما می‌توانید فرش دلخواه خود را متناسب با دکوراسیون منزل‌تان پیدا کرده و سفارش دهید. اما در هنگام خرید فرش کاشان ، باید به یک سری نکات توجه کنید تا بتوانید فرش مناسبی را خریداری نمایید. این در حالی است که فرش‌های ماشینی در تراکم‌های متفاوت و از جنس‌های مختلف تولید می‌شوند. در ادامه قصد داریم تا مهم‌ترین نکات لازم برای خرید یک فرش ماشینی خوب را با شما به اشتراک بگذاریم. البته باید بدانیم که فرش خوب را نیز از کجا باید بخریم. بنابراین ابتدا این نکات را بررسی می‌کنیم و سپس مکان مناسب برای خرید فرش را نیز بررسی خواهیم کرد.

در هنگام خرید فرش ماشینی باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

معمولاً فرش‌ها برای اتاق پذیرایی، اتاق خواب، راهرو و سایر محیط‌ها استفاده می‌شوند. بنابراین انتخاب یک فرش مناسب برای هر محیط از اهمیت بالایی برخودار است. مهم‌ترین نکاتی که در هنگام خرید فرش ماشینی باید به آن توجه کنید به قرار زیر هستند:

نوع کاربری فرش

همان‌طور که اشاره کردیم، نوع کاربری فرش برای محیط‌های گوناگون با هم تفاوت دارد. برای مثال، فرشی که قرار است در قسمت پذیرایی، هال و نشیمن قرار بگیرد، رفت و آمد و فشار زیادی روی آن خواهد بود. بنابراین برای محیط‌های شلوغ خانه باید از فرش‌های مقاوم‌تر استفاده کرد. فرش‌هایی که پاخوری کمتری داشته باشند. این در حالی است که برای اتاق خواب‌ها که رفت و آمد زیادی روی آن‌ها انجام نمی‌شود، می‌توان از فرش‌های نرمتر مانند فرش‌های ماشینی فریز استفاده کرد.

سایز فرش

فرش‌های ماشینی معمولاً در چند اندازه استاندارند 6، 9 و 12 متری در بازار موجود هستند. البته سایزهای استاندارد کوچک‌تری هم وجود دارد. شما می‌توانید فرش را فقط در قسمت مرکزی پذیرایی قرار دهید. به طوری که یک فرش کوچک هم برای محیط شما مناسب باشد. اما برخی‌ها دوست دارند تا فرش‌های بزرگ‌تری خریداری کنند و بیشتر سطح منزل خود را با فرش بپوشانند. بنابراین انتخاب سایز فرش، علاوه‌بر محیط اصلی خانه شما، به نوع دکوراسیون و سلیقه شما نیز بستگی دارد.

شانه و تراکم فرش

هر فرش دارای دو تراکم طولی و عرضی است که به تراکم عرضی فرش‌ها، شانه گفته می‌شود. معمولاً هم تراکم عرضی یا شانه در هنگام خرید مورد بررسی قرار می‌گیرد. در واقع، فرش‌ها بر حسب این نوع تراکم در مدل‌های زیر موجود هستند:

فرش 700 شانه
فرش 1000 شانه
فرش 1200 شانه
فرش 1500 شانه

هریک از تراکم‌های فوق از نظر کیفیت و بافت با هم تفاوت دارند. به طورت کلی، فرش‌ 1000 شانه از فرش 700 شانه کاشان نرمتر و باکیفیت‌تر است. همچنین فرش 1500 شانه نیز تراکم بافت بالاتری به نسبت دیگر فرش‌ها دارد. اما در بین مشتریان، خرید فرش 1200 شانه به نسبت سایر تراکم‌ها از محبوبیت بیشتری برخودار است. چراکه فرش 1200 شانه از یک کیفیت و بافت متناسب و متعادل برخودار است. طبیعتاً هرچقدر مقدار شانه فرش بیشتر باشد، قیمت آن نیز بالاتر خواهد بود.  

جهت مشاهده محصولات فرش 1000 شانه در سایت ملکشاه به آدرس زیر مراجعه کنید:

طرح و رنگ فرش

فرش‌ ماشینی در انواع رنگ‌ها و طرح‌های سنتی و مدرن تولید می‌شود. اما انتخاب طرح و رنگ هم به دکوراسیون و سبک زندگی شما بستگی دارد. اگر شما بچه‌های کوچک دارید یا خانه‌تان در محیط پر گردوغبار قرار دارد،‌ باید فرشی با رنگ تیره و طرح شلوغ انتخاب کنید. آن‌گاه آلودگی‌های روی فرش چندان مشخص نخواهد بود. اما اگر بچه کوچک ندارید و کلاً خانه‌تان شلوغ نیست و در معرض آلودگی هم قرار ندارد، فرش‌هایی با رنگ روشن و طرح‌های فانتزی انتخاب نمایید. البته انتخاب فرش رنگ روشن در بزرگ نشان دادن محیط‌های کوچک هم تأثیر دارد.

مکان خرید فرش

دیگر نکته مهم در انتخاب فرش، انتخاب یک فروشگاه مناسب برای خرید فرش است. فروشگاهی که از کیفیت بالایی برخوردار باشد. همچنین خود تولید کننده باشد و قیمت‌های دست اولی را به مشتری اعلام کند. البته امروزه با توجه به طرح‌های گسترده فرش ماشینی، خرید اینترنتی فرش ماشینی کاشان می‌تواند گزینه‌های متنوع‌تری را در اختیار مشتریان قرار دهد. به همین خاطر فروشگاه فرش ملک شاه برای ارائه فرش‌های تولیدی خود به‌صورت مستقیم اقدام کرده است.

جهت مشاهده محصولات فرش 1200 شانه کاشان در سایت ملکشاه به آدرس زیر مراجعه کنید:

خرید فرش ماشینی از فروشگاه آنلاین فرش ملک شاه

فروشگاه آنلاین فرش ملک شاه، یک فروشگاه واسطه نیست؛ بلکه این فروشگاه محصولات خود را مستقیم از کارخانه فرش ماشینی گل آرا آذین آریایی شهر آران و بیدگل دریافت می‌کند. بنابراین شما هر نوع فرش ماشینی را که بخواهید، می‌توانید آن را با قیمت مناسب از فروشگاه آنلاین فرش ملک شاه سفارش دهید.

خدمات ویژه ملک شاه در سفارش فرش ماشینی

فروشگاه فرش ملک شاه در راستای گسترش فعالیت خود برای هموطنان، خدمات ویژه زیر را نیز برای مشتریان در نظر گرفته است:

ارائه مطالب وبلاگی برای افزایش آگاهی مردم در انتخاب فرش
امکان تعویض فرش کهنه با فرش نو
امکان سفارش فرش در اندازه‌های دلخواه

شما می‌توانید از این خدمات استفاده کرده و فرش‌هایی زیبا و متناسب را برای خانه‌های خود سفارش دهید. واحد پشتیبانی سایت ملک شاه، آماده پیگیری سفارشات شماست.

سخن نهایی

انتخاب فرش مناسب می‌تواند تأثیر زیادی روی دکور خانه‌ها داشته باشد. بنابراین باید در هنگام خرید فرش ماشینی به نکات مهمی توجه داشته باشیم که برخی از آن‌ها را در این مطلب عنوان کردیم. شما می‌توانید فرش مناسب خود را از فروشگاه آنلاین فرش ملک شاه سفارش دهید. این فروشگاه انواع فرش‌های کاشان، مدرن، سنتی، کودک، ترک و سفارشی را به مشتریان ارائه می‌کند. شما می‌توانید فرش با سایز و طرح دلخواه خود را با قیمتی مقرون به‌صرفه از ملک شاه سفارش دهید. همچنین کارشناسان فرش ملک شاه از طریق شماره‌های زیر، آماده دادن مشاوره و تست دکوراسیون به شما هستند:

031-54759737
2771 360 0913
2735 360 0913
0430 511 0993
3324 446 0993
6330 512 0993
2330 503 0993
7430 501 0993
8420 502 0993

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول