اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

تغییرات در دانشگاه بناب کلید خورد/ پیری رفت، عباسیان آمد

تغییرات در ریاست دانشگاه بناب کلید خورد و پیری ریاست این دانشگاه را به مجتبی عباسیان سپرد.

تغییرات در دانشگاه بناب کلید خورد/ پیری رفت، عباسیان آمد

به گزارش خبرگزاری فارس از بناب، شهریار فتحی، فرماندار شهرستان بناب امروز در مراسم تکریم و معارفه رؤسای سابق و جدید دانشگاه بناب که با حضور معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، جمعی از مسوولان و جامعه دانشگاهی برگزار شد، ضمن تقدیر و تشکر از زحمات رئیس قبلی دانشگاه اظهار کرد: تغییر و تحول در تمامی ساختارهای مدیریتی یک اصل اساسی در راستای ارتقاء کیفیت مجموعه‌ها و استفاده از ظرفیت تمام نخبگان به منظور تزریق فکری نو به سازمان و مجموعه‌هاست.

وی با بیان اینکه مسوولیت در نظام اسلامی یک امانت الهی بوده و حاصل و ثمره خون شهداست؛ افزود: مردم بناب مردمی سخت‌کوش و قدرشناس هستند و این مردم قدر مسوولانی را که خدمت می‌کنند، به خوبی می‌دانند.

فرماندار بناب سپس با تأکید بر اینکه بناب قطب تولید فولاد و خشکبار در شمال‌غرب کشور است؛ تصریح کرد: بناب یکی از قطب‌های تولید و صادرات در کشور بوده و قطعاً با ارتباط موثر بین دانشگاه و صنعت و کشاورزی شاهد افزایش میزان تولید و صادرات از این شهرستان خواهیم بود.

فتحی در ادامه از رئیس جدید دانشگاه بناب خواست با توجه به شناختی که از ظرفیت‌های شهرستان و دانشگاه دارند، در راستای ارتقاء علمی دانشگاه، ارتباط موثر با دستگاه‌های اجرایی همچنین تکریم اساتید، کارکنان و دانشجویان اهتمام کنند.

لزوم جذب مشارکت خیران برای توسعه مراکز دانشگاهی

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری نیز در مراسم تکریم و معارفه رؤسای سابق و جدید دانشگاه بناب گفت: جذب مشارکت خیران برای توسعه مراکز دانشگاهی ضروری است.

هاشم داداش پور تصریح کرد: سیاست‌های نوآوری انتقال نوآوری به شهر را دنبال می‌کند و در حقیقت بر اساس این سیاست اتصال دانشگاه به محیط منطقه‌ای به یک اصل تبدیل می‌شود تا دانشگاه در خدمت توسعه منطقه باشد.

معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان با بیان اینکه دانشگاه باید به بهبود مهارت فنی منطقه کمک کند، یادآور شد: اگر دانشگاه از محیط ملی جدا باشد،  نمی‌تواند سرمایه و دارایی تولید کند.

داداش پور در ادامه ضمن تقدیر و تشکر از زحمات دکتر حسین پیری رئیس سابق دانشگاه بناب، دکتر مجتبی عباسیان را به عنوان رئیس جدید این دانشگاه معرفی کرد.

بر پایه این گزارش، در ادامه این مراسم،  رئیس جدید دانشگاه بناب با ارائه گزارشی از سیمای شهرستان گفت: بناب به عنوان یکی از قطب‌های اقتصادی استان آذربایجان‌شرقی است و قطعاً با کمک مسوولان شهرستان تمام تلاش خود را برای نزدیک کردن دانشگاه به صنعت و سایر حوزه‌ها انجام خواهم داد.

مجتبی عباسیان با تأکید بر اینکه پروژه‌های عمرانی و فرهنگی دانشگاه با تمام قدرت پیش خواهند رفت؛ تصریح کرد: قطعاً وضعیت دانشگاه را تغییر داده و اهداف از پیش تعیین شده وزارت علوم را پیش خواهیم بود تا دانشگاه بناب به جایگاهی که برازنده آن است، برسد.

گفتنی است، شهرستان بناب با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت در ۱۱۰ کیلومتری تبریز مرکز آذربایجان‌شرقی و در جنوب این استان واقع شده است.

این شهرستان علاوه بر دانشگاه بناب دارای دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی دیگری همچون دانشگاه پیام نور، دانشگاه آزاد اسلامی، دانشکده علمی کاربردی، مؤسسه سلامت، دانشکده آب و برق همچنین حوزه‌های علمیه خواهران و برادران حضرت ولی عصر(عج) بوده و به عنوان یکی از قطب‌های علمی و دانشگاهی کشور محسوب و به شهر حوزه و دانشگاه شهرت یافته است.

انتهای پیام/۶۰۰۰۴/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول