اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

دستگیری ۱۹ شکارچی غیرمجاز در تالاب بین‌المللی آلاگل/ ممنوعیت ورود قایق و موتورسیکلت به تالاب آلاگل

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان گنبدکاووس گفت: با توجه به شکار غیرمجاز پرندگان در یک‌ماه گذشته، ورود هرگونه قایق، خودرو و موتورسیکلت به تالاب بین‌المللی آلاگل ممنوع شد.

دستگیری ۱۹ شکارچی غیرمجاز در تالاب بین‌المللی آلاگل/ ممنوعیت ورود قایق و موتورسیکلت به تالاب آلاگل

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس، احمد احمدی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران استان گلستان اظهار کرد: با توجه به اتفاقات پیش امده در یکماه گذشته در راستای شکار غیرمجاز پرندگان در تالاب آلاگل و نارضایتی جوامع محلی و دوستداران محیط زیست، شورای تامین شهرستان گنبدکاووس تشکیل و مقرر شد ورود هرگونه قایق، موتورسیکلت و خودرو به تالاب بین‌المللی آلاگل ممنوع شود.

وی تصریح کرد: در صورت مشاهده قایق، خودرو و موتورسیکلت در این تالاب، متخلفین به دستگاه قضا معرفی و مجازات می‌شوند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان گنبد‌کاووس خاطرنشان کرد: امسال نیز مانند سال‌های گذشته شکار هرگونه پرنده در تالاب‌های بین‌المللی به دلیل شیوع آنفلونزای حاد پرندگان ممنوع بوده و هیچگونه پروانه شکار صادر نشده و در صورت مشاهده، متخلف به دستگاه قضا معرفی می‌شود‌.

وی ادامه داد: در ۱۶ دی ماه امسال مامورین پاسگاه محیط‌بانی آلاگل با همکاری فرماندهی یگان حفاظت استان و مامورین اجرایی شهرستان‌های گرگان و گمیشان در حین گشت و کنترل زیستگاه‌های آبی در محل تالاب بین‌المللی آلاگل تعدادی از شکارچیان غیرمجاز را مشاهده کرده که در حال تعقیب پرندگان آبزی بودند.

احمدی گفت: بلافاصله مامورین نسبت به دستگیری آنها اقدام کردند که در این اقدام ۱۲ شکارچی غیرمجاز دستگیر و چهار قبضه اسلحه شکاری، ۹ فروند قایق پارویی و ۳۴۵ عدد فشنگ کشف و ضبط شده و پرونده متخلفین برای پیگیری قضایی به دادگاه عمومی داشلی‌برون ارسال شد.

 

وی بیان کرد: در ۲۱ دی ماه امسال نیز مامورین پاسگاه محیط‌بانی آلاگل با همکاری مامورین یگان حفاظ استان در حین گشت و کنترل  زیستگاه‌های آبی در محل تالاب بین‌المللی تعداد هفت شکارچی غیرمجاز را دستگیر و هفت قبضه اسلحه شکاری و ۴۵ عدد فشنگ کشف و ضبط شد و پرونده متخلفین برای پیگیری قضایی به دادگاه عمومی داشلی‌برون ارسال شد.
انتهای پیام/۲۳۰۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول